منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 78 نفر
بازدید امروز: 118 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900498 نفر

مشاهده شماره خبر610

عنوانپیام دکتر هاشمی به مناسبت 16 آذر (روز دانشجو)
متن

پیام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز دانشجو:

  دانشگاه بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه‌هاست

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت 16 آذر – روز دانشجو، پیامی صادر کرد.

به گزارش وب دا، در بخشی از پیام دکتر سید حسن هاشمی، آمده است: دانشگاه بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه‌هاست. سنت نقدشوندگی مراکز علمی میهن ما، ریشه در حوزه و دانشگاه دارد. جایی که فکر در برابر فکر قد علم می‌کند، و این ویژگی برخاسته از تفکر دانشجویی است.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم»

سلام و درود بر اصحاب قلم و پیشتازان عرصۀ علم و معرفت. سلام و درود بر دانشجوی مسلمان، عنصر متدین، فهیم و فرهیخته‌ای که طلایه‌دار نهضت روشنفکری دینی و عقلانیت، مشعل‌دار مبارزه با جهل و نادانی، و سنگرنشین جبهۀ حق‌جویی و عدالت‌خواهی است.

دیگر بار شانزدهم آذر فرا رسید. روزی که مقارن با سالروز شهادت دانشجویان مسلمان و مبارز میهن است و یادآور رسالتی که تمسک به آن، به نهضت اصیل دانشجویی، هویت و اعتبار ملی و اسلامی می‌بخشد.

شانزده آذر، جلوه‌ای روشن از مقاومت و ایستادگی دانشجوی آگاه و مسلمان در برابر سلطۀ خارجی و استبداد داخلی است. روز بزرگی که نقطۀ عطفی در تاریخ مبارزات سیاسی ملت آزادیخواه ایران شد.

امروز پیام 16 آذر برای نسل دانشگاهی ما، درک و تحلیل هوشمندانۀ شرایط خاص حاکم بر جهان و تلاش در جهت بالا بردن توانمندی‌های علمی و پژوهشی و تولید اندیشه است.

من قبلا هم گفته‌ام: دانشگاه بهترین مکان برای طرح و نقد همه اندیشه‌هاست. سنت نقدشوندگی مراکز علمی میهن ما، ریشه در حوزه و دانشگاه دارد. جایی که فکر در برابر فکر قد علم می‌کند، و این ویژگی برخاسته از تفکر دانشجویی است. دانشجو از ابراز عقیده هراسی ندارد و می‌داند در هنگامه تضارب آرای متفاوت است که خورشید «اعتدال» سر برمی‌آورد و در روشنای اعتدال، نهال آزادی و آزادگی امکان رشد می‌یابد.

به این دلایل تقویت و تعمیم «کرسی‌های آزاداندیشی» دانشجویی، از دیگر اولویت‌های این دوران به شمار می‌رود. حرکتی که نه تنها موجب ایجاد بستری مناسب برای تعامل و تضارب افکار و "نقد کارشناسانه" مسائل کشور خواهد شد، که ایجاد فضایی پر از نشاط و امید را نوید می‌دهد.

عزیزانم!

از آنجا که دانشگاه، خاستگاه عقلانیت است، حرکت جامعۀ دانشگاهی ما باید بر درایت، منطق، صمیمیت، حفظ ارزش‌های انقلاب و دوری از افراطی‌گری استوار باشد تا با توکل بر خدا، بتوانیم بیش از پیش افق‌های جدید و گسترده‌ای از فرهنگ و دانش را به روی خود و جامعه بگشاییم.

در خاتمه، شانزدهم آذر را به عنوان روز دانشجو گرامی می‌دارم و بر روان پاک دانشجویان و استادانی که جان خود را در راه استقلال، آزادی و سربلندی ایران عزیز  فدا کردند، درود می‌فرستم.

 

دکتر سید حسن هاشمی

وزیر

 
تاریخ درج1392:09:15
کلمات کلیدیروز دانشجو
بازدید1079
گروهاخبار عمومي