منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 18 نفر
بازدید امروز: 542 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903453 نفر

مشاهده شماره خبر1644

عنواندیناروند: تلاش برای تبدیل بازرسین به رابطین قضایی
متن

به منظور افزایش امتیازات در نظارت‌ها و برخورد با متخلفین در تلاش هستیم تا برخی از بازرسین وزارت بهداشت مجوز رابطین قضایی بگیرند.

به گزارش داروغذا، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه در مراکزی که زیر نظر نظارت مستقیم وزارت بهداشت نیستند تخلف صورت می گیرد که در این صورت بازرسین ما نمی توانند برخورد مناسب کنند و حتما با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی باید برخورد انجام شود.

وی افزود: اما باید توجه داشت که اگر یک داروخانه یا کارخانه‌ای  که تحت نظارت کامل وزارت بهداشت قرار دارد در صورت رویت هر گونه تخلف ما ابزار قانونی لازم را برای برخورد داریم و به شدت برخورد می کنیم.

دیناروند با بیان اینکه عطاری‌ها هم از جمله مراکزی هستند که زیر نظر مستقیم وزارت بهداشت نیستند اما وزارت بهداشت به دلیل حفظ سلامت مردم بر فعالیت آنها نظارت می کنند، عنوان کرد: در حال حاضر در عطاری‌ها تخلف‌های زیادی مثل فروش دارو، حتی داروهای گیاهی و حتی فرآورده‌هایی هم که مجوز ندارند در عطاری‌ها به فروش می رسند.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه حتی دیده شده در عطاری‌ها "متادون" هم به فروش می‌رسد تصریح کرد: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی عرضه کنند و هیچ گونه دخالتی در امر درمان نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه "موازی کاری" در برخورد با تخلفات درعطاری‌ها باعث شده که برخوردهای ما با متخلفین به صورت کامل و به شدت انجام نشود، گفت: سالها پیش برخی از بازرسین ما به عنوان رابطین قضایی مجوز داشتند که در برخورد با متخلفین با اختیارات تام برخورد کنند که این موضوع کمک شایانی به نظارت‌ها و برخوردهای ما کرده بود که متاسفانه این اختیارات بعد از چند سال گرفته شد.

دیناروند خاطر نشان کرد: در حال حاضر هم در تلاش هستیم که برخی از بازرسین شرایط لازم را داشته باشند و به عنوان رابطین قضایی مجوز بگیرند تا حیطه نظارت و برخورد ما قوی شود.

تاریخ درج1393:01:18
کلمات کلیدیبازرسي
بازدید593
گروهاخبار عمومي