منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 1 نفر
بازدید امروز: 71 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 905988 نفر

مشاهده شماره خبر1720

عنوانهر ایرانی 4 برابر میانگین جهانی دارو مصرف می‌کند
متن

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: هر ایرانی 4 برابر میانگین جهانی دارو مصرف می‌کند و در کشور ما 50 درصد نسخه‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.

به گزارش نامه نیوز به نقل از فارس، محمد اسماعیل مطلق امروز در آبادان اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که هر ایرانی 4 برابر میانگین جهانی دارو مصرف می‌کند و در کشور ما 50 درصد نسخه‌های دارویی، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: میانگین مصرف داروی تزریقی در ایران 46 درصد بوده و این درحالیست که این رقم در دنیا 11 درصد است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ضمن اعلام این مطلب که مصرف خودسرانه دارو شایع‌ترین علت مسمومیت در جهان است، افزود: سالانه 1.1 میلیارد دلار در دنیا صرف درمان و بررسی مشکلات ناشی از عوارض دارویی می‌شود.

وی ادامه داد: ایران به لحاظ مصرف دارو بین 20 کشور اول دنیا قرار داشته و در آسیا بعد از چین در رتبه دوم قرار دارد، ضمن اینکه 20 درصد کل داروهای مصرفی در کشور به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک مصرف می‌شوند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ضمن اعلام جزئیات بیشتر در خصوص مصرف دارو در ایران، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از 10 هزار مورد از عارضه ناشی از مصرف نادرست دارو در ایران گزارش می‌شود و هر ایرانی به صورت متوسط در یک سال 339 بار دارو می‌خورد.

وی با اعلام این خبر که حدود 40 درصد ایرانی‌ها به صورت خودسرانه دارو مصرف می‌کنند، تصریح کرد: مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک در کشور سالانه 400 میلیارد تومان را به هدر داده و برخی از والدین برای کودکان‌شان درخواست آنتی‌بیوتیک می‌کنند و 60 درصد آنها نمی‌دانند که آنتی‌بیوتیک در برابر ویروس‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزای معمولی کارایی ندارد.

تاریخ درج1393:01:26
کلمات کلیدی
بازدید557
گروهاخبار عمومي