منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 452 نفر
بازدید دیروز: 587 نفر
تعداد کل بازدید: 902491 نفر

مشاهده شماره خبر1648

عنوانتغییر برنامه دارویی بیماران مبتلا به سل/کاهش ۳۶ درصدی مرگ ناشی از سل
متن

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت برنامه کشوری مقابله با سل را در کشور تشریح کرد و گفت:تربیت نیروی انسانی، تجهیز شبکه آزمایشگاهی و ایجاد امکانات بستری فراهم شده و داروهای فیکس دوز را جایگزین ۵نوع دارو کردیم تا داروی کمتری در یک نوبت مصرف شود.

به گزارش داروغذا، محمدمهدی گویا، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد برنامه کشوری مقابله با بیماری سل، گفت:‌4 سال است که برنامه‌های خود را صرف زیرساخت‌های مبارزه با سل کرده و آن را تقویت کرده‌ایم.

وی افزود: تقویت این زیرساخت‌ها به معنی تربیت نیروی انسانی، تجهیز شبکه آزمایشگاهی، تأمین داروی مناسب، ذخیره دارویی و ایجاد امکانات بستری است.

گویا افزود: در سال گذشته 10 هزار و 987 بیمار مبتلا به سل را شناسایی و تحت درمان قرار دادیم و 12 درصد از افرادی را که شناسایی کردیم تحت درمان قرار گرفته‌اند که البته این افراد بیشتر از کشورهای خارجی به ایران آمده بودند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: قبلاً برای بیماری سل مقاوم به درمان‌ فقط بیمارستان مسیح دانشوری وجود داشت، اما اکنون در 4 تا 5 تا از نقطه از کشور امکان بستری سل مقاوم به درمان فراهم شده است.

گویا تصریح کرد: تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته را در اختیار گرفته‌ایم تا در تمام شهرستان‌های کشور، حتی شهرهای جدید تأسیس امکانات را فراهم کنیم تا دیگر نیازی به جابجایی بیمار وجود نداشته باشد و بیمار در نزدیک‌ترین مکان بیماری‌اش تشخیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر داروهای فیکس دوز را فراهم کرده‌ایم در حالی که در گذشته بیماران مجبور بودند 4 تا 5 نوع دارو را یکجا مصرف کنند و برای آنها سختی‌هایی ایجاد شده بود، اما اکنون بیماران داروی کمتری را در یک نوبت مصرف می‌کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: طی 21 سال گذشته میزان بروز سل در کشور 33 درصد کاهش یافته است. همچنین مرگ ناشی از سل طی 21 سال گذشته 36 درصد کاهش داشته یعنی به دلیل تشخیص سریع و درمان رایگان از 4.5 مورد به 2.9 در هر 100 هزار نفر رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: با روشی که در پیش گرفته‌ایم مطمئن هستیم ظرف سال‌های آینده موارد بیماری سل در کشور به شدت کاهش خواهد یافت.

تاریخ درج1393:01:18
کلمات کلیدی
بازدید571
گروهاخبار عمومي