منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 135 نفر
بازدید دیروز: 484 نفر
تعداد کل بازدید: 906052 نفر

مشاهده شماره خبر1795

عنوان۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور
متن

مشاور ستاد توسعه‌ علم و فناوری گیاهان دارویی گفت: از 8 هزار گونه گیاهی در ایران۲۳۰۰ نوع دارویی و 1728 گونه گیاهی انحصاری داریم که در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود.

به گزارش داروغذا به نقل از فارس، ابراهیمی در نشست اولین همایش طبیعت‌گردی طب سنتی و گیاهان دارویی که در شهرستان نطنز برگزار می‌شود گفت: در نقشه جامع علمی کشور گیاهان دارویی در اولویت اول قرار گرفته و در معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد طب سنتی مستقر شده است.

وی ادامه داد: به مدت 5 سال است که نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط در این ستاد حضور دارند تا سیاستگذاری‌های لازم را انجام دهند به طوری که از 40 شرکت دانش‌بنیان به 200 شرکت در این عرصه افزوده شده است.

ابراهیمی گفت: سال 91 جشنواره ملی گیاهان دارویی از سوی معاونت ریاست جمهوری برپا شد و امسال به گونه‌ای دیگر در شهرستان نطنز برپا می‌شود.

 

مشاور ستاد توسعه‌ای علم و فناوری گیاهان دارویی افزود: 8 ماه پیش به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی، سند گیاهان دارویی و طب سنتی تدوین و به دولت ابلاغ شد.

ابراهیمی گفت: ترویج طب سنتی، گیاهان دارویی، گردشگری طب سنتی و کاهش تصدیگری دولت را برای استقبال استان‌ها پیشنهاد کرده بودیم که این موضوع در اصفهان و نطنز در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: از 8 هزار گونه گیاهی در ایران 2 هزار و 300 نوع دارویی و 1728 گونه گیاهی انحصاری داریم که در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شود.

وی گفت: همچنین از 13 نوع اقلیم آب و هوایی 11 اقلیم آن مربوط به کشورمان است و در سند گیاهان دارویی پیش‌بینی شده برای حمایت از گونه‌های در معرض انقراض هم فکری شود.

تاریخ درج1393:02:04
کلمات کلیدی
بازدید512
گروهاخبار عمومي