منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 1 نفر
بازدید امروز: 1 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 900912 نفر

مشاهده شماره خبر552

عنوانرئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم: گوشواره‌های لاغری تاثیری ندارند
متن
خبرگزاری تسنیم: رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان گوشواره‌های لاغری در کاهش وزن تاثیر ندارند، گفت:‌ استاندارد پزشکی کاهش وزن ۵ تا ۱۰ کیلو در طول ۶ ماه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر فریدون عزیزی در حاشیه نشست خبری کنگره چاقی در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین علت اضافه وزن و چاقی مصرف غذای نامناسب با میزان کالری بالا است زیرا برخی افراد تصور می‌کنند که غذای اندکی می‌خورند ولی آگاه نیستند برخی غذاها با وجود آنکه اندک است ولی کالری زیادی دارد بنابراین عدم تحرک و ورزش نکردن نیز باعث می‌شود این کالری‌های زیاد به چاقی و اضافه‌وزن تبدیل شود.

وی در تشریح چگونگی اعمال جراحی برای کاهش چاقی، افزود: اینگونه اعمال جراحی برای برطرف کردن چاقی یکی از پیشرفت‌های پزشکی در دنیا به حساب می‌آید اما باید این مسئله را در نظر داشت که این اعمال جراحی بر روی افراد دیابتی چاق و یا افراد بسیار چاق صورت می‌پذیرد زیرا در اینگونه افراد عوارض چاقی بیشتر از اعمال جراحی برای آنان خطرناک است و دیگر این افراد نمی‌توانند به روش‌های دیگر خود را لاغر کنند.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم در تشریح و درصد موفقیت اعمال جراحی چاقی نیز عنوان کرد: به هر حال اینگونه اعمال جراحی 10 تا 20 درصد عوارض دارد و کسانی که می‌خواهند به اینگونه اعمال جراحی دست زنند باید زیر نظر پزشک و متخصص غدد اقدام کنند . بنابراین جراحی چاقی به همه افراد توصیه نمی‌شود.

عزیزی درباره استفاده از قرص‌های لاغری نیز عنوان کرد: قرص‌های لاغری که بتواند وزن را به شدت پایین بیاورد بسیار کم است و باید به عوارض آن نیز توجه داشت بنابراین قرص‌های لاغری مورد تائید وزارت بهداشت است که فقط بین 3 تا 5 کیلو وزن افراد را کاهش دهد که آن قرص‌ها نیز باید توسط پزشک تجویز شود.

وی با رد قرص‌های لاغری که در عطاری‌ها عرضه می‌شود، بیان داشت: به هیچ عنوان این قرص‌ها مورد تائید ما نیستند.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم درباره لاغری با استفاده از چسب و گوشواره‌های لاغری و همچنین گن لاغری نیز عنوان کرد: به هیچ عنوان چسب‌ها و گوشواره و گن لاغری تاثیر آنچنانی در لاغری افراد نخواهند داشت بلکه باید افراد با اصلاح سبک زندگی، تغذیه مناسب و داشتن تحرک و ورزش به لاغری خود اقدام کنند.

عزیزی درباره رژیم لاغری برای زنان باردار نیز گفت:‌ زنان باردار باید دقت داشته باشند که رژیم لاغری سختی نگیرند زیرا چنین رژیم‌هایی به جنین آسیب وارد می‌کند. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر گرفتن رژیم‌های غذایی برای بیماران نیز عنوان کرد: اینگونه بیماران وقتی به پزشک معالج خود مراجعه می‌کنند رژیم‌های خاص خود را دریافت می‌کنند که به کاهش وزنشان نیز منجر شود و تاثرات دارویی نیز در بدنشان لحاظ شود.

رئیس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم با اشاره به مثالی در مورد کاهش وزن مناسب برای افراد بیان داشت: مثلا یک فرد 100 کیلویی باید در طول 6 ماه 5 تا 10 درصد لاغر شود یعنی معادل 5 تا 10 کیلو و اگر کسی بخواهد در یکی دو ماه چنین درصدی وزن کم کند به هیچ عنوان این نوع لاغری‌ها از نظر پزشکی مورد تائید نیست و نگهداشتن چنین وزن لاغری نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

تاریخ درج1392:09:07
کلمات کلیدیگوشواره لاغري
بازدید1160
گروهاخبار عمومي