منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 201 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903112 نفر

مشاهده شماره خبر1727

عنوانبرگزاری کنفرانس ملی سلول‌های بنیادی شمال کشور در بابل
متن

دبیر نخستین کنفرانس ملی سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نخستین کنفرانس ملی تخصصی سلول‌های بنیادی و طب حوزه شمال کشور در بابل برگزار می‌شود.

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری فارس، محمد قاسم‌زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با محورهای سلول‌های بنیادی، نقش سلول‌های بنیادی در طب و درمان بیماری‌های گوناگون از جمله سوختگی‌ها، بیماری‌های فک و دندان، بیماری‌های بافت استخوان و غضروف، مهندسی بافت با استفاده از سلول‌های بنیادی، سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری، سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، سلول‌های بنیادی و درمان بیماری‌های دستگاه عصبی و سلول‌های بنیادی و طب پیوند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بابل متولی برگزاری این کنفرانس است، بیان داشت: این کنفرانس در 21 اردیبهشت سال‌جاری با حضور گروه‌های هدف شامل اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان تمامی رشته‌های مرتبط با علوم زیستی و سلولی شامل رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، زیست‌شناسی، مامایی و پرستاری برگزار می‌شود.

وی به هدف از برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: برجسته‌ترین هدف برگزاری این کنفرانس بحث و تبادل‌نظر و آشنایی متخصصان و علاقه‌مندان به این حوزه در مناطق شمالی است.

این مسئول از تلاش محققان کشور برای ساخت بافت مصنوعی به کمک سلول‌های بنیادی خبر داد و تصریح کرد: بیش از 100 شرکت‌کننده از استان‌های چون تهران، آذربایجان شرقی، اردبیل، خوزستان و نیز استان‌های شمال کشور در این کنفرانس یک روزه حضور می‌یابند.

قاسم‌زاده با اشاره به اینکه سلول‌های بنیادی علم روز دنیا است، تصریح کرد: دانشمندان به این نتیجه رسیدند که استفاده از سلول درمانی به دلیل توانایی‌های خارق‌العاده سلول‌های بنیادی جایگزین مناسبی برای روش دارو درمانی است.

دبیر نخستین کنفرانس ملی سلول‌های بنیادی و طب نوین دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: این همایش گام مثبتی برای ارائه ایده‌های مناسب به محققان و پزشکان است، ضمن اینکه شرایطی فراهم می‌شود تا پزشکان با روند این علم جدید و امکانات موجود در کشور و پیشرفت‌های انجام شده در این حوزه آشنا شوند.

قاسم‌زاده به تلاش محققان کشور به دستاورد مثبت این علم در کشور اشاره کرد و بیان داشت: محققان کشور پیشرفت‌های چشمگیری در درمان لک‌ و پیس، بیماری سرطان خون، مشکلات چشمی، سوختگی، قلبی، آرتروز، ایجاد افزایش قد و درمان شکستگی‌های سخت درمان و همچنین افزایش قد به کمک سلول‌های بنیادی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران در فناوری نوین در علم سلول بنیادی چندان از دنیا عقب‌تر نیست، گفت: این علم به مدت حدود 14تا 13 سال در ایران مورد پژوهش قرار گرفته و به ویژه در چند سال اخیر دستاوردهای درمانی با ارزشی به دست آورده است.

دبیر نخستین کنفرانس ملی سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: علم سلول‌های بنیادی در جهان و ایران نوپا بوده لذا نیازمند اطلاع‌رسانی وسیع بوده که در این راستا باید اطلاع‌رسانی برای کودکان در قالب کتابچه، حضور محققان به صورت هفتگی در مدارس، بازدید کودکان از آزمایشگاه، برگزاری کنفرانس، تهیه برنامه در صدا و سیما و بروشور صورت گیرد.

قاسم‌زاده اظهار داشت: ایران در حوزه مطالعات سلول‌های بنیادی در دنیا فعال بوده و با مراکز علمی معتبری در دنیا تبادل علم دارد مرکزی مانند پژوهش‌گاه رویان که با کشورهای مختلفی مانند آلمان، ژاپن، آمریکا و کانادا همکاری دارد و این در حالی است که آزمایشگاه سلول‌های بنیادی مرکز تحقیقات باروری و ناباروری فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی بابل با پژوهشگاه رویان و دانشگاه کلن آلمان تبادل علمی برقرار می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای انعقاد قرارداد همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی بابل با موسسه آلمان در حوزه طب نوین و انعقاد تفاهمنامه همکاری با پژوهشگاه رویان تهران نیازمند تاسیس بانک سلول‌های بنیادی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه با حضور مسئولان کشوری این کنفرانس برگزار می‌شود،افزود: درصدد هستیم در سال 94 یا 95 این همایش را در تقویم وزارتخانه به اسم بابل ثبت کنیم.

این مسئول تصریح کرد: آزمایشگاه تحقیقات سلول‌های بنیادی مرکز تحقیقات باروری و ناباروری فاطمه الزهرا دانشگاه علوم پزشکی بابل بعد از آغاز به کار می‌تواند در حوزه ارتوپدی، قلب و عروق، ناباروری، دیابت، گوارش و کبد و همچنین فعالیت پژوهشی داشته باشد تا زمینه برای ارائه خدمات درمانی فراهم شود.

دبیر نخستین کنفرانس ملی سلول‌های بنیادی و طب نوین دانشگاه علوم پزشکی بابل از تاسیس نخستین آزمایشگاه استاندارد تحقیقات سلول‌های بنیادی شمال کشور شامل آزمایشگاه استخراج و کشت سلول‌های بنیادی و همچنین آزمایشگاه مولکولی در مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری فاطمه الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بابل خبر داد و خاطر نشان کرد: این آزمایشگاه به مدت شش ماه با هزینه‌ای بالغ بر 400 میلیون تومان به کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی بابل تاسیس شد که امیدواریم همزمان با برگزاری کنفرانس ملی سلول‌های بنیادی افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه امیدوار هستیم که اتاق کشت سلولی و آزمایشگاه مولکولی مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری فاطمه‌الزهرا (س) دانشگاه علوم پزشکی بابل به‌زودی ره‌اندازی شود، تصریح کرد: برای اتمام این پروژه نیازمند حدود 170 میلیون تومان اعتبار هستیم.

تاریخ درج1393:01:27
کلمات کلیدی
بازدید765
گروهاخبار عمومي