منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 475 نفر
بازدید دیروز: 447 نفر
تعداد کل بازدید: 909670 نفر

مشاهده شماره خبر1684

عنوانحمایت و اعلام آمادگی انجمن علمي طب سنتی ایران در تحقق سیاست‌های ابلاغي کلی سلامت
متن

انجمن علمي طب سنتي ايران ضمن حمایت از سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، آمادگی خود را برای تحقق این سیاست‌ها اعلام كرد.

به گزارش وب دا؛ متن كامل اين بيانيه به شرح ذيل است:

     " با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)، خداوند قادر مهربان را شاكريم كه در پرتو عنايات حضرت از سوي مقام معظم رهبري در بهار سال نو بوديم."

   با هوشمندي و آينده نگري مقام معظم رهبري در خصوص حفظ اين ميراث گرانقدر، كه حاصل تجربيات دانشمندان ايراني در طول قرون متمادي بوده، در متن اين سياست به نكاتي عميق اشاره مي كند كه لازم است مديران و دست اندركاران نظام سلامت در رابطه با طب ايراني به آن توجه و در راستاي تحقق آن اهتمام نموده و تجربيات مكتوب و غير مكتوب بازشناسي شود و به صورت علمي و اكادميك توسط اساتید، پزشکان و نخبگان تبیین شود. با ابلاغ اين سياست ها انتظار مي­رود ترویج طب ایراني، توسعه‌ و نهادینه‌ کردن آن براي اصلاح سبک زندگی آحاد مردم در نظام شبکه‌های بهداشتی- درمانی و برنامه‌های وزارت بهداشت بيش از پيش مورد توجه قرار گیرد.

    صادقانه بگوئيم كه دست اندركاران حوزه طب ايراني، خود را در بر داشتن بار سنگين برنامه ريزي، اجرا و نظارت بر حسن اجراي بند بند اين ابلاغيه ( مخصوصا بند 12 و شش بخش متمم آن كه بطور اختصاصي ناظر بر طب سنتي ايران است.) شريك مي دانند و اميدواريم در پرتو حمايت‌هاي هميشگي و مدیریت جهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در جهت نيل به اهداف ياد شده به درستي گام برداشته و به تکلیف عمل کنیم.

   هم اكنون، در آغاز كار و در راستاي اجراي بند 12سياستهاي ابلاغي، از هر گونه اقدامات حوزه معاونت طب سنتي ايراني- اسلامي از قبيل:

ايجاد کارگروه ویژه ای براي اجرای سیاستهای صدرالذکر، طراحي و اجراي مطالعات مختلف در زمينه طب ايراني، مشاركت فعال دركميته هاي آموزش، پژوهش، سلامت، طب مكمل و فرآورده طبیعی و بازنگري برنامه چهار ساله طب سنتي متناسب با سياستهاي ابلاغي حمايت كرده و حداكثر تلاش و همكاري خود را در اجراي آن اعلام مي داريم.

اميدواريم با اجراي سياست‌هاي ابلاغي، شاهد شكوفايي هر چه بيشتر طب ايراني و ورود خدمات تأييد شده آن در نظام سلامت باشيم.

 

     گفتني است حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، سیاستهای کلی«سلامت» را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. این سیاست‌ها علاوه بر اینکه  نقشه‌راه کاملی برای نظام سلامت کشور است، موجب رفع ابهام‌ها و چالش‌های موجود در نظام سلامت می‌گردد و در نهایت تکلیفی روشن برای مدیران این عرصه در رویایی با مشکلات و بایدها و نبایدهای آن مشخص می‌کند تا از عملکرد سلیقه‌ای و مقطعی پیش‌گیری کند و افق پیش‌رو را روشن نماید.

     در این نقشه‌ی جامع و کامل، سیاست و تکلیف ویژه‌ای برای دست‌اندرکاران طب سنتی ایران اختصاص یافته که به شرح ذيل است: 

سیاست 12: بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایران
12-1- ترویج کشت گیاهان دارویی تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی و حمایت از توسعه نوآوری‌های علمی و فنی در تولید و عرضه فرآورده‌های دارویی سنتی تحت نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
12-2- استاندارد سازی و روزآمد کردن روش‌های تشخیصی و درمانی طب سنتی و فرآورده‌های مرتبط با آن
12-3- تبادل تجربیات با سایر کشورها در زمینه طب سنتی
12-4-  نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ارائه خدمات طب سنتی و داروهای گیاهی
12-5-  برقراری تعامل و تبادل منطقی میان طب سنتی و طب نوین برای هم‌افزایی تجربیات و روش‌های درمانی
12-6-  اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه  

     

  انجمن علمي طب سنتي ايران

 

تاریخ درج1393:01:23
کلمات کلیدی
بازدید573
گروهاخبار عمومي