منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 362 نفر
بازدید دیروز: 403 نفر
تعداد کل بازدید: 910790 نفر

مشاهده شماره خبر1506

عنوانعملکرد سازمان غذا و دارو در سال رو به پایان
متن

به گزارش داروغذا به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که از ابتدای سال 92 با بازار متلاطم قیمت انواع دارو مواجه و آشفتگی هایی را در این حوزه شاهد بود با اجرای برنامه های کوتاه مدت، حل مشکلات حوزه دارویی و بیماران خاص و صعب العلاج را هدف قرار داد به طوری که اکنون با گذشت یک سال از این آشفتگی آرامش نسبی بر حوزه دارویی کشور حاکم شده است.

در همین ارتباط با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال 1392 روزشمار فعالیت ها، عملکرد و وعده های سازمان غذا و دارو برای ثبات و امنیت قیمت دارو بشرح زیر است:

17فروردین 92: طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وقت «عباس حاجی آخوندی» به عنوان رییس سازمان غذا و دارو منصوب شد.

18فروردین 92: ˈنسرین سلطانخواهˈ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از رونمایی 5 رادیودارو در فروردین ماه و تولید هشت داروی جدید با همکاری وزارت بهداشت خبر داد.

19فروردین 92: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شبکه های زنجیره ای اجاره داروخانه ها به هیچ وجه مورد تایید نیست و با آنها مقابله می کنیم.


عباس حاجی آخوندی افزود: افرادی که به صورت زنجیره ای داروخانه ها را با قیمت های بالا اجاره می کنند و با روش های نادرست درآمد کسب می کنند در واقع نوعی شبکه مافیا هستند و با آنها مقابله خواهیم کرد.

20فروردین 92: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ارز دارو به هیچ وجه قطع نشده است، گفت: امسال، دولت 2200 میلیارد تومان برای ارز دارو اختصاص می دهد.

2 اردیبهشت 92: رییس سازمان نظارت بر عرضه دارو را از رئوس برنامه های امسال سازمان غذا و دارو اعلام کرد و گفت: نظارت بر عرضه دارو و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت ها همواره از سیاست ها و برنامه های سازمان غذا و داور بوده است و تصمیم داریم تا در شرایط فعلی این نظارت ها و بازرسی ها را با شدت و گستردگی بیشتری انجام دهیم.

2اردیبهشت92: رییس سازمان غذا و دارو از عرضه داروی بیماران خاص توسط سامانه تجویز این سازمان که از سال آینده به بهره برداری می رسد، خبر داد و گفت: توسط این سامانه عرضه، تجویز و مصرف این داروها به تدریج عقلانی و هوشمند خواهد شد.

16اردیبهشت 92: ˈمحمدرضا شانه سازˈ معاون داروی سازمان غذا و دارو یارانه امسال دارویی را 4 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: یارانه سال قبل 435 میلیارد تومان بود که با توجه به کاهش این رقم لزوم صرفه جویی در هزینه کرد منابع بیشتر می شود.

وی افزود: حدود 1800 میلیارد تومان مابه التفاوت نرخ ارز مرجع و ارز مبادله ای نیز در بودجه امسال برای پرداخت به وزارت بهداشت پیش بینی شده است.

16اردیبهشت 92: رییس سازمان غذا و دارو گفت: کنترل وضعیت دارویی کشور نیازمند یک حضور جهادی و هوشمندانه است به طوری که افزایش قیمت ها برای تولیدات داخل، فشار مالی زیادی بر مردم وارد نمی کند ولی متاسفانه بیماران مصرف کننده داروهای گران قیمت و صعب العلاج در این شرایط متحمل مشکلات اقتصادی زیادی می شوند.

30اردیبهشت 92: براساس تازه ترین آمار گمرک ایران در فروردین 1392 واردات محصولات دارویی به کشور در نخستین ماه سال جاری با کاهش 54.7 درصدی به حدود 34.2 میلیون دلار رسید و بالغ بر 549.7 تن انواع محصولات دارویی وارد کشور شد. این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 18.6 درصدی را نشان می دهد.

21خرداد 92: رییس سازمان غذا و دارو گفت: میزان کمبود داروهای ایرانی یک رقمی شده اما در حال حاضر با کمبود داروهای خارجی که عمدتا مشابه ایرانی داشته و مجوز واردات ندارند مواجه هستیم.

26خرداد 92:با حمایت سازمان غذا و دارو قیمت داروی بتافرون برای بیماران ام اس، از یک میلیون و 600 هزار تومان به 400 هزار تومان کاهش یافت.

27خرداد92: اختصاص 650 میلیون دلار ارز دارویی از اواسط اردیبهشت امسال از سوی بانک مرکزی

27خرداد92: مشکل ترخیص دارو در گمرک به دلیل تفاوت مبلغ ارز مرجع و مبادلاتی

29خرداد 92: اجرای طرح پرداخت یارانه دارویی به بیماران برای جبران افزایش قیمت دارو

1تیر92: صدور مجوز بانک مرکزی برای ترخیص داروها از گمرک

1تیر 92: وزیر بهداشت از طراحی کارت هوشمند دارو خبر داد و گفت: سامانه کارت هوشمند طراحی شده است و آماده ایم داروی افرادی را که داروی خاص مصرف می کنند به دست آنها برسانیم.

15 تیر 92: با برگزاری جلسه ای در خصوص بودجه دارو مقرر شد افرادی که داروی گرانقیمتی را پس از 25 اردیبهشت ماه امسال خریداری کرده اند، ما به التفاوت قیمت آن را به آنان بازگردانده شود.

9تیر92: سازمان غذا و دارو اعلام کرد که مشکلات سه سال گذشته صنعت دارو طی سه ماه برطرف شده است .

19تیر92: سازمان غذا و دارو اعلام کرد: صنعت داروی کشور راه خود را پیدا کرده و با اقداماتی نظیر تعیین به موقع نرخ واقعی داروها و تک نرخی شدن ارز صنعت داروی کشور جان گرفته است.

19تیر 92: مدیرعامل پخش داروی هجرت از پخش کننده های عمده دارو در کشور گفت: خوشبختانه ذخایر دارویی کشور دو برابر شده است. سال قبل در همین زمان ذخایر دارویی کشور کمتر از 50 روز بود ولی اکنون به طور میانگین در انبارها بیش از 2 ماه و 20 روز ذخیره دارویی داریم.

23تیر92: تولید 9 داروی گرانقیمت با 2 میلیارد تومان هزینه

31تیر92: سازمان غذا و دارو اعلام کرد، پرداخت یارانه بیماران خاص و صعب العلاج از یک مرداد، واریز یارانه نقدی بیماران ظرف یک هفته آینده،افزایش مراکز عرضه داروهای خاص ظرف 10 روز آینده، تخصیص 50 درصد ارز مورد نیاز دارو، ذخیره دارو در کشور تا 6 ماه آینده

6مرداد92:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واریز مابه التفاوت مبلغ داروی بیماران خاص خبر داد.

8مرداد92: دولت تصویب کرد؛ تجهیزات و داروی بیماران در بخش دولتی باید توسط مرکز ارائه دهنده خدمت تامین شود.

11مرداد92: ترخیص داروهای مانده در گمرک با حمایت مالی بانک ملی آغاز شد ولی آن بخش از داروها که مشابه داخلی داشته و غیر ضروری هستند، مجوز ترخیص داده نمی شود.

9مرداد92: آغاز آزادسازی داروها از گمرک با هماهنگی بانک مرکزی

15مرداد92: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از لحاظ مواد اولیه دارویی وضعیت خوبی داریم و شرایط نشان می دهد که در آینده مشکلات تولید دارو کمتر خواهد شد.

21مرداد92: ترخیص دارو با ارز 1226 تومان با دستور ویژه رییس جمهور

27مرداد92: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم معارفه خود در 27 مرداد ماه امسال، برنامه های خود را در چند مرحله 100 روزه شامل میان مدت (تا پایان دولت 11) و طولانی مدت تقسیم بندی کرد.

5 شهریور 92: راه اندازی 10 داروخانه تخصصی به منظور تامین داروهای کمیاب در 10 استان کشور از ابتدای سال جاری

7شهریور92: طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسول دیناروند معاون وزیر و رییس سازمان غذا و داروی کشور منصوب شد.

9شهریور92: رئیس سازمان غذا و دارو در معارفه خود گفت: در سال 92 آرامش دارویی را به کشور باز می گردانیم.

10شهریور92: وزیر بهداشت از اختصاص 2 میلیارد و 700 میلیون دلار برای رفع مشکلات دارویی و استمهال سه ماه بانک ملت به شرکت های دارویی خبر داد.

10شهریور92: اولویت یافتن ترخیص دارو توسط کشتیرانی به دستور دولت/ کاهش 35 درصدی سپرده گذاری و فرصت سه ماهه بانک ملت برای داروسازان

18شهریور 92:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: یارانه دارویی بیماران خاص از این پس از طریق بیمه ها پرداخت می شود.

19شهریور92: بر اساس تفاهم نامه ای که به امضای وزرای بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید، مقرر شد از اول مهرماه داروهای بیماران خاص در داروخانه ها براساس دستور العمل جدید توزیع شود.

اول مهر 92: آغاز کاهش قیمت داروهای بیماران صعب العلاج از این روز و بازگشت قیمت آنها به قیمت های سال گذشته

2مهر 92 : معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو طی حکمی اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای تفاهمنامه دارویی بین وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون ،کار و رفاه اجتماعی را منصوب کرد.

30مهر92 : فهرست قیمت های جدید 34 قلم داروی خاص و صعب العلاج اعلام شد که این لیست شامل داروهای گران قیمت و نایاب بیماران خاص و صعب العلاج بود.

19 آبان 92: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیپلماسی سلامت با کشورهای مختلف و همچنین رایزنی در مذاکرات ژنو برای رفع کمبودهای دارویی خبر داد و گفت: اولین اتفاق مذاکرات ژنو در زمینه تحریم های دارویی خواهد بود.

26آبان 92: وزیر بهداشت اعلام کرد: آرامش را به بازار دارویی کشور بازگرداندیم.

سوم آذر 92: چهاردهمین اجلاس سیستم های نظارت بر واکسن کشورهای در حال توسعه به میزبانی تهران در هتل پارسیان اوین آغاز به کار کرد.

3آذر92: ورود 3 میلیون واکسن خوراکی فلج اطفال به کشور

6آذر92: رییس جمهور در گزارش 100روزه اعلام کرد کمبود دارو به طور کامل مرتفع شده است / وضعیت دارو بهتر خواهد شد.

6آذر92:فراخوان سازمان غذا و دارو ، دعوت از علاقه مندان فعال در صنعت داروسازی به منظور تامین نیاز بازار دارویی کشور

10آذر92: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ 10 قلم داروی درمان نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفت/ کاهش 50 درصدی قیمت داروهای نازایی

11 آذر 92: بر اساس تفاهمنامه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تحت پوشش قرار دادن داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از محل یارانه دارویی، 75 درصد قیمت 170 قلم دارو تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

25 دی 92: اختصاص 24 هزار میلیارد تومان برای رفع مشکلات دارویی

19دی 92: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داروی کشور خبر داد: اختصاص 24 هزار میلیارد ریال اعتبار دولت برای رفع مشکلات دارویی کشور در سال آینده

14بهمن 92: رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر گفت: کیفیت واکسن های تولید داخل به مراتب از وارداتی ها بهتر است.

محمدمهدی گویا افزود: بهترین واکسن ب.ث.ژ دنیا را موسسه پاستور در ایران می سازد، دومین کارخانه این واکسن نیز در کشور دانمارک قرار دارد که واکسن تولیدی اش بی کیفیت تر از واکسن موسسه پاستور است.

وی افزود: نیاز سالانه کشور به واکسن ب.ث.ژ 5 میلیون دز در سال است و هم اکنون به اندازه کافی ذخیره واکسن ب.ث.ژ در کشور وجود دارد و موسسه پاستور از ابتدای سال تاکنون 3.5 میلیون دز تحویل داده است.

15بهمن 92:معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از انتقال تکنولوژی داروی ایرانی MS به ترکیه و ورود داروی جدید بیوتکنولوژی ضد سرطان به بازار دارویی کشور خبر داد.

22بهمن 92: دکتر رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو از عملیاتی شدن مسیر جدید تامین و تدارک دارو بر اساس تفاهم نامه ژنو خبر داد.

4 اسفند92: رییس سازمان غذا و دارو در اجلاس رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی گفت: پرداختی هزینه های دارویی توسط دولت برای نخستین بار از پرداختی مردم پیشی گرفت/ ترخیص 1000 محموله دارویی در سه ماه اخیر به ضمانت وزارت بهداشت

4اسفند 92: سازمان غذا و دارو اعلام کرد، برای نخستین بار سال آینده واکسن پنتاوالان وارد حوزه سلامت و بازار می شود.

6اسفند 92:رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به مردم اطمینان داد که بازار دارو در سال آینده متلاطم نخواهد شد و با گشایش روابط بین المللی و تثبیت نرخ ارز، پدیده گرانی دارو نخواهیم داشت.

11اسفند92: در نشست سفیر سوریه و مشاور بین الملل وزیر پیگیری صادرات اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به سوریه برگزار شد.

14اسفند 92: رییس سازمان غذا و دارو گفت:یکی از اولویت های وزارت بهداشت در سال 93 این است که در چارچوب سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی چگونه از منابع داخلی برای توسعه صنعت دارو بهره برداری کند.

وی افزود: حمایت از اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو منوط به فرهنگسازی بین پزشکان و مردم برای تجویز و مصرف داروی ایرانی است، زیرا هر چقدر هم برای تولید دارو در داخل تلاش کنیم و قیمت داروهای داخلی از مشابه خارجی اش کاهش یابد ولی پزشکان و مردم به آن اعتماد نکنند، کاری پیش نمی رود.

تاریخ درج1392:12:20
کلمات کلیدیغذا و دارو
بازدید863
گروهاخبار عمومي