منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 415 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905356 نفر

مشاهده شماره خبر1555

عنوانبرنامه های رییس سندیکای تولیدکنندگان دارویی
متن

رییس سندیکای صنایع داروسازی انسانی گفت: برای حفظ توان کنونی صنایع دارویی کشور باید با تحولات روز این صنعت در جهان همراه شد.

به گزارش داروغذا به نقل از ایرنا، «محمود نجفی» روز یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران در سالن همایش های بین المللی صدا وسیما افزود: هرچند شرکت های دارویی کشور قادر به تامین 95 درصد نیاز دارویی مردم هستند اما همه روزه مولکول های جدید دارویی وارد می شود که نیاز است به دانش فراوری آنها دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ توان صنایع دارویی نیاز به سرمایه گذاری، نوسازی ماشین آلات و تحقیقات به روز دارد؛ پیشرفت در حوزه دارویی با همین توان کنونی صنایع دارویی نیازمند تلاش مضاعف است.

رییس سندیکای صنایع داروسازی انسانی تصریح کرد، سرعت تحولات و ناپایداری فضای کسب و کار در دنیا به حدی بالا است که نباید به باقی ماندن در یک وضعیت ثابت و سودآوری یک شرکت، دلخوش داشت.

نجفی گفت: حاشیه امنی برای صنایع وجود ندارد مگر آنکه آنها خود را با شرایط محیطی و حرکت مستمر به سمت تعالی، منطبق کنند.

وی با تقسیم بندی سازمان های اقتصادی به دو گروه سازمان های در حال پیشرفت و سازمان های در حال پسرفت، خاطرنشان کرد: رسیدن به حاشیه امنیت در کالاهای ضروری برای کشور، یک اولویت انکارناپذیر است.

رییس سندیکای صنایع داروسازی انسانی تصریح کرد، نبود امنیت غذایی، بهداشتی، پزشکی و دارویی به منزله از بین رفتن امنیت ملی است.

نجفی گفت: داشتن حاشیه امن در کالاهای ضروری به معنای خودکفایی بالفعل نیست، بلکه به معنای داشتن توان تامین نیازهای ضروری کشور در این اقلام است.

وی به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی به صنایع اشاره کرد و افزود: محقق شدن اهداف سند چشم انداز 1404 در گروی اجرای دقیق مفاد این ابلاغیه است، چنانکه بدون اجرای دقیق این ابلاغیه در سطوح ملی، دستگاهی و بنگاهی، امکان تحقق این سند وجود ندارد.

رییس سندیکای صنایع داروسازی انسانی ادامه داد: واقعیت ها نشانگر آن است که در 9 سالی که از تدوین سند چشم انداز گذشت، بسیاری از اهداف آن محقق نشد، بنابراین طی 11 سال آینده این عقب افتادگی باید جبران شود.

رییس سندیکای صنایع داروسازی انسانی ادامه داد: از سوی دیگر اهداف سند چشم انداز نسبی بوده و در صورت پیشرفت کشورهای منطقه در عرصه های گوناگون، تحقق اهداف سند چشم انداز، دشوارتر خواهد شد.

نجفی گفت: اجرای برنامه چهارم و پنجم توسعه، دو و نیم تا سه و نیم درصد از رشد سالانه اقتصادی کشور را تامین می کرد، اما فقط یک پنجم اهداف تعیین شده در بهره وری از میانگین سه درصد رشد اقتصاد ملی حاصل شد.

وی افزود: این به آن معنا است که از محل بهره وری موفق نشدیم اقتصاد مناسبی برای کشور به وجود بیاوریم.

رییس سندیکای صنایع داروسازی انسانی با اشاره به انطباق هفت معیار اعطای جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران با ابلاغیه اقتصاد مقاومتی گفت: طرحی در دبیرخانه این جایزه طراحی شده تا این انطباقات بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نجفی افزود: این جایزه به مثابه آینه ای برای بنگاه های اقتصادی عمل می کند تا آنها با نگریستن در آن، فرصت ها و تهدیدهای خود را دریابند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم 30 محصول، از سازمان های تولیدی و خدماتی در حوزه های بهداشتی، پزشکی، دارویی و غذایی، جایزه ملی کیفیت و گواهینامه های یک تا چهارستاره را دریافت کردند.

تاریخ درج1392:12:26
کلمات کلیدیتولید دارو
بازدید634
گروهاخبار عمومي