منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 325 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906242 نفر

مشاهده شماره خبر1632

عنوانوزیر بهداشت اعلام کرد؛ سهم پرداخت هزینه های درمانی مردم تا 2 ماه آینده کاهش می یابد/ ارتقای اورژانس از اولویت های مهم وزارت بهداشت
متن

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک صدا و سیما، ضمن تشریح مهمترین اقدامات و فعالیتهای وزارت بهداشت، برنامه های تحولی نظام سلامت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر سیدحسن هاشمی در تشریح مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در 7 ماه گذشته به مشکلات متعدد حوزه دارو در زمان شروع به کار دولت اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت و اختصاص 1860 میلیارد ريال اعتبار، توانستیم برخی از داروهای مورد نیاز را وارد کنیم و بازار دارویی کشور را به آرامش نسبی برسانیم.

وی با اشاره به بالا بودن قیمت داروهای بیماران صعب العلاج گفت: با اقدامات صورت گرفته قیمت داروهای این بیماران به قیمت سال 91 برگشت.

 

رییس جمهور سلامت را جزء اولویت های اول دولت اعلام کرده است

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به توجه ویژه رییس جمهور به حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: افتخار می کنم که رییس جمهور محترم، اطلاعات زیادی از حوزه سلامت و مشکلات این حوزه دارند، به "پیشگیری" اهمیت می دهند و "سلامت" را جزء اولویت های اول این دولت اعلام کرده اند.

دکتر هاشمی افزود: با حمایت دولت توانستیم بدهی های دو سال گذشته را به پرسنل، پرستاران و پزشکان پرداخت نماییم و در حال حاضر بعد از گذشت 7 ماه از شروع دولت جدید و رفع برخی چالش ها، موقع عمل فرارسیده است.

 

بسیاری از بیماریها در کشور قابل پیشگیری است

وزیر بهداشت با اشاره به گستردگی حیطه وظایف این وزارتخانه و واحدهای تابعه آن گفت: در حال حاضر 60 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت می کنند که مهترین وظیفه این مجموعه، پیشگیری و گسترش بهداشت عمومی است.

دکتر هاشمی با تاکید بر توانمند کردن مردم برای پیشگیری و خودمراقبتی گفت: 70 درصد بیماریها در کشور بیماریهای غیرواگیر است و بسیاری از بیماریها، مانند سکته های قلبی و مغزی به دلیل افزایش وزن و فشار خون بالاست که در این خصوص، خود مردم باید پیشگیری کنند.

 

گسترش شبکه یکپارچه بهداشت در سراسر کشور طی 2 سال آینده

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود مراکز بهداشت در روستاها و حاشیه شهرها گفت: در دو سال آینده با تامین منابع مالی و حمایت دولت و مجلس، شبکه یکپارچه بهداشت را در سراسر کشور گسترش خواهیم داد.

دکتر هاشمی با تاکید بر اهمیت پیشگیری بر درمان، خاطرنشان کرد: با توجه به گران بودن دارو و درمان، پیشگیری اهمیت زیادی دارد.

 

امیدواریم خدمات شایسته ای را در حوزه درمان به مردم ارائه دهیم

وی در عین حال یادآور شد: مقوله "درمان" و "دارو" جزء تکالیف و وظایف وزارت بهداشت است و امیدواریم با اعتماد و استقبال مردم و تخصیص اعتبارات، شاهد نتایج ثمربخشی در این حوزه ها باشیم و خدمات شایسته ای را در حوزه درمان به مردم ارائه دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور مبنی بر کاهش 10 درصدی هزینه های درمانی از جیب مردم، گفت: از مردم و کسانی که نیازمند نیستند درخواست می کنیم که با فداکاری و همکاری، از دریافت یارانه انصراف دهند تا منشا کمک به اقشار کم درآمد باشند.

 

سهم 6800 میلیارد ريالی وزارت بهداشت از محل هدفمندی یارانه ها

دکتر هاشمی در پاسخ به این پرسش که سهم حوزه سلامت از درآمد ناشی از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به چه میزان است و در چه حوزه هایی هزینه خواهد شد، گفت: حدود 6800 میلیارد ريال به حوزه سلامت تخصیص می یابد که 2000 میلیارد ريال را رییس جمهور تخصیص داده اند و 4800 میلیارد ريال نیز از محل 10 درصد هدفمندی یارانه ها اختصاص خواهد یافت.

وی در تشریح گفت: 9 بسته خدمتی را به مردم معرفی خواهیم کرد و مهمترین بسته خدمتی در ویزیت بیماران و کاهش هزینه های درمانی خواهد بود.

وزیر بهداشت با اشاره به نقش مددکاران در بیمارستان ها در شناسایی بیماران نیازمند گفت: در حال حاضر 550 بیمارستان در کشور به مردم خدمت ارائه می دهند و با تقسیم کشور به 10 قطب و وجود دو سیستم نظارتی، شامل وزارت بهداشت و بیمه ها، بر نحوه هزینه کرد و ارائه خدمات به بیماران نیازمند نظارت خواهد شد.

وزیر بهداشت زمان ارائه بسته های خدمتی به مردم و کاهش هزینه های درمانی در بخش بستری را بعد از ثبت نام یارانه ها اعلام کرد و گفت: قول می دهیم تا 2 ماه آینده سهم پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم را بهشکل محسوسی کاهش دهیم.

دکتر هاشمی یکی دیگر از بسته های خدمتی به مردم را تسهیل و گسترش زایمان طبیعی عنوان کرد و گفت: به منظور پیشگیری از افزایش سزارین، زایمان طبیعی را از طریق متخصصان و ماماها و اطلاع رسانی در مورد مزایا و مشکلات هر یک از انواع زایمان ها ترویج خواهیم کرد و البته برای تحقق این هدف، بر تعرفه ها نظارت خواهیم کرد و مردم هم باید کمک کنند.

وزیر بهداشت تقویت اورژانس کشور را یکی دیگر از بسته های خدمتی عنوان کرد و گفت: در 24 منطقه از کشور که به دلیل مسافت زیاد، دسترسی به آمبولانس اورژانس دشوار است، طی تفاهم نامه ای امداد هوایی را ایجاد خواهیم کرد و برای افزایش ناوگان امداد هوایی و هلیکوپترهای امداد، ارتش نیز به ما کمک خواهد کرد.

 

درخواست از خیرین برای ساخت بیمارستانها

دکتر هاشمی با اشاره به وضعیت فعلی بیمارستانهای دولتی و فرسودگی بسیاری از تخت های بیمارستانی گفت: برای ساخت بیمارستاها از خیرین درخواست همکاری داریم.

وی با بیان این که نظام درمان باید به گونه ای طراحی شود که تصدی گری کاهش یابد، گفت: به مشارکت بخش خصوصی برای اداره و بازسازی بیمارستان های فرسوده نیازمند هستیم.

 

امسال دارو گران نخواهد شد

وزیر بهداشت همچنین به اقدامات این وزارتخانه در حوزه دارو پرداخت و با اشاره به تورم سالانه گفت: امسال پیش بینی می کنیم قیمت تمام شده تولید دارو 20 تا 25 درصد افزایش یابد، اما بر اساس اعلام معاون غذا و دارو امسال دارو گران نخواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، افزود: در مورد داروهای خارجی نیز ضمن صرفه جویی، بر قیمت داروها کنترل خواهیم داشت.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حال حاضر داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.  

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود تامین نیروهای متخصص و پزشک در مناطق محروم را یکی دیگر از برنامه های تحولی وزارت بهداشت عنوان کرد و با اشاره به کمبود 2500 نیروی متخصص در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: واقعی کردن تعرفه ها و پرداخت به موقع حقوق، موجبات ماندگاری پزشکان در مناطق محروم خواهد شد.

 

راه اندازي دبيرخانه شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي

وزير بهداشت در ادامه از راه اندازي دبيرخانه شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي خبر داد و افزود این دبیرخانه كه به رياست رييس جمهور تشکیل می شود، در راستاي تحقق اهداف نظام سلامت راه اندازی شده است.

وي با اشاره به اين كه برخي از برنامه هاي كلان وزارت بهداشت در دبيرخانه شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي سياستگذاري و بسته هاي اجرايي آن تدوين مي شود،‌گفت: اين دبيرخانه شرح وظايفي را در راستاي تحقق سلامت براي دستگاه ها و وزارتخانه هاي مرتبط از جمله وزارت نفت و جهاد كشاورزي تنظيم کرده است.

دكتر هاشمي از جمله اقدامات اين دبيرخانه را تشكيل كمسيون خاص براي پيگيري مشكلات كلان شهرها عنوان كرد و گفت: در بحث آلودگي هواي كلان شهرها، وزارت بهداشت به همراه سازمان محيط زيست كشور، گزارشاتي را به دولت ارائه كردند كه از جمله ره آورد آن، ممنوعيت استفاده از بنزين با توليد درصد آلودگي زياد بود.

 

رسيدگي به بخش اورژانس از اولويت هاي مهم وزارت بهداشت

وزير بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود به وضعيت اورژانس در بيمارستان ها اشاره كرد و گفت: طي 7 تا 8 سال گذشته خصوصاً در دولت نهم، توجه ويژه اي به بخش اورژانس صورت گرفت كه یکی از مهمترین اقدامات در این حوزه، ايجاد رشته تخصصي طب اورژانس بود.

وي با اشاره به اين كه در برخي از بيمارستان ها همچنان شاهد كمبود متخصصين اورژانس هستيم افزود: وجود متخصصين اورژانس در بخش اورژانس بيمارستان ها باعث كاهش مرگ و مير و معلوليت ها مي شود.

 

 

ضرورت تجمیع بیمه ها و تشکیل بیمه سلامت برای ایرانیان

وزير بهداشت با اشاره به اين كه در حال حاضر بيمه ها فقط 18 درصد از كل هزينه هاي درماني بيماران را پوشش مي دهند، گفت: تجميع بيمه ها، پوشش وسيع، قوي و عمق مناسب تري را براي حمايت از مردم ايجاد خواهد كرد.

وي در ادامه افزود: بايد يك كارت بيمه سلامت به مردم داده شود كه با ارائه اين كارت بتوانند خدمات داروخانه، آ‍زمايشگاه، بيمارستان، دندانپزشكي و  ديگر خدمات پايه اي را دريافت كنند.

دكتر هاشمي، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را متولي تجميع بيمه ها عنوان كرد و گفت: وزارت بهداشت در اين خصوص در سياست گذاري ها نظارت خواهد داشت.

 

هزینه های درمانی مردم در بخش بستری بیمارستان ها کاهش می یابد

وزير بهداشت با اشاره به اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها اظهار داشت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم از محل اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، هزينه هاي درماني مردم در بخش بستري بيمارستان ها كاهش مي يابد.

وي با اشاره به اين كه برخي از دستگاهها از منابع عمومي در جهت بيمه كردن پرسنل و نيروهاي خود استفاده مي كنند، لزوم يكپارچگي در بيمه ها را ضروري بيان كرد و گفت: اگر براي همگان يك نوع بيمه وجود داشته باشد عدالت در ميان مردم و بيماران ايجاد خواهد شد.

وي در پایان نقش رسانه ها را در اجراي موفق فاز دوم هدفمندي يارانه ها و تخصيص اعتبارات به بخش درمان بسیار اثرگذار عنوان كرد و گفت: رسانه ها مي توانند اين مسئله را به يك گفتمان عمومي تبديل كنند چرا که عزم جدي با مطالبه عمومي اتفاق مي افتد

تاریخ درج1393:01:17
کلمات کلیدی
بازدید973
گروهاخبار عمومي