منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 270 نفر
بازدید دیروز: 444 نفر
تعداد کل بازدید: 906631 نفر

مشاهده شماره خبر1606

عنوانبرنامه پزشک خانواده هزینه های پرداختی مردم را کاهش می دهد
متن

 مشاور عالی وزیر بهداشت در نشستی با دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه برخی از کشورها با اجرای برنامه پزشک خانواده هزینه های حوزه سلامت را مدیریت و کنترل  کردند، افزود: یکی از اهداف برنامه پزشک خانواده جلوگیری از افزایش پرداخت هزینه های مردم در بخش سلامت است.
به گزارش وب دا؛ دکتر داوود دانش جعفری ضمن بیان این مطلب گفت: برنامه پزشک خانواده طرحی است که با هدف تامین ارتقا شاخصهای سلامت و خدمات تعریف شده است.
وی، پزشک خانواده را یکی از ابزارهای ارتقا سلامت عنوان و تصریح کرد: این برنامه علاوه بر ارایه خدمات درمانی به شکل مطلوب، هزینه های پرداختی از جیب مردم را نیز کاهش می دهد.
مشاور عالی وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش، حضور خیران را در ارتقا حوزه سلامت موثر دانست و افزود: خیران می توانند به عنوان بازوان مسئولان حوزه سلامت در افزایش کیفیت خدمات مشارکت نمایند.
دکتر دانش جعفری، بر لزوم توجه به اقتصاد سلامت تاکید کرد واظهار داشت: تامین سلامت از طریق دولت با اختصاص بودجه، حق بیمه ها و هزینه هایی که توسط مردم پرداخت می شود، صورت می گیرد.
وی در ادامه با ارائه یک مدل اقتصادی سلامت عنوان کرد: منابع مالی موجود در بخش سلامت باید پاسخگوی مخارج سلامت باشد و بنابراین این سه عامل باید برابر باشند تا خدمات سلامت در تمامی بخشها اثرگذار شود.
اکثر سیاستهایی که برای افزایش قیمتها در بخش سلامت در نظر گرفته می شود باید با وضعیت منابع درآمدی بخش سلامت همخوانی داشته باشد در غیر این صورت افزایش هزینه های پرداخت شده منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم می شود. 
وی ضمن تاکید بر اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا ماموریتهای تعریف شده در حوزه سلامت به درستی انجام شود، افزود: دستاورد این فعالیتها برای مردم مفید خواهد بود./139/201

تاریخ درج1393:01:10
کلمات کلیدی
بازدید518
گروهاخبار عمومي