منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 189 نفر
بازدید دیروز: 505 نفر
تعداد کل بازدید: 905130 نفر

مشاهده شماره خبر1748

عنوانبيش از ۹۰درصد صاحبان عطاريها فاقد تحصيلات مرتبط هستند
متن
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، بر ضرورت ساماندهي عطاريهاي استان تاكيد كرد و گفت: ۲۰۰عطاري در سطح استان مشغول فعاليت است كه بيش از ۹۰ درصد موسسين آن با قوانين و مقررات آشنايي ندارند و فاقد تحصيلات مرتبط بوده و گياهان را بر اساس اسم آن خريداري مي كنند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي مازندران،دكتر محمد آزادبخت، در جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي استان، با بيان اينكه بيشتر صاحبان عطاريها اطلاعات كافي در مورد گياهان دارويي ندارند، افزود: صاحبان عطاريها در بيش از ۹۰ درصد موارد اقدام به ارايه مشاوره پزشكي و تجويز دارو مي كنند و در ۷۰ درصد موارد بازديد شده نيز تبليغات حاوي مصاديق دخالت در درمان مشاهده شد.
وي، ادامه داد: در اين بازديدها بيش از ۵۰درصد موارد تخلف عرضه داروهاي غيرمجاز شيميايي، فراورده هاي دارويي دست ساز و... گزارش شد.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي مازندران، با بيان اينكه ۵۰ درصد موارد وضعيت بهداشتي نامناسب و شرايط نگهداري و بسته بندي غير استاندارد مشاهده شد، اظهارداشت:  برخي از صاحبان عطاري، اقدام به تهيه فرمولاسيون دارويي بر مبناي كتب طب سنتي مي نمايند، كه با توجه به عدم رعايت استاندارهاي لازم و عدم قابليت استفاده اين فراوردها در طب مدرن، اين فراورده ها هيچ يك از استانداردهاي لازم را ندارد.
دكتر آزادبخت، ادامه داد: داروهاي مخدر، محصولات قاچاق و غرمجاز، انواع داروها و محصولات افزايش  و كاهش دهنده وزن، انواع داروهاي ضد درد و هورموني، فرآورده هاي پوست و مو، نصب تبليغات حاوي مصاديق دخالت در امر درمان، وجود انواع محصولات توليد شده توسط شركتهاي مجاز كه بايد در داروخانه ها عرضه شود، عرضه انواع فراورده هاي توليد وبسته بندي شده توسط شركتهاي فاقد مجوز، تهيه و فروش فرمولاسيونهاي دست ساز به شكل شربت، قرص، كپسول و...، عدم رعايت نكات بهداشتي در نگهداري و ارايه گياهان دارويي خام و فروش اقلام تاريخ گذشته از موارد تخلف در عطاريها بوده است.
 
تاریخ درج1393:01:30
کلمات کلیدی
بازدید552
گروهاخبار عمومي