منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 417 نفر
بازدید دیروز: 403 نفر
تعداد کل بازدید: 910845 نفر

مشاهده شماره خبر1508

عنوانرفع نیازها در حوزه پزشکی و تولید دارو با ساخت دستگاه شتابگر
متن

رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به همکاری دانشگاه کره جنوبی در ارتباط با تبادل اطلاعات برای ساخت سیکلوترون گفت: این طرح جزو 16طرح کلانی است که به دانشگاه امیرکبیر واگذار شده است که در حال حاضر طراحی مفهومی و مهندسی آن به پایان رسیده است.

به گزارش داروغذا به نقل از باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در همایش سیکلوترون پزشکی با بیان اینکه این طرح به دلیل نوع کاربردهای آن از جایگاه ویژه ای برخوردار است افزود: طراحی و ساخت دستگاه سیکلوترون یکی از 16طرح کلان ملی است که به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر این پروژه از موفق ترین طرح های کلان است، اظهار داشت: فاز مطالعاتی این طرح کلان به پایان رسیده است و نقشه های اجرایی دقیقی برای آن تدوین شده است و امیدواریم که با پشتیبانی های بعدی بتوانیم با همکاری شورای عطف و سازمان سفارش دهنده وارد فاز ساخت این دستگاه شویم.

وی یکی از نگرانی های جدی درخصوص این پروژه را متوقف شدن آن دانست و ادامه داد: در این پروژه برای اولین بار همکاری مناسبی میان دانشگاه ها شکل گرفته که امیدواریم با پیگیری های لازم این طرح متوقف نشود و حمایتهای لازم برای ادامه تکمیل این پروژه صورت گیرد.


رهایی کاربرد این دستگاه را در حوزه پزشکی و تولید رادیو دارو دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه کشور دارای وابستگی هایی است که به همت محققان زمینه ایجاد شد تا بتوانیم با ساخت این دستگاه و نصب آن در شهرهای استانهای کشور بیماران مبتلا به سرطان از مزایای آن برخوردار شوند.

رهایی سازمان انرژی اتمی را از جمله سازمانهای سفارش دهنده دستگاه سیکلوترون نام برد و خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکراتی که انجام شد مقرر شد در گام های بعدی تکمیل این پروژه سازمان سفارش دهنده حضور پررنگ تری داشته باشند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر طراحی و ساخت هواپیمای 100 تا 150نفره، کفی خودرو، سفینه حامل موجود زنده و شبکه ملی اطلاعات را از دیگر پروژه های کلان اجرا شده در این دانشگاه نام برد و ادامه داد: در پروژه شبکه ملی قرار است کلیه ارتباطات از سیستم های بانکی تا ثبت نام که در حال حاضر از کانال های خارجی انجام می شود، در داخل کشور عملیاتی شود.

رهایی به همکاری این دانشگاه در پروژه کلان ذخیره سازی نفت و گاز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از منابع مشترک ایران با کشورهای مشترک ضررهای زیادی متوجه ایران شده است که در این زمینه نیاز به اقدامات جدی برای رفع این نیاز ملی است.

وی با اشاره به نحوه اجرای طرح کلان سیکلوترون یادآور شد: در اجرای این پروژه الگوی مناسبی شکل گرفته است که لازم است این الگو در سایر پروژه ها نیز اجرائی شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به خروجی های این پروژه و چاپ نتایج آن در ژورنال های بین المللی خارجی ادامه داد: در این پروژه با یک همکار خارجی که دانشگاه SKKU کره جنوبی است با تبادل استاد و دانشجو اقدام به انتقال فناوری به داخل کشور شده است.

تاریخ درج1392:12:20
کلمات کلیدیسيكلوترون
بازدید746
گروهاخبار عمومي