منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 3 نفر
بازدید امروز: 261 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899101 نفر

مشاهده شماره خبر472

عنوانخط ویژه مشاوره ديابت در سامانه گویای سلامت 8999 فعال شد
متن

خط ویژه مشاوره ديابت در سامانه گویای سلامت 8999 فعال شد.

به گزارش وب دا؛ دكتر سید رضا مظهري رييس مركز مشاوره تلفني سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ابتلاي حدود 10 ميليون نفر ايراني به ديابت و عدم اطلاع قريب به 35 درصد ايشان از بيماري خويش، زنگ خطري است كه فرهنگسازي و آموزش را ضروري مي سازد و لزوم توجه مردم به اين بيماري در حال شيوع را نمايان مي سازد.

دكتر مظهري افزود: سامانه 8999، سامانه ای تلفنی برای پاسخ به سوالات مردم در زمینه بهداشت و سلامت است که با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد اجرایی فرمان امام و در راستای خدمت رسانی به عموم مردم و بويژه مناطق محروم راه اندازی شده است و كليه خدمات آن براي مناطق محروم و شهرستان هاي زير يك ميليون نفر رايگان است و  مردم علاوه بر مطرح نمودن پرسش های خود در تمامی زمینه های سلامت، ميتوانند بطور ویژه هرگونه سوال درمورد ديابت را از سامانه گویای 8999 بپرسند.

وی خاطرنشان كرد: این سامانه هم اکنون با حضور پزشکان، کارشناسان و مشاوران بطور دایم اقدام به پاسخ به تلفن های مشاوره مردم نموده و به عنوان مشاوری امین در حوزه سلامت در خدمت جامعه می باشد.

مظهري افزود: مراقبت های دوران بيماري، لزوم پاسخ سریع به سوالات بيماران، برنامه ریزی برای کاهش بار بيماري، اقدامات پيشگيري محور، عوامل و دلايل بيماري، شرايط جغراقيايي و ارثي بيماري و ارائه رژيم غذايي براي افراد در ريسك بيماري از اهداف راه اندازی خطی ویژه ديابت در این سامانه بوده است و تلاش می گردد تا این سامانه به عنوان مشاوری امین وهمیشگی در خدمت خانواده های محترم باشد.

دكتر مظهري ادامه داد: مردم مي توانند با شماره 8999 در تهران و با پيش شماره 021در شهرستان ها  نسبت به دريافت مشاوره اقدام کنند.

تاریخ درج1392:08:27
کلمات کلیدیتلفن گويا
بازدید1238
گروهاخبار عمومي