منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 424 نفر
بازدید دیروز: 331 نفر
تعداد کل بازدید: 907116 نفر

مشاهده شماره خبر1764

عنوانابوترابی: حوزه سلامت از دغدغه‌های مهم دولت و مجلس است/ اجرای برنامه پزشک خانواده
متن

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه سلامت در نظام جمهوری اسلامی ایران، از مهمترین حوزه‌های حاکمیت بوده و بالاترین منابع را به خود اختصاص داده است، اذعان کرد: بیمارستان نورافشار هلال‌احمر می‌تواند در عرصه توانمندسازی بیماران الگوی موفقی ارایه و افق جدیدی فراروی نظام درمانی کشور ایجاد کند.

به گزارش داروغذا به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم ولادت فرخنده حضرت فاطمه زهرا(س) و تجلیل از مقام مادر و روز زن که در بیمارستان نورافشار برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در بودجه سال جاری نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت شده و بخش قابل توجهی از مالیات بر ارزش افزوده و منابع حاصل از قانون هدفمندی یارانه‌ها به این حوزه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به قانون پنجم توسعه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاهش ۳۰ درصدی سهم بیماران از هزینه‌های سلامت و تقبل ۷۰ درصد این هزینه‌ها از سوی دولت، افزود: هنوز برای رسیدن به این هدف فاصله بسیاری داریم و برای رسیدن به سطح مطلوب باید قدمهای موازی از میان برد.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در قانون برنامه پنجم به منظور اصلاح نظام سلامت تصمیماتی اتخاذ شده که هنوز اجرایی نشده است، گفت: باید در ساختار و نظام سلامت کشور با بازنگری درست، تجدیدنظر کرد و بر اساس ظرفیت‌های علمی، پزشکی و درمانی کشور گامهای موثری برداشت.

ابوترابی‌فرد درباره توسعه و رشد نظام سلامت کشور به اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده اشاره و اظهار کرد: باید خدماتی که پزشکان در جوامع علمی، دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی ارایه می‌کنند، به صورت شفاف تعریف شود و با نظارت و برنامه‌ریزی در چارچوب قوانین و مقرارت نظام سلامت در حوزه مسئولیت‌ خود حضور موثر داشته باشند.

وی همچنین به موضوع خرید خدمت از بخش خصوصی و ارایه خدمات درمانی به مردم با نظارت کامل اشاره و خاطر نشان کرد: موضوع نظام سلامت کشور از دغدغه‌های مهم و کلیدی دولت و مجلس است که امیدواریم با استفاده از ظرفیتهای علمی و تخصصی کشور به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم.

نایب رئیس مجلس همچنین به موضوع توانمندسازی بیماران اشاره کرد و گفت: یکی از حوز‌ه‌های مهمی که باید به آن توجه داشت و تا اندازه‌ای مغفول مانده، حوزه توانمندسازی بیماران است که با توجه به هزینه سنگین درمان آن، هنوز منابعی برای تامین هزینه‌های درمانی این حوزه پیش‌بینی نشده است.

وی با تقدیر از رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی بازتوانی نورافشار برای راه‌اندازی بخش سلامت بانوان در این بیمارستان، گفت: این بیمارستان در عرصه توانمندسازی بیماران می‌تواند الگوی موفقی ارایه و افق جدیدی فراروی نظام درمانی کشور ایجاد و راهی را برای به نتیجه رساندن درمان و خدمت به بانوان هموار کند.

نایب‌رئیس مجلس در تجلیل از مقام شامخ مادر و روز زن گفت: حضرت فاطمه(س) اوج عصمت، طهارت، دیانت، گذشت و صبوری و مهمترین الگو برای زنان و مردان ما است. اگر میلاد این بانوی بزرگ به عنوان روز مادر نامگذاری شده است، به علت ویژگی‌ها و مختصات شخصیتی فرهیخته این بانوی بزرگوار در دنیای اسلام و عالم انسانی است. زندگی حضرت زهرا(س) از هر دریچه و زاویه، پشتیبانی آموزنده و راهگشا است.

تاریخ درج1393:02:01
کلمات کلیدی
بازدید507
گروهاخبار عمومي