منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 4 نفر
بازدید امروز: 336 نفر
بازدید دیروز: 401 نفر
تعداد کل بازدید: 890902 نفر

مشاهده شماره خبر625

عنوانوزیر بهداشت در ارائه گزارش 100 روزه عنوان کرد؛ آسیب شناسی برنامه پزشک خانواده در در دو استان مجری
متن

آسیب شناسی برنامه پزشک خانواده در در دو استان مجری

دکتر هاشمی در خصوص پرسش دیگری در زمینه چگونگی اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع گفت: در حال حاضر  از 2 هزار میلیارد تومانی که برای اجرای این برنامه در نظر گرفته شده بود، فقط 2 درصد پرداخت شده است. بنابراین بهترین کاری که در این باره انجام دادیم این بود که جلوی ادامه برنامه را به منظور آسیب شناسی و انجام کار کارشناسی بیشتر و موضوع تامین نبودن منابع گرفتیم.

وی در عین حال یادآور شد: این برنامه در دو استانی که به صورت پایلوت در حال انجام بود آسیب شناسی شد تا اشکالات آن برطرف شود .

 

وزیر بهداشت گفت: به منظور پیشگیری از رشد بی رویه برخی از رشته های پزشکی و مشکلات مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان این رشته ها، در حال برنامه ریزی هستیم.

    به گزارش وب دا دکتر سید حسن هاشمی ضمن بیان این مطلب افزود: یکی از تفاوت های وزارت بهداشت با وزارت علوم که کار این وزارتخانه را مشکل تر می کند این است که وزارت بهداشت علاوه بر آموزش، وظیفه اشتغال را هم بر عهده دارد.

     وی افزود: در حال حاضر افراد زیادی در برخی از رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند که شغل مناسبی ندارند و این در حالی است که در برخی از رشته های تخصصی با کمبودهای نیروی تخصصی مواجه هستیم به همین دلیل در حال حاضر برای پیشگیری از رشد بی رویه برخی از رشته ها و نیز جبران برخی از کمبودها در حال برنامه ریزی هستیم.

     وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به منظور ارائه گزارش 100 روزه در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش که مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در یکصد روز اخیر چه بوده است، گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که در بدو شروع کار وزارت بهداشت با آن مواجه بودیم مشکلات مربوط به کمبود دارو و بالا بودن قیمت برخی از داروها به دلیل تغییرات نرخ ارز بود.

کاهش 70 درصدی قیمت داروهای بیماران صعب العلاج

     وی افزود: به منظور حل مشکلات دارویی کشور تفاهم نامه ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد که خوشبختانه مردم شاهد بودند که بسیاری از کمبود های دارویی در شهرهای بزرگ کشور برطرف شد و داروهای بیماران صعب العلاج نزدیک به 70 درصد کاهش پیدا کرد. مثلاً در مورد داروی بیماران ام اس دارویی که با 2 میلیون تومان خریداری می شد، در حال حاضر با 600 هزار تومان خریداری می شود.

دکتر هاشمی افزود: پیش بینی می کنم که وفور دارو طی سه چهار ماه آینده خیلی بیشتر می شود.

وی  افزود: اخیراً نیز براساس این تفاهم نامه برخی از داروهای ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت به نحوی که 10 قلم داروی درمان نازایی، کاهش قیمت 50 درصدی داشت.

نگاه جدی مسئولین ارشد نظام به مقوله سلامت

     وزیر بهداشت در ادامه به اهمیت همکاری های بین بخشی اشاره کرد و گفت: با تلاشی که در طی این 100 روز صورت گرفت علاوه بر هماهنگی حوزه های مختلف ستاد وزارتخانه، هماهنگی هایی نیز با سازمانها و دستگاههای مرتبط از جمله جمعیت هلال احمر، سازمان انتقال خون، بیمه ها و سازمان نظام پزشکی صورت گرفت و در حال حاضر علاوه بر همه ارکان نظام سلامت، مسئولین ارشد نظام نیز به مقوله سلامت نگاهی جدی دارند.

     وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مشکلات حوزه سلامت را مدیریت منابع عنوان کرد و با اشاره به بهره گیری وزارت بهداشت از تجارب ارزشمند دکتر دانش جعفری به عنوان فردی که تجربه وزارت اقتصاد و دارایی را در کارنامه و سوابق اجرایی خود داشته است، گفت: به اعتقاد من حوزه درمان کشور نیاز به جراحی اساسی در حوزه اقتصاد سلامت دارد.

     وی در ادامه به وجود 420 هزار پرسنل و 900 بیمارستان خصوصی و دولتی در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم که با ساماندهی حوزه سلامت بتوانیم ارائه خدمات بهتری به مردم بدهیم و رضایتمندی مردم را فراهم نماییم.

بدهی 8 هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت

     وزیر بهداشت در ادامه یکی از مشکلات حوزه سلامت کشور را کمبود بودجه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت 8 هزار میلیارد تومان بدهی دارد که 4 هزار و 700 میلیون تومان این بدهی مربوط به سال 91 است و امسال هم حدود 2 هزار و 700 میلیارد تومان به آن اضافه شده است و حدود هزار میلیارد نیز کمبود بودجه به دلیل پرداخت حق جذب کارکنان است که در بودجه پیش بینی نشده است.

     وی با اشاره به اینکه کسری بودجه در حوزه سلامت مشکلات جدی را در پی خواهد داشت، راه حل برون رفت از این مشکلات را مدیریت منابع و خلق منابع جدید عنوان کرد و گفت: بخشی از منابع حوزه سلامت باید از اختصاص درآمد تولید ناخالص ملی به دست آید.

واقعی شدن تعرفه ها راهکار کاهش هزینه های سلامت از جیب مردم

     وزیر بهداشت، واقعی شدن تعرفه ها و سرانه درمان را مهمترین راهکار کاهش هزینه های سلامت از جیب مردم عنوان کرد و گفت: ما باید خدمات را به طور واقعی از گروه پزشکی خریداری کنیم که در حال حاضر این اتفاق نمی افتد و به نوعی به این قشر در سالهای متمادی ظلم شده است.

     وزیر بهداشت در این باره گفت: در حال حاضر پزشکانی در مناطق محروم داریم که چندین ماه است کارانه خود را دریافت نکرده اند. وی گفت: ما موظف هستیم از محل درآمدهای اختصاصی، صرف ارتقای بیمارستانها اعم از تجهیزات، ساختمان و امکانات مورد نیاز جهت رضایتمندی مردم کنیم اما عمده درآمدهای اختصاصی صرف پرداخت حقوق پرسنل می شود و امید داریم با همدلی تمام مسئولین از جمله نمایندگان محترم مجلس، مشکل اعتبار و بودجه نظام سلامت مرتفع شود.

تاریخ درج1392:09:17
کلمات کلیدیپزشك خانواده
بازدید1161
گروهاخبار عمومي