منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 447 نفر
بازدید دیروز: 490 نفر
تعداد کل بازدید: 912309 نفر

مشاهده شماره خبر1874

عنوانلنز تماسی هوشمند گوگل برای تشخیص دیابت
متن

نگاه داشتن سطح قند خون و چک کردن مرتب آن یکی از قسمت‌های مهم زندگی هر فرد دیابتی است، اما این کار می‌تواند کاری خسته‌ کننده باشد و گرفتن خون از سر انگشت نیز مشکلات خاص خود را دارد. اما به تازگی گوگل راه‌حل جدیدی برای این کار ارایه داده و آن چیزی نیست جز «لنز تماسی هوشمند» که سطح گلوکز را در اشک چشم اندازه می‌گیرد...

Medical News Today: نگاه داشتن سطح قند خون و چک کردن مرتب آن یکی از قسمت‌های مهم زندگی هر فرد دیابتی است، اما این کار می‌تواند کاری خسته‌ کننده باشد و گرفتن خون از سر انگشت نیز مشکلات خاص خود را دارد. اما به تازگی گوگل راه‌حل جدیدی برای این کار ارایه داده و آن چیزی نیست جز «لنز تماسی هوشمند» که سطح گلوکز را در اشک چشم اندازه می‌گیرد.


 شرکت گوگل با آشکار کردن نمونه اولیه ایم محصول که برای آماده کردن آن 18 ماه زمان برده است، آن را روی وبلاگ خود قرار داده است. براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، دیابت 347 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در سال 2004 تنها 4/3 میلیون نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. این اطلاعات اهمیت پایش مرتب سطح گلوکز خون را نشان می‌دهد و به همین دلیل اعضای آزمایشگاه Google X تلاش کردند تا در این زمینه به نوآوری‌هایی دست یابند. اعضای این تیم تحقیقاتی ذکر می‌کنند که سابق براین نیز دانشمندان به استفاده از مایعات بدن مانند اشک برای اندازه‌گیری سطح گلوکز خون نظر داشتند، اما مشکل کار آنجا بود که راهی برای جمع‌آوری آسان اشک نمی‌یافتند. همین ایده تیم Google X را واداشت تا به ساخت چیپ‌ها و حسگرهای ریز روی آورند؛ ریزتر از موی انسان، تا به کمک آنها بتوانند سطح گلوکز خون را با دقت بیشتری اندازه بگیرند. با این روش، آنها فرم اولیه‌ای از لنزهای تماسی هوشمندی را ارایه کرده‌اند که بسیار شبیه لنزهای معمولی چشم است، البته همراه با خط‌هایی که در اطراف خارج آن قرار دارند. در میان دو لایه ماده نرم لنز تماسی، چیپ بدون سیم نازک و ریز و حسگر گلوکز قرار گرفته است. پژوهشگران این تیم تحقیقاتی اذعان دارند که این نمونه اولیه قادر است در هر ثانیه سطح قند خون را اندازه گرفته و آن را ارایه دهد. محققان در تلاشند تا زمانی که سطح قند خون خارج از محدوده طبیعی قرار گرفت، به بیمار اعلام کند و پیام هشدار بفرستد، به همین دلیل از نورLED مینیاتوری استفاده کرده‌اند که به صورت هشداردهنده‌ها نور می‌زند. دانشمندان اعلام کرده‌اند که الته هموز در روزهای نخست این لنزها به سر می‌برند، هرچند آنها تقریبا چندین مطالعه بالینی را برای کمک به ارتقای این لنز هوشمند به پایان رسانده‌اند، با این امید که لنز ابداعی آنها روزی بتواند به بیماران دیابتی برای کنترل سطح قند خونشان کمک شایانی نماید. هنوز این وسیله به تایید اداره کل غذا و داروی آمریکا نیز نرسیده و هنوز قدم‌های زیادی مانده تا این تکنولوژی بدیع توسط بیماران مورد استفاده قرار گیرد، راهی که به نظر می‌رسد در 5 سال آینده وارد بازار دارویی و تجهیزات پزشکی شود. تیم Google X در حال حاضر به دنبال جذب متخصصانی در این زمینه است که به یاری آنها بشتابند تا اپلیکیشن‌هایی را برای آن ارایه کنند.

تاریخ درج1393:02:13
کلمات کلیدی
بازدید617
گروهاخبار عمومي