منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 174 نفر
بازدید دیروز: 444 نفر
تعداد کل بازدید: 906535 نفر

مشاهده شماره خبر1809

عنوانوزیر بهداشت در همایش بهار سلامت و رسانه ها: رسانه ها با ترویج شعار خودمراقبتی، شادی و نشاط را برای مردم به ارمغان آورند
متن

رسانه های حوزه سلامت با جان مردم سر و کار دارند، انعکاس اخبار در این حوزه باید عمیق باشد تا از انتشار اخبار هیجانی و نادرست پرهیز شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش بزرگ بهار سلامت و رسانه ها با تبریک روز تولد 74 سالگی رادیو، گفت: بدون تردید رسانه نقش بی بدیلی دارد و آمد و رفت دولت ها و تغییر فرهنگ ها حتی آداب و سنن، ترویج خشونت و دعوت به آرامش از توانمندی های رسانه است و کسی نمی تواند آن را انکار کند.

دکتر سید حسن هاشمی افزود: در سال فرهنگ باید در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی که نماد آن پیامبراسلام است گام برداریم. همانطور که امام (ره) نیز همواره توصیه می کردند رسانه کوره انسان سازی است و باید مظهری باشد برای پرهیز از دروغ و تهمت و افترا و تلاش برای پرفروغ تر کردن وحدت ملی.

وزیر بهداشت همچنین خاطرنشان کرد: رسانه ها وظیفه دارند به موقعیت کنونی انقلاب و کشور توجه کرده و در صدد کمک به دولت باشند.

وی با بیان این که در این چند ماهی که از عمردولت می گذرد، به تمام مشکلات واقف شده و راه های عبور از آن را شناختیم، گفت: از این به بعد باید فرصت را مغتنم بشماریم و با قدرت   ایفای نقش کنیم. دولت موتور حرکت ملت است و باید خدمتگذار مردم باشد.

 وزیر بهداشت خاطرنشان کرد، هیچ نهادی بی  عیب نیست و دولت نیز باید در مسیر انقلاب و تحقق اهداف رهبرمعظم انقلاب، به طور کامل از حمایت رسانه ها برخوردار باشد.

به گفته دکتر هاشمی البته نباید فقط به بیان حسن ها بپردازیم ولی در کنار تمام نقایص بخصوص در حوزه بهداشت و درمان باید موفقیت ها را نیز برجسته نشان دهیم.

وی افزود: مقام رهبری سالهاست در مورد موضع سلامت توسط مجلس و دولت مواردی را یادآور می شود همانطور که رییس جمهور نیز قبل از انتخابات به اهمیت و اولویت بخش سلامت و نقش آن در توسعه پایدار تاکید کرده بود.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: رسانه می تواند باعث تغییر نگرش مردم نسبت به سلامتشان شود. امسال سال خودمراقبتی است و رسانه ها باید این شعار را از خود شروع کنند تا بتوانند شادابی و نشاط را برای مردم جامعه نیز فراهم آورند.

وی با اشاره به این که یک رسانه باید امنیت را جایگزین یاس و شایعه در جامعه کند، خاطرنشان کرد: رسانه های متعهد از معضل شایعه سازی بری هستند و باید تمام هنر خود را جهت اطلاع رسانی آنهم در زمینه بیماری های غیرواگیردار به کمک بگیرند.

دکتر هاشمی با بیان این که رسانه های حوزه سلامت با جان مردم سر و کار دارند، گفت: انعکاس اخبار غلط در این حوزه با حوزه های دیگر متفاوت است چون پای جان مردم در میان است پس نگاه ها باید عمیق باشد و رسانه ها مراقب باشند تا از انتشار اخبار هیجانی و نادرست پرهیز کنند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: تلاش همه ما دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت است چون این یک حق همگانی قلمداد میشود و دو بند از قانون اساسی را به خود اختصاص داده است.

وزیر بهداشت افزود: قله سلامت، همان فرمایش مقام معظم رهبری است که تاکید کرد بیمار نباید دغدغه دیگری جز رنج بیماری داشته باشد. ما با این قله فاصله زیادی داریم ولی می توانیم آن را محقق کنیم.

به گفته وزیر بهداشت بهار سلامت با ابلاغ سیاست های کلی در این حوزه همراه بود و در واقع می توان گفت این سیاست ها نقشه راه برای رسیدن به عدالت در سلامت هستند.

وی با بیان این که متاسفانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انتظارات را از بخش سلامت بیش از حد کرد، گفت: یقین دارم که اتفاقات خوبی خواهد افتاد ولی هنوز با انتظارات مردم فاصله زیادی داریم و باید قدم به قدم پیش برویم تا همه اقداماتمان به کام مردم شیرین باشد.

وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم با اصلاح مدیریت و ساختار، تامین منابع پایدار و تجمیع آنها افق های روشنی را برای مردم در آینده رقم بزنیم.

گفتنی است جشن بهار سلامت و رسانه ها پنجشنبه، 4 اردیبهشت در سالن همایش های صدا و سیما با حضور وزیر بهداشت،  مدیران مسئول، سردبیران وخبرنگاران در حوزه های شنیداری، دیداری، مجازی و مکتوب برگزار شد.

تاریخ درج1393:02:05
کلمات کلیدی
بازدید543
گروهاخبار عمومي