منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 287 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903198 نفر

مشاهده شماره خبر1776

عنوانبا حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفت؛ تجلیل از حامیان و تلاشگران عرصه سلامت دانشگاه در هفته سلامت
متن

طی مراسمی با حضور  دکتر علی اصغر پیوندی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از حامیان و تلاشگران عرصه سلامت این دانشگاه تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ دکتر پیوندی در اين گردهمايي ضمن تقدیر از تلاشهای تمامی دست اندرکاران عرصه سلامت که در راستای ارتقای سلامت جامعه تلاش می کنند اظهار داشت: هفته سلامت نمادی برای ترویج برنامه های مربوط به ارتقای سلامت در سطح دانشگاه و جامعه می باشد.

وی افزود: بهار 93 بهار فاطمی است که با بهار سلامت نیز همراه شده  و انشاءا... نویدبخش خبرهای خوبی برای مردم است و امیدوارم از این فرصت طلایی برای ارتقاء سطح سلامت مردم به نحو مطلوب بهره گیریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلان سلامت توسط مقام معظم رهبری و نگاه ویژه مسئولان ارشد کشوری به سلامت به عنوان اولویت اول در کشور، گفت:در فضای کنونی که سلامت مورد توجه ویژه همه مسئولان نظام قرار دارد باید با سعی وتلاش بتوانیم به تحقق شعار امسال هفته سلامت جامه عمل بپوشانیم.

دکتر پیوندی خودمراقبتی را فعالیتی آگاهانه و داوطلبانه برشمرد که منجر به حفظ و تامین و ارتقای سلامت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که خودمراقبتی با خود درمانی متفاوت است، گفت: 65 تا 85 درصد سلامت افراد در گرو خودمراقبتی است.

دکتر پیوندی در ادامه اظهار امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بتواند با آموزش خودمراقبتی، برنامه ریزی و تهیه گایدلاینها بعنوان یک دانشگاه پیشرو و پیشگام در این راستا عمل کند.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت: این طرح یک فرصت برای کاهش چالش های نظام سلامت و کاهش پرداخت از جیب بیماران بستری در مراکز و بیمارستانهای دولتی می باشد و انشاءا... با همکاری مجموعه دانشگاه بتوانیم در اجرای این طرح به نحو مطلوبی عمل کنیم و باعث افزایش رضایتمندی مردم شویم.

دکتر پیوندی در خاتمه سخنان خود سیاستهای ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را بعنوان یک سند بالادستی مطرح کرد که همه جانبه گرا، شفاف، مطمئن و محکم است و برای کارگزاران نظام سلامت نکات مثبت بسیاری دارد و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم به نحو احسن به این طرح جامه عمل بپوشانیم.

 

خودمراقبتی در ارتقای سلامت و پیگشیری از بروز بیماری و حتی در بهبود روند درمان موثر است

بنا بر این گزارش دکتر احمدرضا فرسار معاون امور بهداشتی این دانشگاه نیز در اين مراسم ضمن تبریک هفته سلامت و گرامیداشت مقام زن و مادر گفت: امنیت و سلامت از بزرگترین نعمات الهی به شمار می آیند. سلامت حق هر موجود زنده ای است و هر حقی نیز تکلیفی را ایجاد می کند.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در زمینه پیشگیری در سطوح اولیه، ثانویه، سوم و چهارم در راستای سلامت جامعه تاکید کرد: در خصوص سلامت جامعه فقط تکلیف بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه تمام نهادها، سازمانها، وزارتخانه ها و به ویژه خود فرد نیز در تامین حفظ و ارتقای سلامت جامعه نقش دارند و همکاریهای بخشی و بین بخشی در این راستا لازم است.

 

دکتر فرسار افزود: نقش افراد جامعه در پیشگیری و ایجاد سلامت خويش بسیار مهم و موثری است و می توانند با تغذیه و سبک زندگی صحیح، پرهیز از عوامل خطرزا مانند سیگار و دخانیات نسبت به ارتقای سطح سلامت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال «یک عمر سلامتی با خودمراقبتی» خاطرنشان کرد: خودمراقبتی در ارتقای سلامت و پیشگیری از بروز بیماری و حتی در بهبود روند درمان موثر است اما برای این منظور فرد باید از دانش، آگاهی و مهارت مناسب برخوردار باشد.

 

آگاهی افراد در خودمراقبتی مهمترین موضوع است/خود مراقبتی با خود درمانی متفاوت است

این گزارش حاکیست: در بخشي از اين همايش دکتر مسعود یاوری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: لازمه برقراری سلامت، همکاری تمامی زنجیره های دست اندکاران حوزه سلامت می باشد و همکاری های بین بخشی و فرابخشی برای این منظور ضروری است.

وی آگاهی افراد در خودمراقبتی را بعنوان مهمترین موضوع برشمرد و خاطرنشان کرد: آموزش این اطلاعات و آگاهی ها باید از سوی دانشگاهها، مدارس، رسانه و مساجد صورت گیرد که در این صورت فرهنگ خودمراقبتی و ارتقای سلامت در جامعه نهادینه خواهد شد.

دکتر یاوری افزود: گرچه مهمترین اولویت خودمراقبتی، در پیشگیری اولیه است اما در درمان بیماریها نیز این موضوع نقش مهمی ایفا می کند. البته خود مراقبتی با خود درمانی متفاوت است و با آن موافق نیستیم زیرا درمان باید از سوی افراد خبره و متخصص انجام شود.

دکتر یاوری اجرای طرح تحول سلامت را باعث رفع بسیاری از مشکلات نظام سلامت برشمرد و گفت: مسایل مالی و اقتصادی یکی از مشکلات مهم هموطنان در زمان بیماری محسوب می شود که انشاءا...  با همکاری شما و دست اندرکاران سلامت در مراکز و بیمارستانها، این طرح با موفقیت اجرا و مشکلات برطرف شود.

 

ارتقای فرهنگ تجویز و مصرف منطقی دارو یکی از مبانی خود مراقبتی در درمان است

دکتر جمشید سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه نيز در همایش هفته سلامت تاکید کرد: ارتقای فرهنگ تجویز و مصرف منطقی دارو یکی از مبانی خود مراقبتی در درمان است.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در راستای سلامت، خاطرنشان کرد: در بحث دارو مواردی نظیر ایمنی و دسترسی به داروی سالم سرلوحه کار ما قرار دارد.

دکتر سلام زاده با اشاره به نظارت بر مراکز توزیع دارو، شرکت های وارد کننده مواد اولیه داروها و داروخانه ها گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان بزرگترین حوزه نظارتی در کشور،  1000 داروخانه در استان تهران را تحت نظارت دارد که ضمن 3000 بازدید در سال از این داروخانه ها، عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار می دهد.  همچنین 20 شرکت توزیع کننده دارو، 15 شرکت وارد کننده مواد اولیه داروها، بیش از 500 مرکز ترک اعتیاد، بیش از 1000 بیمار دریافت کننده داروهای کاهنده درد و مخدر را تحت نظارت دارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه نظارت بر کارخانجات و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، نمونه برداری، ترخیص مواد از گمرکات، فعالیت مرکز اطلاع رسانی دارویی 1490 با پاسخگویی 600 هزار تماس در سال گذشته را از جمله فعالیتهای این معاونت در حوزه غذا عنوان کرد.

دکتر سلام زاده راه اندازی مرکز تحقیقات سموم آفات مواد غذایی، راه اندازی سرپرستی داروخانه های مراکز دانشگاهی، توانمندسازی شبکه های بهداشتی در حوزه غذا و دارو، تشدید نظرات، ارتقای فرهنگ تجویز و مصرف منطقی دارو بعنوان یکی از مبانی خود مراقبتی در درمان، توانمندسازی نیروها، فعال سازی کمیته های دارو درمان و تجهیزات در مراکز بیمارستانی در راستای طرح اجرای تحول سلامت را از جمله برنامه های این معاونت در سال 93 برشمرد.

گفتنی است: در خاتمه مراسم مذکور با حضور دکتر پیوندی رئیس دانشگاه، دکتر رفیعی فر سرپرست دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، دکتر فرسار معاون امور بهداشتی دانشگاه و دکتر سلام زاده معاون غذا و داروی دانشگاه از حامیان و فعالان عرصه سلامت دانشگاه در حوزه های بهداشت، درمان و غذا و دارو با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد./tm.aspx?s=hafteye_salamat_181529.JPG|111

تاریخ درج1393:02:02
کلمات کلیدی
بازدید1212
گروهاخبار عمومي