منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 2 نفر
بازدید امروز: 115 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906032 نفر

مشاهده شماره خبر1719

عنوانرئيس اداره مبارزه با بيماري‌هاي منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت: بيماري تب دانگي در كشور مشاهده نشد / پشه‌ انتقال تب دانگي در كشور ديده شد
متن

رئيس اداره مبارزه با بيماري‌هاي منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت در حاشيه سمينار بيماريهاي منتقله از آب  وغذاي آلوده در ساري با بيان اينكه پشه عامل انتقال تب دانگي در كشور ديده شد، گفت: در حال حاضر بيماري تب دانگي در كشور شناسايي نشده است.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، حسين معصومي با بيان اينكه تب دانگي بيماري ويروسي است كه به وسيله پشه به انسان منتقل مي‌شود، افزود: اين پشه ناقل بيماري در كشورهاي مجاور ما وجود دارد.
وي، اظهار داشت: كشورهاي پاكستان و افغانستان مواردي از ابتلا به تب دانگي مشاهده شد.
رئيس اداره مبارزه با بيماري‌هاي منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت، با اشاره به اينكه تعداد بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا  فراوان است، گفت: مهم‌ترين آنها بيماري اسهالي و گوارشي است كه بيماري اسهالي منجر به بروز بيماري وبا مي‌شود.
معصومي، درباره شيوع بيماري وبا در كشور اظهارداشت: در بررسي سال گذشته، ۸۲ درصد ناقلان اين بيماري از خارج از كشور به مراكز درماني مراجعه كردند كه بيشتر آنها افغاني بودند و به صورت غيرقانوني وارد كشور شدند.
وي ادامه داد: بقيه نيز از اتباع داخل كشور بودند كه به صورت پراكنده در ساير نقاط كشور پراكنده هستند.
رئيس اداره مبارزه با بيماري‌هاي منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت، پيك بيماري وبا در كشور را در فصل گرم سال عنوان كرد و افزود: بين مردادماه تا مهرماه در كشور درگير اين بيماري هستيم.
معصومي بيشترين درگيري بيماري وبا در كشور را مربوط به استان‌هاي سيستان و بلوچستان و كرمان عنوان كرد و ادامه داد: اين استان‌ها به دليل ورود افغاني‌ها درگير اين بيماري مي‌شوند.
وي اضافه كرد: اين بيماري در استان گلستان سه تا چهار مورد و در تهران ۱۲ مورد بوده است.
معصومي،  درباره فوتي‌ها ناشي از ابتلا به بيماري وبا اظهار كرد: فوتي‌هاي ناشي از بيماري وبا بيشتر اتباع افغاني بودند كه در لحظات آخر به بيمارستان مراجعه كردند و برخي‌ها را نيز به صورت جسد در كنار بيمارستان‌ها رها كرده بودند.
رئيس اداره مبارزه با بيماري‌هاي منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت ادامه داد: ۹۰ درصد مواردي كه كشف مي‌شود منجر به درمان خواهد شد به اين دليل كه درمان بيماري وبا بسيار ساده است.
وي با تاكيد بر اينكه  آب شرب اين استان‌هاي درگير با بيماري وبا  بررسي مي شود، گفت: در دسترسي مردم به آب شرب سالم در مناطق شهري مشكلي وجود ندارد و صددرصد مناطق شهري ما به آب سالم دسترسي دارند؛ ولي در مناطق روستايي هنوز مردم در دسترسي به آب سالم مشكل دارند.
معصومي ادامه داد: در همه استان‌ها مواردي را داريم كه مردم روستايي به آب شرب سالم دسترسي ندارند.
رئيس اداره مبارزه با بيماري‌هاي منتقله از غذا و آب وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: دسترسي به آب سالم باعث كاهش بيماري‌هاي منتقله از آب در كشور شده و وضعيت ما در منطقه نسبت به ساير كشورها بهتر است.

تاریخ درج1393:01:26
کلمات کلیدی
بازدید544
گروهاخبار عمومي