منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 404 نفر
بازدید دیروز: 492 نفر
تعداد کل بازدید: 905837 نفر

مشاهده شماره خبر1775

عنوانرییس سازمان غذا و دارو در همایش ملی اعطاء نشان ایمنی و سلامت: تغییر نگاه سنتی و قدیمی به مقوله غذا اجتناب ناپذیر است
متن

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: نباید به هیچ وجه از این نکته غافل بود که نگاه قدیمی و سنتی به مقوله غذا صرفاً به معنای آلوده نبودن مطرح نیست.

به گزارش وب دا، دکتر رسول دیناروند، در همایش ملی اعطاء نشان ایمنی و سلامت گفت: یکی از دغدغه های جدی مردم در تمام دنیا امنیت و سلامت است.

وی با اشاره به این که این دو مقوله همیشه در اولویت های اول تا سوم هر کشوری قرار گرفته، افزود: در ایران نیز سازمان های ذی ربط همواره با این دو مقوله با فراز و نشیب هایی مواجه بوده اند. در حالی که امنیت و سلامت همیشه متولیان متعددی داشته و وابسته به یک دستگاه نبوده است.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موجب قوانین و اسناد بالادستی مسئولیت های جدی در این حوزه دارد ضمن این که تولیت حوزه سلامت طبق سیاست های ابلاغی تعیین شده توسط مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت واگذار گردیده و تکلیف حوزه سلامت را برای دستگاه های اجرایی و قانون گذار روشن کرده است.

دکتر دیناروند گفت: در بحث امنیت باید به این نکته توجه داشت که این مقوله چه از بعد سلامت و چه از بعد غذا، دارو و درمان در حوزه مسئولیت های وزارت بهداشت است. سازمان غذا و دارو نیز مسئولیت های سنگینی در این زمینه دارد.

به گفته رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نباید به هیچ وجه از این نکته غافل بود که دیگر نگاه قدیمی و سنتی به مقوله غذا تغییر کرده و سلامت و امنیت غذا به عنوان این که فرآورده های غذایی نباید آلوده باشند، صرفا مطرح نیست. آلودگی یک بعد کوچک است و مسائل مهم دیگری از قبیل پیشرفت فناوری، افزایش آگاهی مردم و تغییر سطح زندگی در اولویت هستند و سازمان های ذی ربط باید به این مقوله ها توجه جدی داشته باشند.

دکتر دیناروند ادامه داد: طبق آمارها متاسفانه بیش از یک سوم مرگ و میرها متوجه بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها است. این موارد نیز همگی به شیوه زندگی و نوع تغذیه وابستگی دارند.

وی با اشاره به اینکه تغییر شیوه زندگی در تمام دنیا در افزایش آمار بیماری های ناشی از غذای ناسالم تاثیر گذاشته است، گفت: البته می توان این سیر صعودی را کاهش داده و آن را کنترل کرد چون این کار میسر بوده و دور از ذهن نیست.

دکتر دیناروند با بیان این که متاسفانه در ایران هنوز به این حد نرسیده ایم که بتوانیم روند نزولی در بروز بیماری های وابسته به غذا را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد مردم در حال حاضر اضافه وزن دارند.

به گفته دکتر دیناروند از 7 سال پیش تا کنون وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سیاست های سلامت محور در این زمینه را اجرا کرده اند و در سال 86 نیز پروسه اعطای نشان ایمنی و سلامت آغاز شده است تا بر اساس آن بتوانیم تا فراورده های غذایی سلامت محور را توسعه دهیم و از صنایعی که در این راستا گام بر می دارند تقدیر کنیم.

تاریخ درج1393:02:02
کلمات کلیدی
بازدید670
گروهاخبار عمومي