منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 343 نفر
بازدید دیروز: 478 نفر
تعداد کل بازدید: 910016 نفر

مشاهده شماره خبر1683

عنوانرییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز : اجرای پزشک خانواده در راستای اصل اولویت پیشگیری بر درمان، از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری است
متن

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای پزشک خانواده در استان فارس را در راستای اصل اولویت پیشگیری بر درمان، از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری ، ذکر کرد .

به گزارش وب دا؛ دکتر محمدهادی ایمانیه در این خصوص افزود : مهم ترین کاری که در حوزه سلامت استان فارس در حال انجام است و با موضوع اولویت پیشگیری بر درمان در ابلاغیه مقام معظم رهبری در ارتباط با سیاست های کلی نظام سلامت مرتبط می باشد، اجرای پزشک خانواده است .

وی اظهار داشت : ما با همکارانمان در طرح پزشک خانواده، چه در روستاها و چه در شهر ،  برنامه بسیار خوب و کامل و جامعی در سال 93 خواهیم داشت که بر اساس آن عمدتاً فعالیت های این افراد به سمت سلامت محور شدن به جای درمان محور بودن تغییر مسیر می دهد و در سلامت محوری نیز اصل بر پیشگیری است .

دکتر ایمانیه با اشاره به توجه به نظام سطح بندی در سياست هاي كلي سلامت، بیان کرد : این نظام  بسیار کمک کننده برای جلوگیری از به هدر رفتن منابع کشور در ساخت و تجهیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی و یا در مورد تخصص و نیروی انسانی خواهد بود.

وی گفت : نظام سطح بندی که در کشور وجود دارد و مورد تائید مجلس محترم هم قرار گرفته و در حال حاضر هم هم در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اعلام و ابلاغ شده است ، افق بسیار خوب و منطقی ایجاد می کند تا همه مسولان و مدیران سلامت به نظام سطح بندی اکتفا کنند.

دکتر ایمانیه در زمینه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه اصل ابلاغی مبنی بر بازشناسي، تبيين، ترويج، توسعه و نهادينه نمودن طب سنتي ايران،بیان کرد : رشته طب سنتی و همچنین داروسازی سنتی چندین سال است که در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ایجاد شده و در حال حاضر در هر دو رشته دانشجو داریم و بعد از پایان دوره پزشک عمومی و داروسازی عمومی دانشجویان ما در این دو رشته مشغول به تحصیل هستند .

وی گفت : خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک روش معتدل را در این زمینه پیش گرفته، یعنی طب سنتی مبتنی بر شواهد روز را دنبال می کند.

وی افزایش کارآزمایی های بالینی در زمینه طب سنتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این زمینه برنامه هایی  داریم به گونه ای که به یک مرجع در کشور جهت استفاده سایر دانشگاه های علوم پزشکی تبدیل گردیم

تاریخ درج1393:01:23
کلمات کلیدی
بازدید599
گروهاخبار عمومي