منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 6 نفر
بازدید امروز: 483 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900863 نفر

مشاهده شماره خبر474

عنوانظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع مواد غذایی داغ مناسب نیست
متن

ظروف گیاهی بهترین نوع برای توزیع نذورات گرم در مناسبت های مذهبی است.

به گزارش وب دا؛ کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم، برای حفظ سلامت عزاداران حسینی، از توزیع هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند و باید به جای آن، از ظروف یکبار مصرف گیاهی و یا کاغذی استفاده شود.

مهندس شیرین نادری با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه ای رنگ نباید تحت هیچ شرایطی برای توزیع مواد غذایی داغ استفاده شود، اظهار داشت: این نوع ظروف فقط برای مایعات سرد مانند: شربت، شیر سرد و آب مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مواد سمی موجود در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مواد غذایی حل می شود و پس از ورود به بدن، جذب بافت های چربی بدن می شود که بسیار خطرناک است، با تصریح بر لزوم توجه مردم به فرهنگ استفاده از ظروف مناسب خاطر نشان کرد: اگر چه هزینه استفاده از ظروف پلاستیکی کاغذی یا گیاهی نسبت به جنس پلاستیکی بالاتر است اما سلامت افراد ارزشمندترین و مهم ترین هدف است.

به گفته این کارشناس با توجه به اینکه کشور ما نیز به فن آوری ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی دست پیدا کرده است و این ظروف عاری از هرگونه اثرات مضر و واکنش های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ بوده و در برابر حرارت نیز مقاوم هستند، توصیه می شود هیات های مذهبی نیز از این ظروف استفاده کنند.

تاریخ درج1392:08:28
کلمات کلیدیظروف
بازدید1214
گروهاخبار عمومي