منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 268 نفر
بازدید دیروز: 464 نفر
تعداد کل بازدید: 891298 نفر

مشاهده شماره خبر532

عنوان در نشست مشترک مدیران وزارت بهداشت و صدا و سیما مطرح شد؛ تشکیل کمیتۀ مشترک کاری وزارت بهداشت و صدا و سیما/ تأکید بر نقش رسانۀ ملی در ارتقای سلامت جامعه
متن

در نشست مشترک مدیران وزارت بهداشت و صدا و سیما بر تشکیل کمیتۀ مشترک کاری در آیندۀ نزدیک و نقش رسانۀ ملی در ارتقای سلامت جامعه تأکید شد.

 

به گزارش خبرنگار وب­دا در این نشست که در دفتر رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد مسائل مختلف حوزه سلامت در بخش های بهداشت، دارو، مواد غذایی، تحقیقات و امور دانشجویی و نقش رسانه در فرهنگسازی و اطلاع رسانی بهتر به مردم برای ارتقای سلامت در جامعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

تشکیل کمیته مشترک کاری

 

بنا بر این گزارش رییس سازمان صدا و سیما در این نشست از تشکیل کمیته مشترک همکاری میان این سازمان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آینده نزدیک خبر داد.

عزت الله ضرغامی هدف از برگزاری این نشست را تبیین برنامه ها و اهداف این وزارتخانه و تبادل نظر برای بررسی همکاری دوجانبه دانست.

وی با اشاره به جایگاه مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این نشست را در در راستای اهداف توسعۀ سلامت و کمک بیشتر به پیشبرد اهداف و برنامه های وزارت بهداشت اعلام  کرد.

وی با اشاره به مسئولیت های سنگین و تعیین کننده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جلب رضایتمندی مردم و موفقیت های نظام جمهوری اسلامی از تلاش مسئولان این وزارتخانه قدردانی کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با قدردانی از همکاری مطلوب صدا و سیما با این وزارتخانه گفت: از آغاز کار دولت در صد روز گذشته تاکنون، شبکه های مختلف صدا و سیما به خوبی برنامه های وزارت بهداشت را پوشش دادند.

دکتر سیدحسن هاشمی افزود: گرچه برخی دوستان ما از پخش برخی برنامه های این حوزه در شبکه های صدا و سیما گلایه دارند اما طبعاً نگاه صدا و سیما نمی تواند دولتی و یکسویه باشد.

وزیر بهداشت به مشکلات این وزارتخانه به ویژه در بخش غذا و دارو اشاره کرد و خواستار همکاری   صدا و سیما برای ساماندهی و ایجاد آرامش در این حوزه شد.

در این نشست همچنین معاونان وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه ارایه کردند.

اعلام آمادگی برای همکاری با صدا و سیما در تولید، پایش و اجرای برنامه های حوزه سلامت در چارچوب کمیته مشترک همکاری های دو دستگاه، لزوم سطح بندی برنامه های حوزه سلامت طبق نیاز گروه های سنی و لزوم ارزیابی اخبار مربوط به اختراعات و کشفیات حوزه پزشکی از مطالب مطرح در گزارش معاونان وزارت بهداشت در این نشست مشترک بود.

لزوم آموزش شیوه صحیح زندگی به مردم در برنامه های پزشکی، تمرکز بر پیشگیری از بیماری ها در این برنامه ها با آموزش تغذیه سالم، ضرورت انعکاس خدمات و دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان، ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور و پیشگیری از افزایش آمار سزارین از دیگر موضوعاتی بود که معاونان وزارت بهداشت در این نشست تبیین کردند.

در این نشست همچنین برخی معاونان سازمان صدا و سیما گزارشی از اقدامات مربوط به برنامه سازی در حوزه بهداشت و سلامت ارایه کردند.

علی دارابی معاون سیمای سازمان صدا و سیما گفت: علاوه بر شبکه سلامت، روزانه بیش از 30 ساعت برنامه با محتوای بهداشت و سلامت هم در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

وی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد در اجرای برنامه های این وزارتخانه به پیوست رسانه ای آنها به ویژه در حوزه صدا و سیما توجه داشته باشد و از ظرفیت تاثیرگذار آن در این زمینه استفاده کند.

 

جایگاه بی بدیل رسانۀ ملی در ارتقای سلامت جامعه

 

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نقش رسانه ملی را در توانمندسازی مردم در حوزه بهداشت و سلامت و پیشگیری از ابتلا به بیماریها بی نظیر دانست. 

بر پایه این گزارش دکتر سیدحسن هاشمی پس از نشست مشترک مسئولان این وزارتخانه و رسانه گفت: امیدوارم همچنان که صدا و سیما در گذشته نیز یاریگر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است، در ادامه مسیر نیز به این روند ادامه دهد.

وی افزود: باید بتوانیم از فرصت هایی که رسانه ملی برای اطلاع رسانی و هشدار دادن به مردم به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها ایجاد می کند، استفاده کنیم.

دکتر هاشمی گفت: بیش از 70 درصد بیماری ها غیرواگیر است که فقط با اطلاع رسانی می توان از بخش عمده آن پیشگیری کرد.

وی نقش رسانه ملی را در این عرصه بسیار مؤثر دانست و افزود: طبق گزارش هایی که در نشست امروز مسئولان دو دستگاه ارائه شد، هر شبانه روز حدود 30 ساعت برنامه مربوط به حوزه سلامت تهیه و در شبکه های مختلف صدا و سیما پخش می شود.

وزیر بهداشت با ابراز رضایت از این نشست گفت: هماهنگی دو دستگاه می تواند برای ارائه پیام های بهداشتی روزآمد و سنجیده به مردم کمک کند.

وی درباره طرح تشکیل کمیته مشترک همکاری های این وزارتخانه و رسانه ملی گفت: این پیشنهاد را آقای ضرغامی ارائه کرد که بسیار خوب است و به طور قطع مورد علاقه ماست و مقرر شد جلسه دیگری با حضور رئیس رسانه ملی برگزار شود تا درباره جزئیات تشکیل این کمیته صحبت کنیم.

دکتر هاشمی تأکید کرد: تشکیل این کمیته به برنامه سازان در تولید برنامه و به ما در پیشبرد مطلوب سیاست هایمان کمک می کند.

گفتنی است در این نشست علاوه بر وزیر بهداشت و رییس سازمان صدا و سیما، معاونان و مدیران توسعه مدیریت و منابع، سازمان غذا و دارو، بهداشت، درمان، تحقیقات و فناوری، فرهنگی و دانشجویی، امور حقوقی و مجلس، طب سنتی، امور پرستاری، سازمان انتقال خون، مدیرکل دفتر وزارتی و مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین معاونان و مدیران سیما، صدا، آموزش، توسعه، پشتیبانی، امور مجازی، روزنامه جام جم، اعضای شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما حضور داشتند.

 tm.aspx?s=22_169600.jpg|1110100!1000!265tm.aspx?s=1_169579.jpg|1100111!1011!700!

تاریخ درج1392:09:05
کلمات کلیدیصدا و سيما
بازدید1350
گروهاخبار عمومي