منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 7 نفر
بازدید امروز: 579 نفر
بازدید دیروز: 490 نفر
تعداد کل بازدید: 912441 نفر

مشاهده شماره خبر1882

عنوانهمکاری های دارویی ایران و افغانستان گسترده تر می شود
متن

دکتر حسین رستگار، مدیر کل آزمایشگاه غذا و دارو نیز در مورد نشست مشترک مسئولین غذا و دارو کشورمان با کشور افغانستان گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری های بسیار گسترده ای را با کشور افغانستان داشته باشیم و انتقال تجربیات و فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و فضاهای مختلف و روش های کنترل کیفی را با یکدیگر برقرار کنیم.


سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو:هیئتی به سرپرستی معاون وزیر بهداشت افغانستان از آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و داروی سازمان غذا و داروی کشورمان بازدید کردند.

دکتر علیرضا حسینی،  سرپرست امور بین الملل سازمان غذا و دارو گفت: در راستای همکاری های دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در زمینه بهداشت و درمان و همکاری های مرتبط در حوزه غذا و دارو، هیئتی به سرپرستی خانم دکتر ناجیه طارق(  معاون وزیر بهداشت افغانستان) و خانم دکتر کامله سلطانی( رئیس بخش کنترل غذا و دارو ) و سایر مسئولین مرتبط از آزمایشگاه کنترل غذا و دارو بازدید به عمل آوردند.

وی گفت: قبل از انجام این بازدید جلسه ای  با حضور این هیات و با حضور مدیر کل آزمایشگاه غذا و دارو (دکتر حسین رستگار) و معاون تحقیق و توسعه سازمان غذا و دارو و سایر مسئولین  مرتبط برگزار شد و دو طرف در زمینه  همکاری های های فیما بین بحث و تبادل نظر نمودند.

دکتر حسینی در پایان گفت: هیئت افغانی در پایان خواستار برگزاری مجدد چنین جلساتی را داشتند که بتوان در زمینه های متعدد به خصوص در حوزه غذا و دارو پیشرفت های موثری اتفاق بیافتد .

دکتر حسین رستگار، مدیر کل آزمایشگاه غذا و دارو نیز در مورد نشست مشترک مسئولین غذا و دارو کشورمان با کشور افغانستان گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری های بسیار گسترده ای را با کشور افغانستان داشته باشیم و انتقال تجربیات و فضاهای آموزشی، آزمایشگاهی و فضاهای مختلف و روش های کنترل  کیفی را با یکدیگر برقرار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت : در این جلسه موضوعات مختلفی بحث  و تبادل نظر شد که از مهمترین آنها می توان به، کمک به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و دارویی افغانستان، آموزش به هیئت های افغانی و .. اشاره کرد.

دکتر رستگار گفت: استفاده از بخش  خصوصی نیز در این جلسه مطرح شد  و امیدواریم بتوانیم آزمایشگاههای که تمایل دارند به صورت فعال در فعایت نمایند شعبه ای را در کشور افغانستان راه اندازی نمایند.

مدیر کل آزمایشگاه غذا و دارو گفت: یکی دیگر از مباحثی که در این جلسه مطرح شد این بود که ازتوانمندیهای  دانشگاههای علوم پزشکی مرزی همانند مشهد، بیرجند و زاهدان نیز در همکاری های دوجانبه بهره مند شویم .

دکتر حسین رستگار در پایان ابراز امیدواری کرد  که در آینده نزدیک این دوکشور بتوانند همکاری های   بسیار نزدیک تری  به ویژه در حوزه کنترل و نظارت و به صورت کلی ایمنی مواد غذایی و دارویی داشته باشند و امیدواریم تفاهم نامه ای که بین دو کشور منغقد خواهد شد هر چه سریعتر اجرایی شود.

 

تاریخ درج1393:02:14
کلمات کلیدی
بازدید561
گروهاخبار عمومي