منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 433 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905374 نفر

مشاهده شماره خبر1561

عنوانعضو مجمع تشخيص مصلحت نظام :مازندران تجربه اجراي برنامه پزشك خانواده را در اختيار استانهاي ديگر قرار دهد.
متن
مشاور عالي وزير بهداشت و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در حاشيه نشست با دانشگاه هيان دانشگاه علوم پزشكي مازندران گفت: مازندران تجربه اجراي برنامه پزشك خانواده را در اختيار استانهاي ديگر قرار دهد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، دكتر داوود دانش جعفري در گفتگو با خبرنگاران، گفت: با توجه به تجربه موفق برخي از كشورها در اجراي برنامه پزشك خانواده ، ما نيز مي توانيم از اين تجارب استفاده كنيم.
وي تصريح كرد: برنامه پزشك خانواده در اجراي موفق اقتصاد سلامت موثر است.
مشاور عالي وزير بهداشت با اشاره به اجراي اين برنامه ملي در استاهاي فارس و مازندران به صورت پايلوت اظهارداشت: به منظور شناسايي مشكلات احتمالي و ارايه راهكارهاي برون رفت از اين مشكلات، اين برنامه به صورت پايلوت در اين استانها به اجرا در آمد.
دكتر دانش جعفري، ادامه داد: همزمان با اجراي برنامه پزشك خانواده در استان مازندران، اطلاعات ارزشمندي در بخش سلامت تهيه شد.
وي، با اشاره به اينكه اين اطلاعات و تجربيات در اجراي برنامه پزشك خانواده در ساير استانها اهميت دارد، گفت: معتقديم مازندران مي تواند اين تجربيات را مستندسازي كند و در اختيار استانهاي ديگر  قرار دهد و براي تدوين برنامه ملي استفاده كرد.
دكتر دانش جعفري، با تاكيد براينكه اين برنامه يكي از ابزارهاي اقتصادي در حوزه سلامت است، افزود: اجراي كامل برنامه پزشك خانواده بهترين كارآيي و اثربخشي را خواهد داشت.
وي، ادامه داد: در برنامه پزشك خانواده خدمات سلامت غير ضروري  واضافه كنار گذاشته مي شود و علاوه بر درمان كامل بيمار، هزينه هاي درماني نيز كاهش مي يابد.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام ضمن اشاره به افزايش سالمندي در كشور، اظهارداشت: اين امر هزينه هاي سلامت را افزايش مي دهد لذا براي  جلوگيري از افزايش هزينه ها، به مديريت صحيح منابع نياز داريم.
 

 

تاریخ درج1392:12:27
کلمات کلیدیپزشك خانواده
بازدید627
گروهاخبار عمومي