منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 413 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901324 نفر

مشاهده شماره خبر459

عنوانوزیر بهداشت: آرامش را به بازار دارویی کشور بازگرداندیم
متن

گزارش 100 روزه وزارت بهداشت تقديم رئيس جمهور شد. در نخستين جلسه هيأت دولت يازدهم اين مدت زمان براي دستگاه‌ها تعيين شد و هنوز تا پايان 100 روز چند روزي باقي مانده است، همه منتظريم تا با كنار هم قرار گرفتن قطعات اين پازل پيچيده تصوير نهايي وضعيت دستگاه‌ها و بدنه اجرايي كشور روشن شود. 
به گزارش وب دا به نقل از روزنامه ايران، براساس تدابير دولت يازدهم قرار بود ظرف مدت 100 روز همه دستگاه‌ها، آسيب‌هاي موجود در حوزه كاري خود را ارزيابي و با ارائه راهكار پيشنهادي طي يك گزارش تقديم رئيس جمهور كنند. براين اساس وزير بهداشت اعلام كرد كه آسيب‌هاي موجود در حوزه وزارت بهداشت شناسايي و راهكار پيشنهادي براي حل مشكلات موجود برسر راه اين وزارتخانه به رياست جمهوري تقديم شده است. 
به هر ترتيب با گذشت اين زمان وزيربهداشت روز گذشته از شناسايي مشكلات موجود بر سر راه حوزه سلامت كشور و تهيه گزارشي از آسيب‌هاي موجود و تقديم آن به رئيس جمهور خبر داد. سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي دلخور از وضعيت گذشته و حال بهداشت و درمان كشور، سهم پرداخت از جيب مردم را ناعادلانه و با معيارهاي قانون پنجم توسعه متناقض برشمرد و گفت: برخلاف آنچه در برنامه پنجم آمده مردم به جاي 30درصد 58 درصد هزينه‌هاي درمان را تقبل مي‌كنند.‌ 
گرچه قرار بود وزارت بهداشت در 3ماهه نخست فعاليت خود آسيب‌هاي موجود را شناسايي و راهكار ارائه دهد، اما در كنار وظيفه‌اي كه دولت بر دوش همه دستگاه‌ها نهاده بود، اين وزارتخانه هم مانند ديگر دستگاه‌ها بيكار نماند و ظرف مدت 50 روز گره دارويي كشور را با ارائه راهكار‌هاي مناسب و اجرايي كردن آن باز كرد. به‌طوري كه نه تنها توانست در مدت زمان كوتاه آرامش را به بازار دارويي كشور بازگرداند، بلكه توانست بسياري از داروهايي را كه در گذشته از حمايت سازمان‌هاي بيمه گر برخوردار نبودند به فهرست داروهاي تحت پوشش بيمه بيفزايد. 
از آنجايي كه هاشمي بارها از بدهي 6 هزار ميلياردي كه دولت قبل براي وزارت بهداشت بر جاي گذاشته، سخن گفته و از صرف بودجه حوزه سلامت كشور در امور ديگر پرده برداشته است، بارديگر محور اصلي گزارش ارائه شده به دولت را عدم تعادل بين درآمد و هزينه‌ها و كمبود اعتبارات براي اتمام طرح‌هاي نيمه تمام اعلام كرد. براين اساس به اعتقاد وزير بهداشت، كاهش سهم مردم از هزينه‌هاي درمان طبق برنامه پنجم امري شدني بوده، اما به گونه‌اي عمل شده است كه بهداشت و درمان كشور را به مخاطره انداخته است.

 

بازبيني كاركرد شبکه بهداشتي و درماني و بازنگري برنامه پزشك خانواده

دكترعباس زارع‌نژاد رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در گفت‌و‌گو با ايران با اشاره به بخشي از سرفصل‌هاي ارائه شده در اين گزارش كه از سوي وزير بهداشت به دولت ارائه شده است، گفت:‌ آنچه در اين گزارش آمده است علاوه برتشريح وضعيت موجود، به بيان اقدامات كوتاه مدتي كه در اين كمتر از 100 روز به اجرا درآمده است نيز پرداخته است. 
وي افزود:‌ در اين گزارش 100روزه، به برنامه‌ها و اقدامات كوتاه مدتي كه درحوزه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش اين وزارتخانه كه قابليت اجرا داشته، اشاره شده است. محور اصلي اين برنامه‌ها با توجه به تعريفي كه در مأموريت‌هاي معاونت‌هاي مختلف وزارت بهداشت وجود دارد، در نظر گرفته شده است. 
وي درباره شاخص‌ترين برنامه‌هاي معاونت بهداشتي از بازبيني كاركرد شبکه بهداشتي و درماني و بازنگري برنامه پزشك خانواده نام برد و اين دو محور را از جمله اولويت‌هاي حوزه بهداشتي برشمرد كه با آسيب و چالش روبه‌رو است و در اين مدت، اين آسيب‌ها شناسايي و راهكار مناسب ارائه شده است. رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد:‌ مهمترين محور بخش درمان كشور، به برنامه‌هاي حمايتي از مردم در برابر هزينه‌هاي درمان مي‌پردازد. برنامه‌هايي كه در كوتاه مدت بتواند بخشي از فشارهاي موجود بر دوش مردم را بردارد. علاوه بر آن تأمين بخشي از كسري اعتبارات بيمارستان‌هاي دولتي نيز از اولويت‌هاي اين حوزه به شمار مي‌آيد. 
زارع‌نژاد افزود:‌ در معاونت آموزشي مهمترين اقدامي كه به اجرا در آمد، بازنگري آئين نامه‌هاي مربوط به جذب، ارتقا و آئين نامه استخدامي اعضاي هيأت علمي و توسعه سياست‌هاي تشويقي به منظور ماندگاري نيرو‌ها بخصوص در مناطق محروم است. 
وي با اشاره به برنامه‌هاي به اجرا در آمده در حوزه سازمان غذا و دارو و تجهيزات پزشكي به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در زمينه تأمين و تدارك داروي مورد نياز مردم به صورت پايدار و مطمئن اشاره كرد و اظهار داشت:‌ در اين بخش سعي شده است از وجود كمبودهاي دارويي پيشگيري شده و آرامش و امنيت نسبي دارويي بازگردد. 
رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ادامه تشريح گزارش 100 روزه وزارت بهداشت به دولت از بازنگري دستورالعمل‌ها و فرايندهاي نظارتي در حوزه غذا كه نتيجه آن تأمين غذاي سالم براي مردم است، خبر داد. 
زارع‌نژاد، تدوين لايحه پيشنهادي بودجه سال 1393 و پيگيري اصلاحيه بودجه سال 1392 در وزارت بهداشت و پيگيري مطالبات وزارت بهداشت از بيمه‌ها را به عنوان يكي از مهمترين برنامه‌هاي كوتاه مدت وزارت بهداشت در اين 100 روز عنوان كرد.

تاریخ درج1392:08:26
کلمات کلیدیآرامش
بازدید1213
گروهاخبار عمومي