منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 293 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891323 نفر

مشاهده شماره خبر495

عنوانجبران کسری اعتبار حوزه سلامت، همت مسئولین ارشد کشوری را می طلبد/ مشکل کمبود اعتبار، تهدیدی جدی برای حوزه سلامت
متن

جبران کسری اعتبار حوزه سلامت همت مسئولین ارشد کشوری و نمایندگان مجلس را می طلبد.

به گزارش وب دا؛ معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ضمن بیان این مطلب گفت: واقعی شدن تعرفه ها از مهمترین مطالبات متولیان حوزه سلامت است که حرکت به این سو بستگی به تصميم‌هاي کارگروه مربوطه، دولت و مجلس درباره اصلاح منابع سلامت دارد.

دکتر حمید رییسی تاکيد کرد: جبران کسری اعتبار حوزه سلامت همت مسئولین ارشد کشوری و نمایندگان محترم مجلس را می طلبد و تا زماني که منابع مالي حوزه سلامت و سهم سلامت از منابع عمومي ارتقا نيابد نمي‌توانيم انتظار رشد چشمگيري در تعرفه‌ها و همچنين ارتقاي کيفيت خدمات داشته باشيم و بي ترديد يکي از ابزارهاي مهم و اصلي اصلاح کيفيت خدمات بيمارستان‌ها، واقعي شدن تعرفه‌ خدمات است.

وی کسری بودجه دانشگاه را از معضلات حوزه سلامت استان عنوان کرد و افزود: بخش عمده ای از این کسری ناشی از عدم تخصیص بودجه کافی به حوزه سلامت و واقعی نبودن تعرفه های پزشکی  است.

وی تصریح کرد : هر ساله 15 تا 20 درصد به تعرفه های پزشکی افزوده می گردد که با توجه به افزایش هزینه ها و مراکز درمانی مشکلات عدیده ای در زمینه  تامین اعتبارات مورد نیاز در حوزه سلامت ایجاد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبارات دانشگاه شامل بخش عمرانی و جاری یا هزینه ای می باشد که هزینه های جاری خود به عمومی و اختصاصی تقسیم می شود، افزود: هزینه های عمومی توسط دولت و در قالب مصوبات مجلس و اعتبارات اختصاصی از محل درآمد های دانشگاه تامین می شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که اعتبارات عمومی صرف پرداخت حقوق و بخشی از فعالیت های حوزه بهداشت و اورژانس و اعتبارات اختصاصی صرف تامین هزینه خرید تجهیزات و لوازم پزشکی و امور بیمارستانی می شود. بنابر این کافی نبودن اعتبارات عمومی موجب می شود تا بخشی از درآمد های اختصاصی صرف امور ضروری مانند پرداخت کارانه پزشکان، حقوق پرسنل و خرید دارو گردد و ادامه این سیکل معیوب تهدیدی جدی برای حوزه سلامت به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به کسری هشتاد هزار میلیارد ریالی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز اعتباری که  قرار بود از محل هدفمندسازی یارانه ها به حوزه سلامت و درمان اختصاص داده شود تخصیص داده نشده است.

دکتر رییسی سهم دانشگاه علوم پزشکی استان از این کسری اعتبار را 2/1 درصد اعلام کرد و افزود: این رقم بیش از 84 میلیارد تومان است که با تخصیص به موقع آن حدود 99 درصد کسری ها در بخش هزینه های جاری دانشگاه جبران می شود.

وی تعداد پروژه های عمرانی در دست اقدام دانشگاه را 80 مورد اعلام کرد و افزود: میزان اعتبار لازم جهت تکمیل و تجهیز این پروژه ها بالغ بر 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

تاریخ درج1392:08:29
کلمات کلیدیکسری بودجه
بازدید1189
گروهاخبار عمومي