منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 8 نفر
بازدید امروز: 45 نفر
بازدید دیروز: 273 نفر
تعداد کل بازدید: 897189 نفر

مشاهده شماره خبر607

عنوان100 روزه ای امید بخش در حوزه همكاري­هاي بين­الملل : تقويت مناسبات و همكاري­ها در حوزه سلامت با كشورهاي عضو گروه پنج /
متن

قویت مناسبات و همکاری در حوزه سلامت با کشورهای گروه 5 و برنامه ريزي براي تقويت همكاري با سازمانهاي منطقه اي و بين المللي در زمينه تامين مالي نظام سلامت از مهم ترین اقدامات حوزه همكاريهاي بين الملل نظام سلامت اعلام شد.

به گزارش وب دا؛ مهم ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه همكاري­هاي بين­الملل وزارت بهداشت به شرح زیر است:

·         تقويت مناسبات و همكاري­ها در حوزه سلامت با كشورها مختلف مانند؛ كشورهاي عضو گروه پنج (ايران، عراق، پاكستان، افغانستان) و كشورهاي سوريه، لبنان، آفريقاي جنوبي، دانمارك و ايتاليا.

·         تشكيل شوراي همكاري­هاي بين­المللي و نظارت بر سفرهاي خارجي كاركنان وزارت متبوع و بازنگري در دستورالعمل ماموريت­هاي خارج از كشور كاركنان وزارت متبوع به منظور اصلاح روند ماموريت­هاي خارج از كشور.

·         برنامه­ريزي براي تقويت همكاري با سازمان­هاي منطقه­اي و بين­المللي در زمينه تامين مالي نظام سلامت

·         ايجاد تسهيلات لازم براي مشاركت فعال ايرانيان خارج از كشور در راستاي اهداف نظام سلامت كشورمان 

·         ميزباني از دو هيئت وزارت بهداشت عراق در راستاي تفاهم نامه منعقده و برنامه­ريزي به منظور ملاقات با مسئولين ذيربط و بازديد از مراكز بهداشتي، درماني و كارخانجات داروسازي و تجهيزات پزشكي

·         برنامه­ریزی و مشاركت در برگزاری کارگاه آموزشی "تقویت سیستم­هاي بهداشتي در کشورهای عضو گروه پنج " در اسلام آباد- پاکستان.

·         شركت در جلسات کار گروه فنّی اقدامات اعتمادسازي آموزشی برای اجرا در کشور افغانستان در چارچوب همکاری کشورهای قلب آسیا (پروسه استانبول) و پذیرش پروپوزال ارائه شده از سوی وزارت متبوع در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک در زمینه بیماری­های واگیر. 

·         برنامه­ریزی و هماهنگی به منظور ارائه پیشنهادات همکاری وزارت متبوع در بیست و یکمین نشست شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همكاري­هاي اقتصادي اکو در تهران و ارائه گزارش نهایی ایجاد و راه­اندازی شبکه سلامت خون بین کشورهای عضو سازمان همكاري­هاي اقتصادي  اکو.

·         برگزاری نشست مشترك با سفرا و نمایندگان کشورهای عضو گروه پنج به منظور تنظیم برنامه­های چهارمین نشست کارشناسان عالی و نیز اولین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو و همچنین شركت فعال نمايندگان وزارت متبوع در چهارمین نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو سازمان همکاری­های اسلامی و هفتمین کمیته راهبردی در اندونزی.

·         برنامه­ريزي و هماهنگي لازم برای ملاقات مدیران ارشد با مدیران و نمایندگان حوزه­های بین­الملل از قبیل؛ دیدار معاون دبيركل سازمان ملل متحد و مدير برنامه اجرائي برنامه عمران (UNDP) با معاون بهداشت، ملاقات دستيار ويژه كميسرعالي در امور عملياتي پناهندگان سازمان ملل متحد با معاون بهداشت و حضور معاون محترم وزير و رئيس سازمان غذا و دارو در اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي ايران و آفريقاي جنوبي در پروتوريا و حضور وی در كميته مشترك همكاري­هاي ايران و روسيه در مسكو

·         برنامه­ريزي براي آموزش مديران پايه و مياني و ارشد ستاد وزارت متبوع و نظام سلامت با استفاده از ظرفيت­هاي موجود و هماهنگي براي اخذ مجوز 13 مورد برگزاري كنگره­هاي بين­المللي توسط دانشگاه­هاي علوم پزشكي

 

 ·         برنامه­ريزي و هماهنگي برای حضور مدير منطقه مديترانه شرقي سازمان جهاني بهداشت در کشور و ملاقات با معاون اول محترم رئيس جمهور، وزير محترم تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مقام عالي وزارت متبوع.

تاریخ درج1392:09:14
کلمات کلیدیبين الملل
بازدید1103
گروهاخبار عمومي