منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 113 نفر
بازدید دیروز: 417 نفر
تعداد کل بازدید: 908486 نفر

مشاهده شماره خبر1479

عنوانسخنرانی رئیس‌کل بانک مرکزی به پاسخگویی گلایه‌های تولیدکنندگان دارو مبدل شد
متن

خبرگزاری تسنیم: سخنرانی رئیس کل بانک مرکزی در نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی به پاسخگویی گلایه‌های آنان مبدل شد، بطوریکه سیف بخشنامه‌های متناقض و مبهم در نظام بانکی را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سخنرانی ولی‌الله سیف در نشست تولید کنندگان مواد اولیه دارویی کشور که با حضور وزیر بهداشت بود به پاسخگویی گلایه‌های آنان مبدل شد، بطوریکه سیف بخشنامه‌های متناقض و مبهم در نظام بانکی را تایید کرد و اظهار داشت: یکی از بحث‌های اساسی که در این حوزه دنبال می‌شود وجود بخشنامه‌های فراوان، متناقض و مبهم در نظام بانکی است. در گذشته شرایط به گونه‌ای بود که صنعت تولیدکنندگان اصیل و پیشکسوت زمانی که از مشکلات خود می‌گفتند بخشنامه‌ها آن قدر بی‌منطق بود که امکان توجیه شرایط برای ما وجود نداشت.

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: حل و فصل این بخشنامه‌های پیچیده مشکلات زیادی فراهم کرده بود و مسئولان جدید مجبور بودند به مردم توضیح دهند اما متهم می‌شدند که فقط از گذشته ایراد می‌گیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه روال طبیعی و منطقی در نظام بانکی ایجاد می‌شود، ادامه داد: شرایط ناگوار میان روابط با نظام بانکی باعث شد تا اعتماد بین بانک مرکزی و نظام بانکی از بین برود به همین دلیل سعی کردیم رفع ابهامات و تناقضات اولین اقدام بانک مرکزی باشد. بر اساس قانون بودجه سال 92 بانک مرکزی ارز با نرخ مرجع ندارد به همین دلیل به دنبال راه‌حلی برای این موضوع هستیم البته پیاده‌سازی آن در بانک‌ها زمان می‌برد.

سیف تصریح کرد: صنعت دارویی از منضبط‌ترین فعالان اقتصادی است و معوقات کمتری دارند. در این رابطه نیز در ابتدای سال 100 درصد ارز برای گشایش اعتبارات اسنادی اصلاح کردیم تا ارز تأمین شود که در این لحظه این صحبت سیف باعث اعتراض تولیدکنندگان دارویی شد که چنین مصوبه ای هنوز اجرا نمی شود که رئیس کل بانک مرکزی ایران توضیح داد: البته بانک‌های خصوصی خود را موظف به پرداخت 100درصدی نمی‌کنند و فقط برای برخی مشتریان خود این گشایش‌ها را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شروط بانک‌ها برای گشایش اعتبار وضعیت مطلوب پرداختی‌های مشتریان است که بار دیگر مورد اعتراض تولید کنندگان مواد اولیه دارویی کشور قرار گرفت، ادامه داد: در شرایط جدید فضا در حال باز شدن است، پس از توافقنمامه ژنو 7 بانک در اروپا قرار بود که به ایران سرویس بدهد که در حال حاضر یک بانک در سوئیس شروع به کار کرده است و 3 بانک ژاپنی نیز اعلام آمادگی کرده اند. همچنین توافقات کلی شده است تا هر کشوری که برای حمایت ابراز علاقه کند می‌تواند به راحتی اقدام کند به همین دلیل در آینده کشورهای همسایه مانند امارات به این کشورها اضافه خواهد شد تا شبکه گسترده‌ای را داشته باشیم.

سیف بر افزایش سرعت شروع و افتتاح LC‌ها تأکید کرد و افزود: در آینده ما هم اصرار به LC می‌کنیم، زیرا فضای آن وجود دارد که پرداخت‌ها فقط به شکل حواله نباشد. افق اقتصادی کشور پیش‌بینی می‌شود که پیشرفت داشته باشد در این زمینه پیش‌بینی وضع آینده بسیار مهم است به همین دلیل نرخ دلار برای سال آینده 2650 تومان پیش‌نویس شده است و این روند تدریجی قرار نیست به گونه‌ای باشد که آن را فشرده نگه داریم تا شوک اقتصادی دوباره تکرار شود.

تاریخ درج1392:12:18
کلمات کلیدیتولید کنندگان
بازدید666
گروهاخبار داروئي