منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 182 نفر
بازدید دیروز: 544 نفر
تعداد کل بازدید: 898727 نفر

مشاهده شماره خبر452

عنوانمعاونت محترم بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به روزنامه تسنیم: بیمارستان های شهرستان ساری مجهز به سیستم زباله سوز و بی خطر ساز است
متن

روزنامه تسنیم:

نامه اهالی ۱۵ روستای مازندران به وزیر کشور/ سلامت مردم چهاردانگه در معرض خطر

خبرگزاری تسنیم: اهالی ۱۵ روستای جنوب مازندران در نامه‌ای از وزیر کشور درخواست کردند که جلوی انتقال زباله‌های ساری به منطقه چهاردانگه ساری گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، اهالی 15 روستای منطقه چهاردانگه ساری در نامه‌ای از وزیر کشور درخواست کردند که جلوی انتقال زباله مرکز مازندران به منطقه چهاردانگه ساری گرفته شود.

139207272350491961374284.jpg

در این نامه که یک نسخه از آن در اختیار دفتر خبرگزاری تسنیم در مازندران قرار گرفته است، اهالی 15 روستای مازندران با اعلام اینکه مسئولان مرکز استان مازندران بدون رعایت اصل پنجاهم قانون اساسی اقدام به انتقال زباله مرکز مازندران به منطقه بکر چهاردانگه ساری می‌کنند، تأکید کردند: مسئولان مرکز مازندران با انتقال زباله به منطقه محروم نشان می‌دهند که برای طبیعت زیبا و بکر این منطقه اهمیتی قائل نیستند.

اهالی 15 روستای محروم چهاردانگه در ادامه این نامه به برنامه جدید مسئولان مرکز مازندران برای انتقال زباله به روستای پشرت اشاره کردند.

در ادامه این نامه با اشاره به برنامه در دست اجرای احداث کارخانه زباله‌سوز بیان شد: مسئولان مرکز مازندران به‌جای پیگیری برای تکمیل پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری، تلاش برای انتقال زباله به این منطقه را در برنامه کاری خویش قرار دادند.

13920503144108353885754.jpg

در ادامه نامه، مردم محروم منطقه چهاردانگه ساری تأکید کردند: انتقال زباله‌ مرکز مازندران تصمیم غیرکارشناسی است که با انتقال زباله به این منطقه آب آشامیدنی و شرب اهالی 15 روستای منطقه در خطر قرار می‌گیرد.

مردم منطقه چهاردانگه ساری با اشاره به واقع شدن چشمه آب‌معدنی سورت تأکید کردند: انتقال زباله‌های مرکز استان مازندران جنایتی بزرگ در حق مردم منطقه چهاردانگه ساری است.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری نخستین بار در نشست خبری در جمع اهالی رسانه‌ای منطقه چهاردانگه ساری از انتقال زباله‌های بیمارستانی و صنعتی مازندران به منطقه چهاردانگه ساری واقع در روستای پشرت خبر داده بود.

انتقال زباله‌های بیمارستانی به چهاردانگه

برنامه جدید برای انتقال زباله‌های بیمارستانی و صنعتی در حالی در دستور کار مسئولان مرکز مازندران قرار گرفت که روزانه بیش از 20 کامیون زباله در مسیر ساری، تا چهاردانگه حمل می‌شود.

مردم منطقه چهاردانگه ساری نسبت به انتقال زباله‌های شهری مرکز استان مازندران انتقاداتی را در محافل گوناگون مطرح می‌کنند که برنامه انتقال زباله بیمارستانی و صنعتی رنجی دیگر برای مردم این منطقه ایجاد کرده است.

پاسخ معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران:در پاسخ به روزنامه تسنیم: بیمارستان های شهرستان ساری مجهز به سیستم زباله سوز و بی خطر ساز است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در پاسخ به مطلب درج شده در روزنامه تسنیم تحت عنوان "سلامت مردم چهاردانگه در معرض خطر است" ، گفت: بیمارستان های مستقر در شهرستان ساری مجهز به سیستم زباله سوز یا بی خطر ساز است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر محسن اعرابی ضمن بیان مطلب بالا، افزود: بیمارستان های شفا، نیمه شعبان، زارع، امیر مازندرانی مجهز به سیستم زباله سوز و بیمارستان های امام(ره)، بوعلی، فاطمه زهراء و حکمت مجهز به سیستم بی خطر ساز است.
وی ادامه داد: مطبها، جراحی های محدود،کلینیک های بهداشتی درمانی خصوصی، آزمایشگاهها (طبی ) و .... در سطح استان هیچگونه تجهیزات بی خطر سازی ندارند و امکان عدم دقت در مدیریت اجرایی پسماند های عفونی و تیز و برنده  وجود دارد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به مطلب درج شده در روزنامه مذکور تصریح کرد: در صورت داشتن اطلاعات دقیق تر این معاونت آمادگی دارد تا پی گیری لازم را معمول دارد.
 
 

 

تاریخ درج1392:08:26
کلمات کلیدیچهاردانگه
بازدید2153
گروهاخبار عمومي