منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 49 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 902960 نفر

مشاهده شماره خبر1516

عنوانجلسه تعیین مزد 93 به نتیجه نرسید
متن

رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با اعلام اینکه جلسه تعیین حداقل دستمزد سال 93 کارگران که عصر امروز در وزارت کار برگزار شد به نتیجه نرسید، گفت: نشست دوم شورای عالی کار عصر فردا و جلسه پایانی در روز جمعه هفته جاری برگزار می شود.

فرامرز توفیقی در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری جلسه عصر دیروز 3 گروه کارگری، کارفرمایی و دولت برای تعیین حداقل دستمزد سال 93 کارگران گفت: جلسه 3 ساعته عصر دیروز که در وزارت کار برگزار شد به نتیجه قطعی نرسید.
 
رئیس کارگروه مزد مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که نشست دوم شورای عالی کار عصر ا مروزبرگزار شود. همچنین مصوبه نهایی در جمعه هفته جاری ارائه خواهد شد.


 
توفیقی با تاکید بر اینکه به صورت کلی فضای جلسه مناسب بود بیان داشت: نمایندگان دولت که وزرای اقتصاد، کار و همچنین نماینده ای از وزیر صنعت بودند دغدغه های دولت پیرامون اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها را مطرح کردند. همچنین پیشنهاداتی از سوی آنها مطرح شد که قرار است نمایندگان کارگران و کارفرمایان آنها را مورد بررسی قرار دهند.
 
وی ادامه داد: عصر امروز دومین نشست تخصصی شورای عالی کار پیرامون تعیین حداقل مزد سال 93 را خواهیم داشت. البته در نشست عصر دیروز، وزیر اقتصاد درباره شرایط رکود تورمی اقتصاد کشور سخن گفت و همچنین مباحثی پیرامون اشتغال کشور و به صورت کلی دغدغه های دولت را برای تامین معیشت خانوار کارگری مطرح کرد.
 
این مقام مسئول کارگری کشور تصریح کرد: طیب نیا همچنین از نگرانی دولت درباره نرخ رشد منفی اقتصادی سخن گفت و عنوان داشت که دولت به دنبال اجرای مدل هایی به منظور خروج اقتصاد از شرایط فعلی است.
 
به گفته توفیقی، وزیر کار نیز در این جلسه تلاش کرد تا از موضوع کارگران و کارفرمایان و مسائل آنها صحبت کند. در عین حال، کارفرمایان مدلی را برای تعیین مزد مطرح کردند که از سوی نمایندگان کارگری رد شد.
 
وی با اشاره به اینکه کارگران اعمال نرخ تورم در تعیین مزد را خط قرمز خود می دانند گفت: نمایندگان کارگران درباره افزایش حداقل دستمزد سال آینده به 35 درصد صحبت و دفاع کردند اما کارفرمایان عنوان داشتند با این رقم موافقند ولی آن را در سرجمع افزایش ها و مزایا اعمال می کنند که مورد توافق کارگران قرار نگرفت.

تاریخ درج1392:12:21
کلمات کلیدیدستمزد93
بازدید651
گروهاخبار عمومي