منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 199 نفر
بازدید دیروز: 579 نفر
تعداد کل بازدید: 912640 نفر

مشاهده شماره خبر1863

عنوانوزیر بهداشت در یزد: دانش پزشکی وظیفه اش را در حق کشور و انقلاب به نحو احسن ادا کرده است
متن

قدس آنلاین یزد- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پیشرفت‌های پزشکی در طول دوران پس از انقلاب، گفت: پزشکی در ایران سهم و وظیفه اش را در حق کشور و انقلاب به نحو احسن ادا کرده است.

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در اختتامیه هشتمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و پانزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، با اشاره به مزین شدن جشنواره به نام شهید مطهری، گفت: شهید مطهری یک نفر بود و بعد از ایشان شوراها و نهادهای متعدد فرهنگی ایجاد شد معتقدم که او یک تنه بیش از تمام این شوراها آن هم نه درعصر انقلاب، بلکه در زمان ستمشاهی پهلوی فعالیت کرده است.
وی افزود: اخلاص، ایمان، و ارادت شهید مطهری به مردم به خصوص جوانان مثال زدنی بود و ای کاش جوانان امروز مطهری، انعطاف و شرح صدرش را دیده بودند. آن هم در زمانی که گروه‌ها و عقیده های متعددی وجود داشت.
این مسئول تاکید کرد: نسل جوان امروز نیازمند امثال مطهری ها و بهشتی ها برای پاسخ دادن به سوالاتشان هستند. البته چنین کسانی وجود دارند ولی امیدواریم مرام و منششان بیشتر به شهید مطهری، شبیه شود.

قاضی زاده هاشمی در بخش دیگری از سخنانش معلمی را شغل انبیاء خواند و گفت: اینجاست که مقام معلم، شان و مقام می یابد. چرا که پیامبران الهی بشر را به رسالت بزرگ که چیزی جز اعتقاد به توحید و وحدانیت نیست، دعوت می کردند و معلمان از این جهت منزلت پیدا می کنند.
وزیر بهداشت با بیان اینکه پزشکی در ایران حق، سهم و وظیفه اش را در حق کشور و انقلاب به نحو احسن ادا کرده است ، گفت: زمانی اغلب پزشکان کشورمان خارجی بودند و حتی پزشک متخصص نداشتیم اما الان نه تنها بی نیاز هستیم، بلکه بخشی از علم جهان را آن هم با کمترین هزینه و با عشق و علاقه جامعه پزشکی، رقم می زنیم.
وی ادامه داد: امروز شاهدیم که نه تنها در بعد نیروی انسانی و تخصص، بلکه در تولیدات دارویی و در فناوری های نوین تا ساخت تجهیزات متعدد و ارائه روشهای نوین در جراحی ها، نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه بی نظیر است. قطعا اگر فرصتی دیگر محیا شود، جامعه پزشکی قدم های بزرگتری را برخواهد داشت.
دکتر قاضی زاده هاشمی در پایان با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و برنامه های دولت در مورد توجه به مردم و کاهش رنج و آلام آنها در زمینه بهداشت و سلامت، ابراز امیدواری کرد: در این مقطع زمانی که به قولی به بهار سلامت نام گرفته است، جامعه پزشکی بتواند به وظیفه خود عمل کند.

تاریخ درج1393:02:11
کلمات کلیدی
بازدید531
گروهاخبار عمومي