منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 219 نفر
بازدید دیروز: 444 نفر
تعداد کل بازدید: 906580 نفر

مشاهده شماره خبر1612

عنوانتوصيه هاي بهداشتي به مسافران نوروزي/ هم وطنان تخلفات بهداشتي را به شماره تلفن 1490 اطلاع دهند
متن

معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با توجه به آغاز دور جديد سفرهاي نوروزي، توصيه هايي را به هم وطنان ارائه داد.
مهندس سيد رضا غلامي در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار وب دا تاكيد كرد: مواد غذايي پخته شده در سفر بايد در كمتر از دو ساعت مصرف شود.
وي افزود:به هنگام استفاده از غذا هاي كنسرو شده بايد به تاريخ توليد، تاريخ انقضاء، مجوزهاي قانوني وزارت بهداشت درج شده بر روي قوطي توجه كرد.
معاون مركز سلامت محيط و كار با تاكيد بر اين كه از قرار دادن بطري هاي پلاستيكي آب در فريزر و جايخي به منظور يخ زدن و استفاده از آن در طول سفر، به دليل انتقال مولكول هاي تشكيل دهنده بطري به درون آب خودداري نماييد.
وي بر ضرورت استفاده از آب هاي آشاميدني سالم تاكيد كرد و گفت: در صورت عدم دسترسي به آب آشاميدني سالم و بهداشتي، مي توان آب چشمه سالم يا آب شيرهايي كه اطمينان در سالم و بهداشتي بودن آن نيست را قبل از استفاده جوشاند و بعد مصرف نمود.
مهندس غلامي همچنين متذكر شد: نبايد از آب بطري كه در داخل اتومبيل به مدت چند روز مانده است براي آشاميدن استفاده كرد.
معاون مركز سلامت محيط و كار  به عدم استفاده از ظروف پليمري براي سرو مواد غذايي و آشاميدني گرم و داغ تاكيد كرد و گفت: مي توان براي مواد غذايي و آشاميدني گرم و داغ نيز از ظروف غير پليمري مانند ظروف آلومينيومي و ظروف يكبار مصرف نشاسته اي استفاده كرد.
وي در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتي در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، مراتب را به سامانه رسيدگي به شكايات وزارت بهداشت به شماره 1490 اطلاع دهند./203

تاریخ درج1393:01:12
کلمات کلیدی
بازدید560
گروهاخبار عمومي