منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 473 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899313 نفر

مشاهده شماره خبر531

عنوانمصرف امگا3 در کاهش خطر ابتلاء به سرطان و بیماری های قلبی و عروقی موثر است
متن

استفاده از ماكاروني هاي غني شده مي تواند منبع خوبي از املاح و ويتامين ها براي انسان باشد.

به گزارش وب دا ؛ رئيس اداره نظارت بر مواد غذائي و آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي فسا گفت: ماكاروني يكي از فرآورده هاي مهم گندم است كه توليد اوليه آنرا به چيني ها نسبت داده اند. در تهيه ماكاروني از آرد سمولينا كه از نوعي گندم دروم بدست مي آيد، استفاده مي شود.

مهندس زهرا مجدي افزود: امروز ماكاروني ها در اشكال و تركيبات مختلف ساخته شده اند و استفاده از انواع سبزيجات مانند اسفناج و گوجه فرنگي در فرمولاسيون ماكاروني رايج شده است. تفكر توليد غذاهاي فرا سودمند به صنعت توليد ماكاروني نيز رسيده است. از جمله توليد ماكاروني هاي غني شده با ويتامين ها و املاح مانند تيامين، ريبوفلاوين، نياسين و آهن و همچنين اخيراً غني سازي با امگا3.

رئيس اداره نظارت بر مواد غذائي و آرايشي و بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي فسا در خصوص فوايد امگا3 گفت: امگا3 ازجمله اسيد هاي چرب ضروري است كه بدن انسان نمي تواند آنرا بسازد و از طريق برخي منابع غذايي، مكمل ها يا غذاهاي فراسودمند كه با اسيد چرب غني شده اند وارد بدن مي شود.

وی افزود: از جمله خواص امگا3 مي توان به كاهش خطر ابتلا به سرطان، فشارخون بالا و بيماري هاي قلبي و عروقي اشاره كرد. همچنين در درمان پوكي استخوان و افسردگي و كاهش وزن نيز كاربرد دارد و مي تواند باعث افزايش ضريب هوشي كودكان و لطافت و زيبايي پوست شود.

مجدی گفت: استفاده از ماكاروني هاي غني شده مي تواند علاوه بر تامين كالري مورد نياز بدن، منبع خوبي از املاح و ويتامين ها براي انسان باشد.

تاریخ درج1392:09:05
کلمات کلیدیامگا3
بازدید1223
گروهاخبار داروئي