منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 12 نفر
بازدید امروز: 388 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890954 نفر

مشاهده شماره خبر593

عنوانآمادگی وزارت بهداشت برای حمایت از فیلم ها و سریال های فاخر با موضوع سلامت
متن

نشست هم اندیشی رشد و تعالی در سیما با حضور مدیران شبکه های سیما و فیلمنامه نویسان و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا؛ وزیر بهداشت که در این نشست به عنوان میهمان ویژه دعوت شده بود، دغدغه ها و چالش های نظام سلامت را در حوزه فرهنگی تشریح کرد.

دکتر سیدحسن هاشمی با اشاره به کمبود اعتبارات جدی در حوزه سلامت گفت: عدم تخصیص منابع پیش بینی شده، اجرای برنامه های این وزارتخانه را با مشکل مواجه کرده است.

وی گفت: وزارت بهداشت مشکلات عدیده ای ناشی از کمبود بودجه ها دارد و بودجه فعلی سلامت، هیچ برنامه توسعه ای را پوشش نمی دهد.

وی در ادامه به بیماری های غیرواگیر به عنوان مهم ترین علل مرگ و میر در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل تغییر شیوه و سبک زندگی و شیوع بیماری های غیرواگیر مانند: بیماری های قلبی- عروقی، سرطان ها، فشار خون و دیابت هزینه های زیادی به مردم و نظام سلامت تحمیل می شود که با آموزش و فرهنگسازی و تغییر رفتار و اصلاح شیوه زندگی می توان از بروز این بیماری ها جلوگیری کرد.

وی همچنین کم تحرکی، چاقی، تغذیه نامناسب و استعمال دخانیات را از جمله مهمترین فاکتورهای خطر زمینه ساز انواع بیماری های غیرواگیر عنوان کرد و گفت: این در حالی است که با آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توان نزدیک به نیمی از موارد مرگ ناشی از این عوامل خطر را کاهش داد.

وزیر بهداشت از بیماری ایدز به عنوان یکی از معضلات بهداشتی مهم کشور یاد کرد که با آگاهی بخشی مناسب در این باره می توانیم از شیوع آن پیشگیری کنیم.

وی گفت: متأسفانه در مواجهه با مسأله بیماری ایدز در کشور  تدبیر مناسبی توسط مسئولان و رسانه ها انجام نشده و این مسأله موجب افزایش شیوع ابتلاء به این بیماری شده است.

دکتر هاشمی افزود: امروز به جای اطلاع رسانی درست، مردم را بیشتر ترسانده ایم و تصویر وحشتناکی از ایدز در رسانه ها ارائه می دهیم به نحوی که اطلاعات مخدوش و غلط سبب شده است ایدز با هنجارهای اخلاقی گره خورده و تبدیل به یک تابو شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: پنهان کاری دسته جمعی میان مبتلایان، رسانه ها و افکار عمومی موجب توسعه روابط پرخطر شده و در طول 11 سال موجب افزایش 9 برابری ابتلا به ایدز شده است.

وزیر بهداشت با یادآوری این که برخوردهای دستوری، در تغییر رفتار و نگرش مردم کارکردی ندارد، گفت: برخی از روش های اطلاع رسانی رسانه ها در این زمینه نیز نیاز به اصلاح دارد.

وی بر اهمیت و ضرورت پیشگیری و توانمندسازی مردم از طریق پیام های غیرمستقیم به ویژه در فیلم ها و سریال ها اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت آمادگی دارد از فیلم ها و سریال های فاخر که به موضوع سلامت بپردازد، حمایت کند.

وی با تاکید بر این که جامعه پزشکی و پیراپزشکی به رغم وجود برخی از بی مهری ها باز هم در ارزیابی محبوبیت مردمی، رتبه دوم یا سوم را دارا هستند؛ گفت: بحث منزلت و هویت جامعه پزشکی از مهم‌ترین چالش‌های کنونی جامعه پزشکی است  و نباید با بزرگنمایی تعداد محدودی از متخلفین آن را به کل جامعه پزشکی تعمیم دهیم چون دامن زدن به این موضوعات و برجسته کردن آنها باعث اختلال در روابط بیمار و پزشک می‌شود.

دکتر هاشمی در پایان با بیان این که بسیاری از پزشکان با خلوص نیت کار می‌کنند، یادآور شد: لازم است رابطه معقول و محترمانه میان پزشکان و بیماران وجود داشته باشد و هر عاملی که این رابطه را بر هم زند، باعث ضربه زدن به نظام سلامت خواهد شد.

 گفتنی است: نشست مشترک وزیر بهداشت با نویسندگان و فیلمنامه نویسان با حضور معاون سیما، مدیران شبکه های سیما، نویسندگان و فیلمنامه نویسان در مجتمع فرهنگی ملاصدرا برگزار شد.

تاریخ درج1392:09:12
کلمات کلیدیفيلم
بازدید1070
گروهاخبار عمومي