منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 206 نفر
بازدید دیروز: 527 نفر
تعداد کل بازدید: 911161 نفر

مشاهده شماره خبر1507

عنوانتوزیع محدود داروهای بیماران پیوندی برطرف شد
متن

توزیع داروهای بیماران پیوندی از جمله «سل سپت» و «ساندیمون» که براساس گزاشات مردمی چندی بود به صورت محدود توزیع آن صورت می‌پذیرفت، برطرف شد.

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس گزارشات مردمی دو داروی «سل سپت» و «ساندیمون» در روزهای اخیر به صورت محدود توزیع آن صورت می‌پذیرفت بطوریکه داروخانه‌های 13 آبان و هلال احمر این دو قلم دارو را عرضه نمی‌کردند و بیماران باید را به داروخانه 29 فروردین ارجاع می دادند.

براین ساس صف‌های طولانی در مقابل داروخانه 29 فروردین ایجاد شده بودو حتی بیماران از یک نوع تخلف نیز گلایه می‌کردند بطوریکه بیماران عنوان می کردند داروهای آنان که در ماه گذشته در حدود 50 تا 60 هزار تومان بوده توسط متصدی داروخانه به مبلغ 150 هزار تومان قیمت گذاری شده بود و وقتی بیمار اصرار می‌کرد که ماه قبل در حدود 50 تا 60 هزار تومان هزینه کرده است مسئولان داروخانه رضایت می دادند و دارو را به همان قیمت ماه گذشته عرضه می‌کنند که این مسئله به هیچ عنوان منطقی نبود.



در این راستا اینانلو ریاست اداره برنامه ریزی و آمار سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عنوان کرد: طی پیگیریهای کارشناسانه به عمل آمده، توزیع داروهای «سل سپت» و «ساندیمون» در داروخانه 13 آبان صورت پذیرفته است و  در حال حاضر کمبودی در خصوص داروهای مذکور وجود ندارد. به هر حال این داروها یارانه ای هستند و شاید در برخی مواقع به دلیل موارد انبارگردانی و روش‌های توزیع روزانه، به بیماران اینگونه تداعی شود که دارو در این داروخانه ها موجود نیست.

وی درباره نوسانات قیمت این داروها نیز گفت داروی «سل سپت» در طی سال 92 تغییر قیمت نداشت و قیمت داروی «ساندیمون» به دلیل تغییر نرخ ارز مرجع به مبادلاتی از دی ماه سال 92 دو برابر شد. لذا با توجه به سؤالتان، یکی از راهکارهای جلوگیری از این  سوء استفاده‌ها می‌تواند نظارت‌های موجود باشد البته با کیفیتی بالاتر باید صورت پذیرد جزای متخلفان را نیز قانون مشخص کرده است اما به اعتقاد ما رسانه‌ها نیز با بیان مستمر مصداق‌ها قطعاً می‌توانند بازدهی بیشتری نسبت به قوه قهریه، انجام وظیفه کنند.

در پیگیری‌های میدانی خبرنگار تسنیم از دو داروخانه 13 آبان و هلال احمر مشاهده شد که دو داروی «سل سپت» و «ساندیمون» در داروخانه 13 آبان بدون مشکلی به بیماران عرضه آن صورت می‌پذیرفت ولی در داروخانه مرکزی هلال احمر فقط داروی «ساندیمون 25 » موجود بود.

تاریخ درج1392:12:20
کلمات کلیدیپيوند
بازدید760
گروهاخبار داروئي