منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 188 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903099 نفر

مشاهده شماره خبر1518

عنوانپیرصالحی:نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو شدت می‌گیرد
متن

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو ضمن اعلام این خبر که راه‌اندازی پورتال دارویی از اواخر امسال کلید می‌خورد، گفت: مقدمات الکترونیکی شدن نسخ پزشکان نیز در حال پیگیری است و با تحقق آن نظارت بر تجویز و مصرف منطقی دارو شدت می‌گیرد.

به گزارش داروغذا، دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، درباره وضعیت تجویز و مصرف منطقی دارو اظهار کرد: در وزارت بهداشت کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو امور مربوط به چگونگی مصرف دارو را به پزشکان اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی افزود: علاوه بر این طی همکاری با سازمان‌های بیمه‌گر، نسخ پزشکان هم کنترل می‌شود تا اگر تجویز غیرمنطقی صورت پذیرفته تذکر‌ها و سایر اقدامات قانونی لازم انجام شود.



مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه عملکرد این کمیته ضعیف شده بود اما مجددا در حال فعال شدن است، اظهار کرد: نسخ پزشکان مجددا بررسی می‌شود تا اقدامات تشویقی و تنبیهی برای آنها در نظر گرفته شود.

پیرصالحی درباره ارتباط میان الکترونیکی شدن نسخ پزشکان با کنترل تجویز دارو گفت: قطعا ارتباط یکپارچه کل سیستم درمان در قالب شبکه‌های اطلاعاتی منسجم ضروری است و اکنون در حال بررسی است، اولین گام اجرایی شدن آن نیز الکترونیکی شدن نسخ پزشکان می‌باشد و امیدواریم پایلوت آن در سال آینده انجام شود.

وی افزود: به هر حال این طرح‌ها هزینه بر هستند و منابع آن باید دیده شود. برنامه ریزی برای راه‌اندازی پورتال دارویی نیز آغاز شده است و از اواخر امسال کلید می‌خورد و سال آینده تکمیل می‌شود، سامانه نسخ الکترونیکی نیز در آینده به این پورتال متصل می‌شود.

تاریخ درج1392:12:21
کلمات کلیدیپیرصالحی
بازدید643
گروهاخبار عمومي