منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 428 نفر
بازدید دیروز: 331 نفر
تعداد کل بازدید: 907120 نفر

مشاهده شماره خبر1615

عنوانآرزوی دارویی یک مقام مسئول برای مردم در سال 93
متن

کارشناسان، سال 92 را یکی از خبرسازترین سال‌های اخیر حوزه دارو می‌دانند و معتقدند عبور از بحران‌های دارویی بزرگترین دستاورد دولت یازدهم است.

 

داروغذا: سال 92 با همه فراز و نشیب‌هایش به پایان رسید و سالی پرهیاهو و پرتنش را از یک سو برای بیماران و از سوی دیگر برای مسئولان و دولتمردان رقم زد. کارشناسان، سال 92 را یکی از خبرسازترین سال‌های اخیر حوزه دارو می‌دانند و معتقدند عبور از بحران‌های دارویی بزرگترین دستاورد دولت یازدهم است.

 

در همین راستا دکتر سید مهدی پیرصالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه همواره بروز کمبودها، چالشی‌ترین بحث حوزه دارو بوده است، می‌گوید: امیدواریم امسال با هماهنگی و تعامل خوبی که با بانک مرکزی داشتیم، کمبودهای دارویی را کمتر ببینیم و بازار دارویی آرام‌تر و قابل مدیریت‌تر شده باشد.

وی می‌افزاید: برنامه‌ریزی‌های لازم برای داروهای یارانه‌ای و عادی انجام شده است و امیدواریم کمبودهای دارویی در سال 93 به حداقل رسیده باشد و دسترسی مردم به دارو تسهیل شود.

پیرصالحی با بیان اینکه اکنون فشاری از لحاظ کمبود دارو بر روی مردم نیست، اظهار کرد: البته تلاش می‌کنیم همین کمبودهای دارویی موجود را هم برطرف کنیم.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت دارو در سال جاری نیز گفت: برای تغییر قیمت دارو با توجه به شرایط جامعه عمل می‌کنیم. اگر افزایش قیمت ارزی نداشته باشیم و تورم کنترل شود، قیمت دارو هم ثابت می‌ماند. تاکیدی روی افزایش قیمت دارو نداریم، اما معمولا همه ساله قیمت دارو نیز متناسب با نرخ تورم رشد می‌کند.

 

تاریخ درج1393:01:12
کلمات کلیدی
بازدید555
گروهاخبار عمومي