منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 58 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 902581 نفر

مشاهده شماره خبر1650

عنواناخبار سلامتی/داروهای گیاهی مکمل درمان
متن

قائم مقام معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: داروهای فرآوری شده گیاهی بیشتر به‌عنوان مکمل درمانی و اثربخشی مطلوب‎تر باید استفاده شود.

"علیرضا حقیقت"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: داروهای گیاهی اقلامی هستند که امروز براساس مستندات و یافته‎های علمی، برخی از تولید کنندگان توانسته‌اند برای فرآوری آن مجوز گرفته و در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: با توجه به این که داروهای رسمی گیاهی بیشتر برای اثربخشی بهتر استفاده می‌شود، لزومی ندارد سهم خاصی را در سبد دارویی مردم داشته باشد و این موضوع چندان منطقی نیست که برای این داروها سهم خاصی قایل شویم، چرا که مقوله درمان براساس یک سری شواهد بالینی و توجه به متون قابل استناد توسط متخصصان صورت می‎گیرد.

 

قایم مقام معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: طب سنتی در ایران ریشه دیرینه دارد و در سال‏های اخیر نیز توجه ویژه‎ای نسبت به توسعه این موضوع داشته و درحال حاضر تخصص طب سنتی هم در بخش پزشکی و هم در بخش دارو اجرا می‌شود که سعی می‌‍شود این مسئله به شکل مدرن‎تر جایگاهی پیدا کند.

حقیقت با اشاره به بازرسی‎های صورت گرفته از عطاری‎ها، عنوان کرد: طی یک سال گذشته 100 مورد بازدید از عطاری‎های سطح استان صورت گرفته است؛ چرا که ما انتظار نداریم گیاهان دارویی در این مکان‎‏ها به شکل دارو و یا به هر شکل دیگر در اختیار مردم قرار بگیرد؛ چرا که هر فرآورده طبیعی منغفت نداشته و ممکن است عوارضی نیز داشته باشد که باید آگاهانه از این گیاهان دارویی استفاده شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این راستا برخورد خواهد شد.

تاریخ درج1393:01:19
کلمات کلیدی
بازدید585
گروهاخبار داروئي