منو اصلی
ضوابط سه سازمان بیمه گر
آخرین مقالات من
پیوند های سایت
امکانات
*توجه: آمار بازدید به ازای هر شخص می باشد،
به این معنی که به ازای هرچندبار بازدید سایت در طول یک روز توسط یک نفر، به تعداد آمار بازدید فقط یکی اضافه می شود


افراد آنلاین: 5 نفر
بازدید امروز: 372 نفر
بازدید دیروز: 295 نفر
تعداد کل بازدید: 899212 نفر

مشاهده شماره خبر6596

عنواندر جلسه 4 ساعته بررسی وضعیت بازار دارویی؛ پیشنهاد رئیس سازمان غذا و دارو برای تشکیل کمیته رصد و پیگیری مشکلات دارویی/میز دارو گرد است
متن

نشست بررسی وضعیت بازار دارویی کشور و چالش های آینده بازار دارو با حضور قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، مدیرکل بودجه و پایش عملکرد  وزارت بهداشت،مدیران سازمان غذا و دارو، نمایندگان بانک مرکزی، فرابورس و نمایندگان سندیکاهای واردکنندگان، تولیدکنندگان دارو و مدیران شرکت های پخش و مواد اولیه دارو عصر امروز برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، نشست بررسی وضعیت بازار دارویی کشور و چالش های آینده بازار دارو با حضور دکتر حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، ابوالحلاج، مدیرکل بودجه و پایش عملکرد  وزارت بهداشت،مدیران سازمان غذا و دارو، نمایندگان بانک مرکزی، فرابورس و نمایندگان سندیکاهای واردکنندگان، تولیدکنندگان دارو و مدیران شرکت های پخش و مواد اولیه دارو عصر امروز برگزار شد.

در این جلسه که 4 ساعت به طول انجامید، مشکلات حوزه دارو بررسی و در مورد چالش های فراروی آن بحث و تبادل نظر شد.

موضوعاتی که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، وضعیت دیروز و امروز و روند بازار دارو و هزینه های سلامت، کمبود نقدینگی، ضرورت مدیریت هزینه های دارویی، راهکارهای منطقی سازی قیمت دارو، نحوه پرداخت بدهی به شرکت های دارویی و پخش دارو ، مختصات اوراق خزانه، حفظ و ارتقای زنجیره تولید و تامین دارو، تنگناها و محدودیت های موجود فرا روی دولت و بخش خصوصی، نحوه تخصیص ارز دارو و ... بود.
در این جلسه دکتر حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو سعی دارند تا مشکلات حوزه سلامت را تا حد توان برطرف نمایند و مهم ترین حوزه یعنی حوزه دارو که در اقتصاد کشور نیز سهم بسزایی دارد را حمایت نمایند.
وی با ارایه گزارشی مبتنی بر حسابهای ملی سلامت، سهم بازار دارو از GDP کشور را ۱۷/۹ درصد و میانگین ده‌ساله آن را ۱۷/۸ درصد عنوان کرد و افزود: امروز سهم کل هزینه های سلامت در GDP به ۹ درصد نزدیک شده و زمان، زمان مدیریت هزینه و تخصیص بهینه منابع بر پایه هزینه - اثربخشی است و ظرفیت اقتصاد ملی اجازه افزایش هزینه های سلامت و دارو را نمی دهد.

دکتر غلامرضا اصغری، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه پیشنهاد داد تا کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان غذا و دارو و سندیکاهای تولیدکنندگان، وارد کنندگان و  مواد اولیه دارو، مشکلات حوزه دارو را به صورت مداوم رصد و پیگیری نماید.

وی افزود: در رفع مشکلات این حوزه به صورت متحد و همه با هم باید بکوشیم تا صنعت دارو آسیبی نبیند، تامین دارویی کشور خدشه دار نشود و مردم به بهترین نحو ممکن به دارو دسترسی داشته باشند.
در این نشست نمایندگان سندیکاهای دارویی کشور نیز با تاکید بر اهمیت و ضرورت مدیریت بهینه منابع دارویی، فهرستی از مشکلات پیش روی این صنعت و بازار را ارایه نموده و خواستار تداوم این نشست‌ها جهت طرح و بررسی رو در روی مشکلات بازار دارو و ارتقای وضعیت موجود شدند.

رییس سندیکای صنایع دارویی انسانی نیز در پایان این نشست تاکید کرد: میز دارو در ایران و در همه دهه های اخیر گرد بوده است و در ادامه این مسیر ناهموار نیز با همین الگو می توان بر بسیاری از مشکلات و چالش ها فایق آمد.

انتهای پیام/

تاریخ درج1396:10:18
کلمات کلیدی
بازدید251
گروهاخبار عمومي