منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 85 نفر
بازدید دیروز: 478 نفر
تعداد کل بازدید: 909758 نفر

مشاهده شماره خبر1679

عنوانرییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان: ابلاغ سیاست های کلی سلامت مشکلات ریشه ای این حوزه را رفع می کند
متن
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اجرای سیاست های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاع شده است ،موحب می‌شود مشکلات این حوزه به صورت ریشه‌ای رفع شود.

 

 به گزارش دکتر"علی اکبر حق‌دوست" در گفت و گو با خبرنگار وب دا  با بیان اینکه تاکنون ابلاغ سیاست‌های سلامت را به صورت کلان نداشتیم افزود: برای اولین بار در طول تاریخ ایران این سیاست ها توسط بالاترین مقام مدیریتی کشور، ابلاغ شده و برای همه افراد لازم الاجراست.

وی اظهار داشت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه سلامت می تواند 

تعاملات و همکاری  میان بخش سلامت و سایر سازمان ها را در جهت دستیابی به تحقق اهداف نظام سلامت افزایش دهد.

 دکتر حق دوست با بیان اینکه در  سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، به مولفه های اجتماعی سلامت توجه ویژه شده است، اضافه کرد: تاکید رهبر معظم  انقلاب بر مولفه های اجتماعی سلامت نشان دهنده این است که همه آحاد جامعه در سلامت وظیفه دارند.

 وی بیان کرد: براساس این سیاست های ابلاغی زمینه های تحقق عدالت در سلامت فراهم شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: توجه به سلامت جسم، روان و معنویت و نیز توجه به تقدم پیشگیری بر درمان، در سیاست های ابلاغی نشان دهنده جامعیت آن است.

وی با بیان اینکه پیشگیری می تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها بکاهد، اظهار داشت:  اکنون در مورد بهداشت دهان و دندان هیچ اتفاق اساسی در کشور بوقوع نپیوسته  در حالی که هزینه های درمانی دهان و دندان بسیار سنگین و کمرشکن است و همکاری بیمه ها برای پرداخت این هزینه ها ضروری است .

وی بیان کرد: بر اساس مستندات علمی، میان بهداشت دهان و دندان،  و بروز مشکلات و بیماری های جسمی چون سکته های قلبی، سرطان ها و ناراحتی های گوارشی رابطه وجود دارد.

وی ادامه داد: برای اجرایی شدن سیاست های کلی سلامت باید کارگروه‌های تخصصی در سطح کشوری، استان‌ها و دانشگاه تشکیل شود تا برنامه ریزی‌ها نیز بهتر انجام شود.

تاریخ درج1393:01:22
کلمات کلیدی
بازدید565
گروهاخبار عمومي