منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 178 نفر
بازدید دیروز: 541 نفر
تعداد کل بازدید: 901630 نفر

مشاهده شماره خبر543

عنوانرئيس اداره كنترل ايدز وزارت بهداشت: خدمات و داروهاي ايدز به صورت رايگان در اختيار بيماران مبتلا قرار مي‌گيرد
متن

 رئيس اداره كنترل بيماري ايدز وزارت بهداشت اعلام كرد: تاكنون تمام خدمات و داروهاي ضد ايدز به صورت رايگان در اختيار بيماران مبتلا به ايدز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار وب‌دا؛ دكتر عباس صداقت، در نشست خبري روز ايدز گفت: جزء معدود كشورهايي هستيم كه با توجه به شرايط تحريم‌ها و با توجه به شرايط اقتصادي، از آخرين گايدلاين‌هاي سازمان جهاني بهداشت پيروي كرده و تمام خدمات درماني و دارويي ضد ايدز را به صورت رايگان در اختيار بيماران مبتلا به ايدز قرار مي‌دهيم.

دكتر صداقت در ادامه درخصوص داروهاي مبتلايان به اين بيماري گفت: 13 نوع دارو براي درمان بيماري ايدز  به شكل قرص، تزريقي و غيره وجود دارد كه 3 قلم آن در داخل كشور توليد مي‌شود و بقيه وارداتي هستند.

رئيس اداره ايدز افزود: بيماران مبتلا به ايدز مي‌توانند داروهاي مورد نياز خود را از مراكز مشاوره رفتار پرخطر در معاونت‌هاي بهداشتي دانشگاه‌ها تهيه كنند و همچنين كيت‌هاي تشخيصي سريع نيز وجود دارد كه بيماران مبتلا مي‌توانند آن را تهيه و مورد استفاده قرار دهند.

وي خاطرنشان كرد: اين كيت‌ها حتماً بايد تاييديه وزارت بهداشت را داشته و به وسيله پزشك آموزش ديده براي بيماران مورد استفاده قرار گيرد در غير اينصورت ممكن است حتي استفاده از كيت‌هاي غير استاندارد خطرآفرين باشد.

دكتر صداقت در مورد تشريح آخرين آمار مربوط به ايدز گفت: تا اول مهرماه سال 92، 89 درصد مبتلايان به ايدز را مردان و 11 درصد مبتلايان به ايدز را زنان تشكيل مي‌دهند در سال 91 تعداد 33.2 درصد از طريق روابط جنسي غير ايمن مبتلا شده ‌اند و در سال 91 ، 32.5 درصد مردان و 67.5 درصد زنان از طريق تماس جنسي (رفتارهاي پرخطر) مبتلا شده‌اند.

تاریخ درج1392:09:06
کلمات کلیدیایدز
بازدید1103
گروهاخبار عمومي