منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 9 نفر
بازدید امروز: 320 نفر
بازدید دیروز: 463 نفر
تعداد کل بازدید: 900700 نفر

مشاهده شماره خبر641

عنوانبراساس اعلام حراست سازمان غذا و دارو، شرکت سازنده سرنگ آلوده حاوی" تار مو" تذکر گرفت
متن
خبرگزاری تسنیم: مسئولان حراست سازمان غذا و دارو اعلام کردند که شرکت سازنده سرنگ آلوده حاوی" تار مو" تذکر گرفتند و با توجه به بازدید از این کارخانه سازنده، مجدداً بازدید از این کارخانه سرنگ سازی صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طی تماسی از سوی حراست سازمان غذا و دارو به خبرگزاری تسنیم، اعلام شد که در پی پیگیری‌ها برای برخورد با شرکت سازنده سرنگ آلوده حاوی" تار مو"؛ بازدید از این کارخانه سازنده صورت پذیرفت و تذکر کتبی نیز به مسئولان سازنده این کارخانه سرنگ سازی ارائه شد، همچنین یک ماه آینده نیز بازدید مجددی از این کارخانه سرنگ سازی صورت می‌پذیرد.

شرح ماجرا

چندی قبل که شهروندی یک سرنگ با بسته‌بندی کاملأ پلمب شده ولی آلوده و دارای محتوای "تار مو" را از یک داروخانه خریداری کرده بود، این سرنگ را در اختیارخبرگزاری تسنیم قرار داد که با پیگیری‌های متعدد، در نهایت رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو نیز به‌ محض اطلاع از وجود چنین سرنگی دستور پیگیری‌های لازم را ارائه کرد که با راهنمایی مسئول حراست سازمان غذا و دارو این سرنگ آلوده که ساخت یکی از کارخانه‌های داخلی ( ل-ط-ا) در استان گیلان است در اختیار این سازمان قرار گرفت.

مسئولان سازمان غذا و دارو نیز پس از تحویل این سرنگ آلوده و انجام کارهای اداری آن، قول پیگیری برای برخورد جدی با شرکت سازنده این سرنگ آلوده را اعلام کردند.

برخورد جدی با شرکت سازنده سرنگ آلوده حاوی" تار مو"

حسین کیوان مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در ادامه پیگیری‌ها در مورد سرنگ آلوده حاوی "تار مو" در وهله نخست وجود هر گونه سرنگ آلوده را تکذیب می‌کرد ولی پس از مواجه شدن با سرنگ آلوده حاوی "تار مو" که توسط یکی از شرکت‌های داخلی ( ل-ط-ا) که کارخانه آن در استان گیلان است، اظهار داشت: چنین موردی را حتماً و به شدت با آن برخورد می‌کنیم و حتمأ پس از کسب مستندات لازم با شرکت سازنده برخورد قانونی و جدی صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار تسنیم، سرنگ یکی از تجهیزات پزشکی حوزه سلامت به حساب می‌آید که  بیماران برای تزریقات خود از آن استفاده می‌کنند و به طور طبیعی تمام سرنگ‌ها باید استریل شده و عاری از هر نوع میکروب باشند.

بنا به این گزارش ، پس از انتشار اخباری مربوط به تولید همبرگر که انگشت قطع شده ای در آن بود و یا وجود تکه ای از دستکش در داخل کنسرو، مشاهده" تارمویی" در یک سرنگ، بسیار برای حوزه سلامت کشور نگران کننده بود. (مشاهده تار مو بین شماره‌های 3و4 سرنگ در عکس)

13920127121437774392874.jpg


شهروندی که این سرنگ را خریداری کرده بود به خبرنگار تسنیم می‌گوید: هنگام مشاهده تارمو در سرنگ به متصدی داروخانه اعتراض کردم، که متصدی داروخانه درخواست عودت سرنگ را می‌کند تا سرنگ را تعویض کند اما من پیش‌دستی کردم و سرنگ را نزد خود نگه داشتم تا در این ارتباط پیگیری‌های لازم را انجام دهم. البته با شرکت سازنده هم تماس داشتم و درباره آلودگی این سرنگ با آنها صحبت کردم که در نهایت به من عنوان کردند که هر کاری دلت می‌خواهد انجام بده، هیچ مشکلی برای ما پیش نمی‌آید.

یک کارشناس حوزه سلامت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به اینکه وجود هیچگونه شئی در داخل لوازم پزشکی مانند سرنگ پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: وسایلی مانند سرنگ باید کاملاً عاری از هر میکروبی  باشند زیرا وجود شئی مانند تار مو در داخل یک سرنگ و استفاده تزریقی آن به خصوص به صورت وریدی می‌تواند به دلیل ورود باکتری در داخل خون باعث عفونت خونی برای فرد شود.

تاریخ درج1392:09:18
کلمات کلیدیسرنگ الوده
بازدید1211
گروهاخبار عمومي