منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 448 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905881 نفر

مشاهده شماره خبر1710

عنوانفتاحي:تولیدکنندگان داروهای ماهواره‌ای اهداف شومی در سر دارند/ اگر راست می‌گویند، قانونی فعالیت کنند
متن

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با ابراز ناراحتی از جان باختن ۳ هموطن بر اثر مصرف داروهای ماهواره‌ای گفت: نگران این مسئله هستیم که تولیدکنندگان این داروهای تقلبی اهداف شومی در سر داشته و در پی ترویج اعتیاد در کشور باشند.

 
به گزارش نامه نیوز، عابد فتاحی در گفت‌وگو با فارس با ابراز ناراحتی از مرگ 3 هموطن بر اثر مصرف داروهای تبلیغ شده در ماهواره گفت: متأسفانه در زمینه تبلیغات ماهواره‌ای هیچ کسی را نمی‌توان به عنوان مسئول این تبلیغات پیدا و بازخواست کرد.

وی افزود: به همین خاطر ما بارها به مردم هشدار دادیم که از خرید این داروها اجتناب کنند حتی ما پا را فراتر گذاشتیم و گفتیم مردم از داروخانه هم دارویی که مورد تایید وزارت بهداشت نیست خریداری نکنند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: ما اطمینانی به این داروها مخصوصاً داروهایی که با پست به در منازل فرستاده می‌شود، نداریم و واقعاً از توزیع این داروها نگرانیم.

وی با بیان اینکه خرید از داروخانه کشورهای پیشرفته مانعی ندارد گفت: بالاخره تمامی دنیا به سلامت مردم خود اهمیت می‌دهند اما باید متوجه باشیم که داروهای ماهواره‌ای تقلبی هستند و در همین کشورهای همجوار تهیه می‌شوند.

فتاحی با ابراز نگرانی از این مسئله که احتمال دارد افرادی با مقاصد خاص پشت تولید این داروها باشند گفت: ما نگران هستیم که این داروها از موادی ساخته شده باشند که اعتیاد آور باشد و سلامت مردم را به خطر بیندازد به همین منظور از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهیم که به عنوان حافظان جان مردم با توزیع این داروها برخورد قاطع‌تری داشته باشند.

وی یادآور شد: اگر داروی آنها دارای مجوز است و سالم، بیایند به صورت قانونی در کشور فعالیت کنند. ما از این وحشت داریم که این افراد مقاصد شومی در سر داشته باشند و به دنبال ترویج اعتیاد در کشور داشته باشند.

به گفته فتاحی، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواهان برخورد جدی و قاطع با این سوداگران مرگ هستند.
تاریخ درج1393:01:25
کلمات کلیدی
بازدید562
گروهاخبار داروئي