منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 141 نفر
بازدید دیروز: 444 نفر
تعداد کل بازدید: 906502 نفر

مشاهده شماره خبر1810

عنوانپزشکیان: در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر بیمه همگانی نیست
متن

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است اگر برای سلامت می‌خواهیم گامی برداریم باید اولویت‌های درمان را شناسایی کرده و بر مبنای اعتباری که در اختیار داریم، برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش داروغذا، مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی خود از ثبت‌نام اجرای بیمه همگانی گفت: طبق قانون موظف هستند که تمامی افراد جامعه را بیمه کنند اما بنده معتقدم باید با هماهنگی وزارت بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی و مراکز بهداشتی و درمانی اقدامی که در کشورهای پیشرفته انجام می‌شود، پیگیری شود مانند اینکه به مردم بگویند آنهایی که بیمه نیستند می‌توانند به هر درمانگاهی که می‌خواهند مراجعه کنند و اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: این کاری که در حال حاضر صورت می‌گیرد تنها اینترنتی بوده و یک چک سفید است که معلوم نیست به کجا می‌خواهد می‌رود، لذا هیچگونه نظارتی در آن نیست.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنابراین اگر کل پول جاری دولت را به این طرح دهند نمی‌توانند آن را مدیریت کنند و این همان چیزی است که ما سوال خواهیم کرد زیرا می‌دانیم هم اعتبار وجود دارد و هم بیمه کردن مشکل نیست اما کنترل هزینه بیمه یکی از موضوعاتی مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پزشکیان تصریح کرد : در واقع بودجه جاری دولت 200 هزار میلیارد تومان است یعنی اگر سرانه‌ای و به ازای هر نفر حساب کنیم 800 دلار هزینه در بر دارد و سهم سلامت هم 200 دلار است و اگر قرار باشد طرحی برای سلامت پیاده‌سازی شود باید برای آن یک بسته 200 دلاری تعریف کنیم.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر برای اجرای اینگونه سیستم‌ها طرح و برنامه ونقشه‌ای نداشته باشیم اگر کل پولی که دولت در اختیار دارد به سلامت اختصاص دهد، باز هم کم خواهد بود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ابراز عقیده کرد باید ابتدا اولویتهای درمان شناسایی شوند و هزینه‌ها هم مورد بررسی قرار گیرد و براساس همان اولویت‌ها کارها پیش رود و مهمتر از همه به مقوله پیشگیری نیز توجه شود.

تاریخ درج1393:02:05
کلمات کلیدی
بازدید520
گروهاخبار عمومي