منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 135 نفر
بازدید دیروز: 531 نفر
تعداد کل بازدید: 901046 نفر

مشاهده شماره خبر618

عنوان1200مركز بهداشتي درماني متصل شده به سامانه سپاس در دولت جديد
متن

مشاور وزير و مسئول دفتر آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت خبر داد؛

  1200 مركز بهداشتي درماني متصل شده به سامانه سپاس در دولت جديد

 

مشاور وزير و مسئول دفتر آمار و فناوري اطلاعات در نشست خبري نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك (الكامپ) بيان كرد: خدمات الكترونيكي سلامت، از طريق سامانه سپاس به مردم ارائه مي‌شود.

به گزارش وب‌دا؛ تمام اين خدمات الكترونيكي در داخل كشور ارائه شده و در بستر شبكه ملي سلامت ارائه مي‌شود.

دكتر رياضي در ادامه افزود: اين بستر مستقل از اينترنت بوده با سرعت و امنيت بالا، هزينه كمتر و قابل دسترس بودن به مردم ارائه مي‌شود، اگر اينترنت قطع شود اين شبكه قطع نمي‌شود و بدون اينترنت قابل دسترسي براي عموم مي‌باشد.

دكتر رياضي با بيان طراحي و راه‌اندازي مركز ملي داده‌هاي سلامت كه از ديگر خدمات الكترونيكي وزارت بهداشت است گفت: نياز ده ساله كشور در حوزه سخت‌افزارهاي مورد نياز با اين سامانه برطرف مي‌شود. از پرونده‌هاي الكترونيكي سلامت، سيستم‌هاي اطلاعاتي وزارت بهداشت تا  نرم‌افزارهايي كه خدمات الكترونيك را به مردم ارائه مي‌دهند در اين مركز قرار مي‌گيرند.

دكتر رياضي مجموعه خدمات و سامانه‌هاي اطلاعاتي پيشتيباني را از ديگر خدمات الكترونيكي وزارت بهداشت ذكر كرد و اظهار داشت: اينها نرم‌افزارهايي هستند كه مربوط به اتوماسيون و مكاتبات اداري هستند و بيشتر در ادارات تابع وزارت بهداشت و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي به كار برده مي‌شوند، تا آنجا كه سالانه 1 ميليون و 200 هزار مكاتبه الكترونيكي بين اين سامانه، ادارات تابعه، دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت رد و بدل مي‌شود. مزيت اين خدمات در اين است كه ديگر از كاغذ استفاده نشده و مكاتبات سرعت بيشتري به خود مي‌گيرد.

مشاور وزير و مسئول آمار و فناوري اطلاعات وزارت بهداشت در ادامه بيان كرد: از ديگر خدمات الكترونيكي وزارت بهداشت، سامانه نظرسنجي است، مردم از طريق اين سامانه مشكلات خود مثل كمبود داروهاي كمياب را با وزارت بهداشت در ميان گذاشته و به صورت آنلاين اطلاعات مربوط به داروي مورد نظر خود را دريافت مي‌كنند و اگر آن دارو در دسترس نباشد در ليست انتظار قرار گرفته و تا 2 هفته دارو در اختيار آنها قرار مي‌گيرد.

 

تشكيل 9.5ميليون پرونده الكترونيك سلامت طي 2 سال

دكتر رياضي در ادامه بيان كرد: پرونده الكترونيكي سلامت در 26 استان راه‌اندازي شده و ظرف 2 سال گذشته 9.5 ميليون پرونده الكترونيك تشكيل شده است. در بيمارستان‌ها خدمات الكترونيك راه‌اندازي شده و تمام اطلاعات مربوط به افراد در اين سامانه وجود دارد. همه اطلاعات مربوط به پرونده سلامت با كد ملي افراد در اين سامانه ثبت مي‌شود و به تدريج سامانه الكترونيكي سلامت كامل مي‌شود. اين سامانه در تمام نقاط كشور قابل دسترسي مي‌باشد.

وي در ادامه افزود: ظرف 6 ماه آينده استان‌هاي باقي‌مانده نيز به سامانه سپاس متصل مي‌شوند. برنامه سال آينده وزارت بهداشت، توسعه خدمات الكترونيكي با هدف كمترين مراجعه حضوري به سازمان‌ها مي‌باشد و 50 سرويس ديگر از جنس خدمات پشتيباني نيز در دست اقدام است. 

تاریخ درج1392:09:16
کلمات کلیدیسپاس
بازدید1110
گروهاخبار عمومي