منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 222 نفر
بازدید دیروز: 388 نفر
تعداد کل بازدید: 903133 نفر

مشاهده شماره خبر1783

عنوانجزئیات رایگان شدن زایمان طبیعی هفته آینده اعلام می‌شود
متن

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در هفته آینده جزئیات آغاز به کار رایگان شدن زایمان طبیعی اعلام خواهد می‌شود، گفت: البته رایگان شدن زایمان طبیعی به معنای رایگان شدن تمام خدمات درمانی دیگر نیست.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سیدحسن هاشمی در حاشیه همایش اعطای نشان ملی ایمنی و سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اعلام رایگان شدن زایمان طبیعی اظهار داشت: انشاءالله در هفته آینده جزئیات آغاز شدن طرح رایگان شدن طرح  زایمان طبیعی را اعلام می‌کنیم تا خانم‌های ایرانی با فاصله گرفتن از سزارین برای تولد نوزادانشان تشویق بیشتری به سمت  زایمان طبیعی پیدا کنند. البته این مطلب رایگان شدن این خدمت به آن معنا نخواهد بود که تمام خدمات درمانی دیگر رایگان می‌شود بلکه هزینه‌های بستری نیز کاهش خواهد یافت و تلاش بر این است که هزینه پرداخت از جیب مردم کمتر شود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر تمرکز ما در ارائه بسته‌های دارویی به بیمه‌ها است که خوب هم پیش رفته‌ایم تا انشاءالله بتوانیم بخش دیگری از قیمت‌ داروها را نیز کاهش دهیم که البته جزئیات آن را رئیس سازمان غذا و دارو اعلام خواهد کرد اما در مجموع در حوزه دارو افزایش قیمت نخواهیم داشت. 

هاشمی درباره بالا رفتن توقع مردم به خصوص پس از شروع مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها که تصور کردند که بسیاری از خدمات درمانی رایگان خواهد شد، گفت: متاسفانه در این زمینه کسانی اظهار نظر کردند و ای کاش اجازه می‌دادند ما خودمان این مباحث را به مردم توضیح می‌دادیم تا توقع مردم متناسب باتوان مالی و اجرایی وزارت بهداشت صورت پذیرد. ولی آنچه را که ما اعلام کردیم اجرا خواهیم کرد و بتدریج و متناسب با برنامه‌های ما هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد. ولی متاسفانه توقع‌های مردم در امور سلامت بالا رفت و این در حالی است که زیرا تمام اهداف هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت محسوب شد در حالی که بسیاری در این مرحله ثبت‌نام کردند بنابر این سهم ما از اعتبارات هدفمندی زیاد نخواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه با این حال تمام تلاش ما ایجاد آرامش در حوزه درمان خواهد بود، گفت: ما هنوز با قله حوزه سلامت فاصله داریم ولی تغییرات را در این حوزه بخصوص در مناطق محروم ملموس‌تر خواهد شد و بهترین مطلب را رئیس جمهور در یک جمله عنو ن کردنند مبنی بر اینکه هزینه‌های درمانی مردم در چند روز آینده کاهش می‌یابد که این قول رئیس جمهور برای کاهش پرداخت از جیب مردم در گام اول است. 

وزیر بهداشت در مورد تجمیع بیمه‌ها و اینکه سازمانهای بیمه‌ای اعلام می‌کنند که هنوز ساختارها برای تجمیع آماده نیست و حتی عنوان می‌شود ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت به مسئله رقابتی شدن بیمه‌ها معطوف شده است و با تجمیع سازگاری ندارد گفت: بنده خواهش می‌کنم سیاست‌های کلی سلامت اینگونه تفسیر نکنند. ما زمان طولانی را پست سر گذاشتیم و اصل موضوع نیز تولیت بود که رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت تکلیف را برای همیشه مشخص کرد. بنابر این سلیقه‌پردازی نشود. زیرا کارشناسی‌های متعددی در مجمع تشخیص مصحلت در این باره صورت پذیرفته است تا این سیاست‌ها به تایید رهبر معظم انقلاب برسد.

هاشمی ادامه داد: خواسته اول ما اصلاح بیمه‌ها است و براین اساس نه مردم و نه ما کوتاه نمی‌آییم زیرا بیمه‌ها ناکارآمد هستند و باید اصلاح شوند البته منظور ما تصدی‌گری نیست بلکه سیاستَ‌گذاری است و براین اساس مردم بیمه‌ای می‌خواهند داشته باشند که اگر زمانی بیمار شدند دچار آسیب‌های دیگر نشوند. رسانه‌ها نیز در این زمینه به ما کمک کنند. همانطور که در سال گذشته در حوزه بهداشت کمک کردند امسال درباره مباحث بیمه‌ای ما را یاری دهند. 

وی گفت: همه باید به وظیفه خود و مردم نگاه کنند. افراد تحریک نشوند و تعصبی نداشته باشند و بیشتر به مردم فکر کنند البته برای ما مهم نیست بیمه چگونه و به دست چه کسانی اداره شود بلکه برای ما مهم این است که مردم آسیب نبینند. 

* کاهش 25 درصدی وابستگی در تولیدات پزشکی

وزیر بهداشت در ادامه به برنامه‌های وزارت بهداشت در راستای اجرای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت برای کاهش 25 درصدی وابستگی به تولیدات پزشکی در کشور اشاره کرد و گفت: ما در چند نوبت اعلام کردیم که در زمینه تولیدات پزشکی سعی‌مان بر آن خواهد بود تا 25 درصد وابستگی‌ها را کاهش دهیم براین اساس قیمت‌ها نیز تغییر نخواهد کرد البته تولید کننده‌ها کمی سختی خواهند کشید ولی ما نیز تلاش می‌کنیم تا واردات تولیدات مشابه خارجی در کشور صورت نپذیرد و جلوی آن را می‌گیریم. نبابر این باید قیمت داروها کاهش یابد ولی به ما نیز حق بدهید تا با احتیاط صحبت کنیم تا بتوانیم براساس برنامه‌ها و کارهای اجرایی که داریم پیش رویم.

هاشمی در ادامه پاسخ به پرسش خبرنگاران در توضیح وضعیت سلامتی خودش به مناسبت هفته سلامت گفت: بنده هم دیگر 50 سال را رد کردم در گذشته ورزش می‌کردم در حال حاضر نیز هفته‌ای یک بار استخر می‌روم، فست‌فود در خانواده به هیچ عنوان مصرف نمی‌کنیم، از کودکی مادرم طوری ما را تربیت کرد که همه غذاها را بخوریم. الحمدالله الان هم فصل بهار است و هوا مناسب است. 

وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل بنزین با تلاش وزارتخانه‌های مربوطه حل شد و صنایع نیز با ما همکاری می‌کنند زیرا دولت در این زمینه عزم جدی دارد. 

* نهایی شدن و اعلام تعرفه‌ها در هفته آینده

هاشمی در ادامه پاسخ به خبرنگاران درباره ضعف نظارت‌ها بر مواد غذایی نیز گفت: ما امیدواریم با افزایش نظارت‌ها و توانمندسازی مردم مصرف نمک و چربی در کشور کاهش یابد و امیدواریم در یک دوره 8 ساله آمار مصرف این مواد مطلوب شود که براین اساس وزارت بهداشت، وزارت صنعت و جهاد کشاورزی وظیفه دارند وتلاش‌های خود را انجام می‌دهند ولی متاسفانه سازمانهای نظارتی در گذشته ضعیف عمل کردند هرچند زحمات زیادی کشیده شده است ولی ما همیشه در اول کاری سختگری می‌کنیم و بعد سهل‌گیری‌ها شروع می‌شود. براین اساس استانداردها در زمینه سلامت و امنیت غذایی به خصوص در میزان نمک و چربی نامناسب است و به یک بار تعریف مجدد نیاز دارد. 

وی ادامه داد: خوشبختانه رئیس جمهور در طول 8 ماه عمر دولت نشان دادند که به مسئله بهداشت توجه دارند و وزرا ما را نیز در حوزه سلامت کمک می‌کنند.

* بی‌پولی صدا و سیما و تبلیغ کالاهای مضر

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگاران درباره اینکه چرا رسانه‌ها در برخی موارد کالای آسیب‌رسان به سلامت مردم را تبلیغ می‌کند و آیا از سوی وزارت بهداشت به آنها مجوز داده می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه هر زمان رسانه‌ها با بی‌پولی مواجه می‌شوند به سمت تبلیغ این نوع کالاها پیش می‌روند. البته ما مجوز این نوع تبلیغات کالاهای مضر سلامت را نمی‌دهیم بلکه برخی از این کالاها از سازمان نظام پزشکی مجوز می‌گیرند. باید جریمه‌های متناسبی اتخاذ کرد و روابط عمومی وزارت بهداشت نیز تلاش کند تا با اطلاع‌رسانی مناسب در زمینه‌های پیشگیری و هدایت مردم به مصرف کالاهای سالم را ارتقاء دهد. 

* آخرین وضعیت اعلام تعرفه‌ها

هاشمی درباره اعلام و اجرایی شدن تعرفه‌ها در کشور نیز گفت: تعرفه‌ها به زودی اعلام می‌شود و تلاش داریم تا با بخش خصوصی به یک اتفاق نظر برسیم و امیدوارم نهادهای دولتی با بخش خصوصی به یک وحدت نظر برسیم تا هر زمان که تعرفه‌ها را دولت اعلام کرد همگی از جمله صنف مربوطه و معاونت درمان به صورت یکسان و هماهنگ تعرفه‌ها را اجرا کنند. 

تاریخ درج1393:02:02
کلمات کلیدی
بازدید793
گروهاخبار عمومي