منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 345 نفر
بازدید دیروز: 403 نفر
تعداد کل بازدید: 910773 نفر

مشاهده شماره خبر1528

عنوانواکسن پنتاوالان در سال ۹۳ تزریق می‌شود
متن

معاون وزیر بهداشت از اضافه شدن واکسن پنتاوالان به سیستم واکسیناسیون کشور در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر سیاری در حاشیه نشست خبری تشریح فعالیت‌های حوزه بهداشتی وزارت بهداشت از اضافه شدن واکسن پنتاوالان به حوزه واکسیناسیون کشور در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: ما در کشور پس از انقلاب دستاوردهای متعددی در حوزه واکسیناسیون داشتیم و توانستیم نارسایی کبد را در کشور با تزریق واکسن‌های لازم کاهش دهیم. براین اساس در سال آینده تلاش خواهیم کرد واکسن پنتاوالان نیز به سیستم واکسیناسیون کشور اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره به بازسازی و نوسازی شبکه بهداشتی کشور افزود: به هر حال خانه‌های بهداشت که از 30 سال قبل ساخته شده‌اند به مرور زمان دچار مشکلات شده‌اند که در صددیم در یکی، دو سال آینده این مشکلات را برطرف کنیم تا خدمات خانه‌های بهدشت بهتر شود.

 

سیاری درباره اقدامات مسئولان حوزه سلامت که در گذشته انجام داده بودند نیز گفت: ما به اقدامات این مسئولان در گذشته افتخار می‌کنیم. به هر حال هر کاری هم که امروز به اجرا درخواهد آمد حاصل تلاش گذشتگان است و هیچ محققی نیز نمی‌آید از نو کاری را شروع کند بلکه براساس تجربه و فعالیت گذشتگان اقدام می‌کند.

وی درباره آمار گرسنگان در کشور گفت: چنین تحقیقاتی در وزارت بهداشت درباره دسترسی امنیت غذایی افراد نیز وجود دارد که مردم در هر نقطه‌ای در طول عمر به چه مقدار غذا دسترسی دارند که چنین آمارهایی در تمام جوامع نیز وجود دارد ولی نمی‌توانیم به صورت آماری دقیق عنوان کنیم که چه تعداد افراد در کشور گرسنه هستند. چون اعلام چنین آمارهایی مسئولان را حساس می‌کند و رسانه‌های غربی مانند بی‌بی‌سی، از آن سوءاستفاده می‌کنند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: در حالی که 8 تا 9 میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم برای مراقبت‌های اولیه آنان برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرفته است که در سال آینده اجرا خواهد شد.

تاریخ درج1392:12:23
کلمات کلیدیپنتاوالان
بازدید662
گروهاخبار عمومي